עובדות חשובות על ביטוחי רכב

במאמר זה נציג 10 עובדות חשובות על ביטוחי הרכב השונים בישראל, שכל אחד צריך לדעת. דוגמה קלאסית לביטוח שרבים מקווים שלא תהיה להם הזדמנות להפעיל אותו לעולם (רכב, מקודם)

אילוסטרציה (צילום: pixabay)

ביטוח רכב הוא דוגמה קלאסית לביטוח שרבים מקווים שלא תהיה להם הזדמנות להפעיל אותו לעולם. ביטוחי רכב שונים מאפשרים לכם לדעת שאתם מוגנים מפני תביעות והוצאות במקרה של פגיעה בגופו או ברכושו של אדם אחר בתאונת דרכים, ושתקבלו פיצוי על נזקים לרכב שלכם בכל תאונת דרכים. במאמר זה נציג 10 עובדות חשובות על ביטוחי הרכב השונים בישראל, שכל אחד צריך לדעת.

כמה כסף מגלגל שוק ביטוחי הרכב בישראל?

שוק ביטוחי הרכב בישראל הוא שוק עצום. מעבר לביטוחי החובה, אשר כל ישראלי המחזיק ברכב חייב לעשות, רבים בוחרים לעשות ביטוחי צד ג' וביטוח מקיף. הכיסויים השונים נועדו להעניק תחושת ביטחון לבעל הרכב, וידיעה שטעות קטנה על ההגה לא תוביל אותו חלילה אל תהום כלכלית.

מה מכסה ביטוח חובה לרכב?

כל נהג צריך לעשות ביטוח חובה לרכב על פי חוק. ביטוח החובה נועד לאפשר מתן פיצוי כספי לנפגעים בתאונת דרכים. מדובר לרוב בסכומי פיצוי גבוהים במיוחד, אשר נועדו לאפשר לנפגעים לשקם את חייהם. דרך להבין את הסכומים שעליהם מדובר, היא לחשוב על פיצוי על אובדן כושר עבודה. מדובר בסכום פיצוי כספי אשר נועד לפצות את הנפגע על כלל חודשי העבודה והמשכורות אותם החמיץ בעקבות הפגיעה.

מהו ביטוח צד ג'?

למרות שביטוח חובה שומר עליכם מפני סכומי הפיצוי הגבוהים לנפגעים, הוא אינו מעניק פיצוי לפגיעה ברכוש. אם תהיו מעורבים בתאונת דרכים, ורכבכם יפגע בבית מגורים, או ישבית לחלוטין רכב אחר, אתם עלולים להיות מחויבים לפצות על הנזקים, זאת בזמן שאתם כאובים ומנסים לשקם את חייכם לאחר התאונה הקשה שעברתם.

האם יש גבולות לכיסוי צד ג'?

גבולות הכיסוי של ביטוח צד ג' נקבעים בהסכם הראשוני בין המבוטח לחברת הביטוח. הסכום הסטנדרטי לרוב הוא 250 אלף שקלים. שימו לב שסכום זה לא אמור לכסות אך ורק את התביעה עצמה, אלא גם את כלל ההוצאות המשפטיות הכרוכות בה, כולל שכר עורכי דין וכדומה.

מדוע יש צורך בהשתתפות עצמית ומה שיעורה?

רוב חברות הביטוח דורשות השתתפות עצמית במקרה של הפעלת ביטוח צד ג'. מדובר בסכום אשר נקבע על פי גיל הנהג הצעיר ביותר העושה שימוש באוטו, והיסטוריה של הנהגים האחרים מבחינת מעורבות בתאונות דרכים. שיעורה הוא לרוב 1000 שקלים, והיא נועדה למנוע הפעלה לרעה של הביטוח.

מהו ביטוח מקיף?

ביטוח חובה וביטוח צד ג' הם ביטוחים אשר נועדו לאפשר לכם לפצות אנשים אחרים, בין אם בגלל פגיעה פיזית או פגיעה ברכוש. אף אחד מהביטוחים הללו אינו מעניק לכם פיצוי על הנזק לרכבכם. ביטוח מקיף נכנס לוואקום הזה בדיוק, ומאפשר לכם לקבל פיצוי כספי על נזקים לרכב, ואף על השבתתו המוחלטת.

מה אינו נכלל בפרמיית ביטוח מקיף?

למרות השאיפה להעניק החזר כספי מלא על נזקים לכלי הרכב, ביטוח מקיף אינו מכסה את כלל האביזרים במכונית. למעשה, כלל הפריטים אשר הוספתם בעצמכם לכלי הרכב, כמו מערכת שמע, מסכי הקרנה וגאדג'טים אחרים, אינם מכוסים בביטוח מקיף. ניתן כמובן לבטח אותם באופן נפרד אם תרצו בכך.

מהי רשלנות תורמת

רשלנות תורמת היא למעשה פגיעה בכלי הרכב, אשר נוצרה עקב שימוש לקוי של המבוטח. מדובר בסעיף שקיים כמעט בכל הסכם ביטוח מקיף, אשר מעניק לחברת הביטוח את האפשרות לסגת מהחובה לפיצוי אם הנהג השתמש ברכב באופן לא סביר.

הפיצוי ייקבע על פי ערך הרכב ביום התאונה

רבים רוכשים רכב יקר, ואינם מבינים מדוע הפיצוי במקרה של הרס מוחלט שלו אינו תואם לערכו הראשוני. הסיבה לכך היא שחברת הביטוח מתחייבת לפצות על הנזק ביום התאונה, ולא על ירידת הערך הטבעית של מכונית עם הזמן.

מי קובע את ערך הרכב?

את ערכו של הרכב יקבע שמאי רכב מקצועי. הוא יעריך את שווי הרכב בעת התאונה ואת עלות התיקון המשוערת. אם מדובר בנזק נרחב, בסמכותו לקבוע שהרכב טוטאל לוס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר