על חבל דק

חוויה אביבית "על חוטית" במוזיאון המדע

הוא עוטף אותנו מרגע הלידה ומלווה אותנו כל החיים ובכל עת, אבל מה אנחנו באמת יודעים עליו? • בואו לגלות את נפלאות הבד באירוע פסח חוויתי ומרתק לכל המשפחה (אטרקציות)

מגלים את נפלאות הבד (צילום: יח"צ)

הוא עוטף אותנו מרגע הלידה ומלווה אותנו כל החיים, אבל מה אנחנו באמת יודעים עליו? בואו לגלות את נפלאות הבד באירוע פסח לכל המשפחה

הבד והבגד מלווים את האדם מימי קדם ועם השנים הלכו והתפתחו, גם בסוג החומרים מהם הם עשויים, גם באופן הכנתם וגם במקום בו הם תופסים בתרבות שלנו.

בחופשת הפסח הקרובה מוזיאון המדע ירושלים שם זרקור על הבד שעוטף אותנו מרגע הלידה ומלווה אותנו כל החיים.

המבקרים, בכל הגילים, יוכלו לגלות ולהכיר את נפלאות הבד ולקחת חלק במגוון פעילויות שבמסגרתן יוכלו ליצור, להתנסות למחזר, לחדש, לסרוג ולחקור ממה עשויים הבגדים שאנו לובשים, מה הסיפור שעומד מאחורי הבדים, כיצד נוצרות יריעות הבד ומאיפה מגיעים החוטים?

מאיפה מגיעים החוטים? (צילום: יח"צ)

חוויה "על חוטית" תכלול סדנת "מחדוש חולצות", אליה מוזמנים המשתתפים להביא את החולצות הישנות מהארון כדי ליצור פריטים משודרגים וחדשים לגמרי.

ב"לונה בד- מתחם בדים חווייתי", יוכלו הילדים והילדות ליצור מחסות, מחבואים, מבוכים וערסלים, לחבר ולמתוח בדים בגדלים שונים למבני עץ ,לחבר חיבורים ולקשור קשרים ובאמצעות המגע עם הבד ללמוד על תכונות הבד, השימושים והמגבלות ולקבל השראה לבנייה קלה וניידת גם בבית או בסביבה החיצונית.

בנוסף, יכללו הפעילויות גם סדנת אריגת "נחשי" ענק, בה ניתן ללמוד ולהתנסות בסריגה כטכניקה ליצירת יריעות בד במפעל "הנחשים" המיוחד.

מהו הבד אותו אנחנו לובשים כל היום? (צילום: יח"צ)

הדגמה "מצמר לסוודר", המציגה את הסיפור מאחורי הבדים שאנו לובשים, החל מחומרי הגלם, טוויה מסורתית ליצירת סיב ולבסוף סריגה ואריגה, נגיעה בחומרי גלם טבעיים, היכרות של פלכים וגלגלי טוויה ולמידה על ההבדל בין אריגה לסריגה.

לגיל הרך: "ממה עשויים בגדים" - פעילות בה ייחקרו המשתתפים הצעירים ממה עשויים הבגדים שאנו לובשים ומאיפה מגיעים החוטים, ויתחקו אחר המקור לבדים שעוטפים אותנו.

לבסוף יוכלו באי המוזיאון לצפות בהצגה "בגדי המלך החדשים", הצגה מעוררת מחשבה ודמיון הדנה באיכות הסביבה ובצרכנות יתר באמצעות חפצים ישנים הזוכים בחיים חדשים על הבמה.

בעיבוד העדכני בתוך תפאורה מעוצבת ומעוררת השראה מתעוררים לחיים חפצים מעולם התפירה והופכים לדמויות בהצגה הקלאסית.

הצגה שמפתחת את חוש הדימיון. מרהיב. (צילום: יח"צ)

גלילים של חוטי תפירה הם נתיני הממלכה, החיים בחוסר כל, בתוך קופסת כלי תפירה. המלך, העשוי חוטי זהב, עסוק בקניות. שר האוצר הוא גם קופת הממלכה, צנצנת מלאה בכפתורי זהב, ההולכת ומתרוקנת לעיני הקהל ושרי הממלכה המודאגים.

זוג החייטים, המגיעים מנאפולי על גבי מגהץ – מכונית ספורט, מציעים למלך דיל: בגדי קסם, שרק חכמים יכולים לראותם, תמורת כל אוצר הממלכה.

תאריכים:

7 עד 23 באפריל 2022

שעות פעילות:

א'-ה': 10:00-18:00

שישי: 10:00-14:00

יום שישי 15.4, ערב ליל הסדר- המוזיאון סגור

יום ראשון, 17.4, "זמן שקט" לילדים עם צרכים מיוחדים - המוזיאון יפתח לקהל הרחב בשעה 12:00

יום חמישי, 21.4, ערב חג שני – המוזיאון יסגר בשעה 14:00

מחיר:

עד גיל 5 - חינם

מעל גיל 5 - 65 ₪

הנחות: למחזיקי כרטיס תושב 'ירושלמי', חיילים, כוחות הביטחון, נכים, גמלאים ומועדוני לקוחות

למידע נוסף וכרטיסים >> לחצו כאן <<

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר