"

"הגיע הזמן שעם ישראל יניח את הנשק בצד ויעשה חפלה"

יעל שבח בראיון מקיף ומלא אמונה. רחלי בנדר, שחקנית, במאית ומאיירת בחול, מקלילה קצת את האווירה ויונית ומירה, מייסדות שיטת פיט5, גורמות לנו להאמין בדיאטה (אקטואליה)

יעל צין | כיכר השבת |
(צילום: יוחנן בלייך)

3 שנים עברו מפטירת רזיאל שבח. יש לה את כל הסיבות ליפול, אבל לא אחת כמו יעל שבח תתן לזה לקרות. יש לה בחירה בידיים. והיא בחרה! ועוד איך!

השבוע בנבחרת במשפחה, יעל שבח בראיון מקיף ומלא אמונה, נותנת לנו את החוזק, ההבנה וההומור.

פתחתי עם שאלה מתבקשת: מאיפה את שואבת את הכוח?!

"אין לי תשובה אחת והלוואי והיה לי נוסחה מדויקת ואז הייתי אומרת לכם בואו, יש באר. בואו כולם לשתות. הכל קיים". (היינו רצים…)

"אני חושבת שבתוכנו הצורך לבחור בחיים. זה משהו שהוא טבע אנושי וטעון בכל אחד מאיתנו והשאלה היא כמה אנחנו שמים עליו את הפוקוס, כמה אנחנו מוכנים באמת ללכת על זה, להשקיע את כל העוצמות שלנו ולבחור בחיים. זה מעייף, זה דורש המון!".

"במיוחד בקורונה, שהכל כ"כ מורכב ודורש תשומת לב", מחדדת יעל את הקושי, "תמיד היינו רגילים לארח ופתאום בפחד שאת מוצאת את עצמך נערכת לחנוכה לבד".

"בלילה שאחרי הפטירה", משחזרת יעל, "ישבנו על המיטה, כשהילדים מנסים להבין מה זה אומר והם שאלו שאלות: 'אמא, אנחנו הולכים מחר לביה"ס? נוכל להתחפש בפורים?' - שאלות תמימות לכאורה, אבל מתחת קצה הקרחון של: אמא, אנחנו צריכים להיות עצובים?! לשקוע בעצבות?!

אז קודם כל לא! הכל בסדר! כל השנים אני רוצה להראות לאנשים שאני חיה. נכון, אני אלמנה, אבל תנו לי לעצב את המילה הזאת מחדש!

גם הספר מסמל כך. צבעוני, עם כוס קפה. נכון, היא שבורה, אבל הופכים את השברים ליצירת אומנות. יש לנו אפשרות לראות את החיים בעיניים אחרות.

יעל פונה לדבר על המצב הממשלתי: "אני חושבת שהגיע הזמן להניח את הנשק בצד, ממרום הר חוות גלעד ובתור אלמנת טרור, רוצה שיהיה מקום שנוכל לשבת, לדבר, משהו אחר. וזה ריאלי, זה יכול לקרות, הכל עניין של החלטה.

כשראש הממשלה לוקח את הקושי של העם בהנהגה שלו ולוקח את זה אישית, כאן מתחיל השינוי, כי התודעה הציבורית והתודעה האישית מתערבבים".

"לא רואה מדי את העתיד. רוצה את המקום שלי, להיות משפיעה, שאנשים יראו אותי כאשת ארץ ישראל ואמא. מעדיפה את המקום של הכתיבה ומשקיעה בזה המון.

הנבחרת בתרבות

עולם הבמה כרגע מושבת והחזרה לא נראית באופק. הבאנו את רחלי בנדר, שחקנית, במאית ומאיירת בחול, שתקליל לנו קצת את האווירה וחנוכה זה הזמן הנכון לכך. עם ישיבה תיאטרלית ומבט מלא חיים בעיניים.

אז תשתפי אותנו מה את עושה ואיך

"וואו, בקורונה הכל נהיה כ"כ מורכב. אבל בחנוכה החלטתי שאני לא מתפשרת. יש לי אמירה ודיבור לעולם, בקונספט מיוחד להעביר.

אני יושבת בלילה ביער", רחלי מכניסה אותנו למסע אישי מרתק. "ואני מתחילה לבכות, על כל מה שרע לי ומבקשת שיהיה לי נס. לאט לאט הכל הסתדר פתאום. קחו תקוה. הקורונה הראתה לנו כמה כל דבר יכול להשתנות ברגע. אתה יושב בבית ואומר, 'איך המשיח יגיע פתאום ואנחנו עם הסמארטפונים והשאר?' ופתאום הקורונה מגיעה ומראה לנו איך בשניות הכל יכול להשתנות. ככה הגאולה תוכל להגיע ולהפוך את העולם לטוב בשניות.

וכמובן שלא ויתרנו לרחלי על טיפים יפים לחנוכה ולילדים.

הנבחרת בבריאות

דיאטה זו מילה שנשמע בכל פינה ומקום. כמעט בכל שיחת נשים תכנס המילה הזאת ותתיישב במרכז.

אבל עד מתי?! יש תקוה! יונית ומירה, מייסדות שיטת פיט5, גורמות לנו להאמין.

מדוע כל אישה שניה חולמת או מדברת על דיאטה?

"הקדמה עולה ומתפתחת", פותחת יונית ראשונה. "אבל הדבר שהכי הועיל לנו הוא הג'אנק פוד וכל השפע העצום של האוכל, זה כבר חוצה כל מגדר וגיל. כל שיח בגינה זה הדבר! זה מאוד מפריע לאישה בכמה תחומים: המראה, לא אוהבת להצטלם - הנראות היא עוברת, אבל תמונה אף פעם לא משקרת.

בבריאות - רוב המחלות נובעות מתזונה - עייפות, כבדות וכמובן - קניית בגדים. זה נהיה עינוי.

מירה לוקחת את מושכות השיחה ועונה: "השמנה זה כמו תופעה רפואית, כאבי ראש חוזרים למשל - כדור הרגעה פותר את הבעיה, אבל עד מתי?! הרי אם לא ניקח, כאבי הראש חוזרים ונשנים. אך אם נמצא גורם, הבעיה תגמר. אדם צריך לנסוע בכיוון הנכון. אדם החליט שהוא יורד במשקל, השקיע ומפחית את כמות האוכל, יורד, לא מחזיק מעמד, עולה בחזרה וחוזר חלילה. יש לנו התמודדות כל הזמן, הרי אין לנו נורה אדומה או צהובה שמעוררת חסרים".

אז מה השיטה שכ"כ עוזרת ומשפיעה? נחשוף קצת

מזהים את הקושי. מתאימים תכנית אישית לאופי של האדם וכך ממלאים את החסרים שיחודיים לו.

תהליך - צריך לעמוד איתו כל הזמן ובצמתים, הרי יש פעמים שזה אומר לאכול.

הדרכה - גם ליהנות וגם לשמור על הישגים. לא עומדים לבד במערכה. אנחנו בעצמנו עברנו את השינוי, כך שאנחנו מבינות את מי שבא.

"הראש שלי נשאר שמן", מבהירה יונית. "אני מבינה את הניואנסים, את הקשיים".

וכמובן, סוף סוף נשארים באותו מצב בלי לעלות ולרדת בנדנדה.

הפקה והגשה: יעל צין

להערות ופניות למערכת: yaelto095@gmail.com

אינסטגרם: yael_zien

פייסבוק: https://docs.google.com/document/d/1PLiL2DWYXGuLW0BVtrIvv24TX2Ey844En0ofw0TqK3w/edit

פיט5 - fitfive005@gmail.com

פאה: רותי סין שלום

שמלה: נואר

נעליים: ביג סטפ

עריכת תוכן והפקה טכנית: אלישבע ב.

ליהוק: שמעון ברדי

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית