פנייה לח"כי 'אגודה'

יש לנו בקשה אחת: תשתקו! // יענקלה פון ביתר

חיפשנו אתכם בניסן תש"פ בסגר בערים החרדיות, ולא מצאנו. נחפש אתכם בניסן תשפ"א לאחר הבחירות, וגם לא נמצא. נחסוך ממכם גם מלחפש אותנו עתה, ערב הבחירות (דעות)

יענקלה - ביתר | כיכר השבת |
ראשי 'אגודה' (צילום: אלי סגל)

ח"כינו הנכבדים והיקרים, שלוחי ציבור וכו', רבות בשנים ומתוך דאגה לעצמכם בכיסוי של דאגה לנו.

לאחר מילות הערכה על עשייתכם למען קדשי היהדות וכו'...

בתקופה של סגר שלישי, פגיעה ממושכת במגזר החרדי ואכזבה ציבורית מתפקודי הנבחרים. כמה מאפיין הכותרת של "ציפיה דרוכה בקרב הציבור החרדי" - נוכח משחקי כסאות פוליטיים - את ניתוקכם מהעם.

יש לנו בקשה אחת, אנו מאמינים שהיא משקפת את רצון רוב הציבור החרדי. הדומם, הנאמן. הציבור שמכוחו ובשליחותו אתם פועלים, אותו אתם מייצגים ואת קולו אתם אמורים להשמיע.

הבקשה כלולה במילה אחת בלבד: תשתקו!

כן, פשוט תשתקו. לא פחות ולא יותר.

אנחנו נצביע לכם, כפי שהצבענו פעם שעברה, ולפני פעמיים, ושלוש, וארבע. אנחנו מצביעים לכם, לא כי אנחנו נורא אוהבים אתכם, לא כי אנחנו חושבים שאתם מייצגים אותנו בכבוד, ולא כי אנחנו חושבים שאתם מוכשרים במיוחד.

כל אלו אינם במכלול השיקולים, אנו מניחים שלו היינו מחפשים נציגים, היינו מוצאים מוכשרים מכם, רהוטים מכם, היינו אולי מרעננים את הרשימה מדי פעם. היינו עושים מלא דברים מבורכים.

אבל זה לא בידנו, ואנחנו מצביעים לכם כבקשת גדולי ישראל. לא שמישהו אחר היה עושה את זה פחות טוב, אבל אתם שם וזו עובדה.

אבל לפחות – את הקרקס המבזה והמשפיל של מדי שנה. את הכאסחים הפנימיים, את המלחמות והריבים והתככים והמזימות והמאבקים מי יותר גדול, במחילה, תחסכו מאיתנו הפעם. אנחנו גם ככה על הקשקש של להקיא כשאנחנו בוחרים בכם. אז די!

וכשאני אומר אתם, אני מתכוון לכולכם, כן. כולכם תשתקו. אל תיכנסו למלחמות כי לכולכם יש חמאה על הראש.

כן, גם לך, אדון שושלת-עסקנים-שרק-המשפחה-שלך-הכי-מוכשרת-מכולם.ואני מתייחס אליך ראשון בחבורה, כי אתה פתחת את הפה ונתת את האות למערכת טרום בחירות, כאילו שלא מספיקה לנו מערכת הבחירות לכשעצמה.

אז במחילה אדון פרוש, אני מניח שבתוך הפסיפס המרהיב שאתה כה משתדל לייצג ולכנס, נמצאים אנשים מאד מאד מוכשרים אי-שם במהלך ה-70 שנה שחלפו, ששם משפחתם למרבה הפלא איננו פרוש, ושיכולים לייצג בגאון את העדה של שלומה-אתה-אמון.

הפחד מובן, מלחמות בין הסיעות משקיטות מחשבות פנימיות והרמות גבה שמא הגיע הזמן להחליף את הנציג. שמא הגיע הזמן לבדוק אפשרויות אחרות...

יחד איתך, חבר כנסת וסגן השר ליצמן, הבנו שאתה לא חייב כלום לאף אחד וכו', אבל בחייאת, תאחוז בפלך השתיקה וטוב שכך.

איבדנו כבר את הראש מלהבין מה בין בין שר במעמד שר לשר במעמד שאינו שר ומה ההבדל בין קיץ לחורף נוכח האפשרות לכהן כשר.

עולה על חבריו, הרב אייכלר, מי שהגה והמציא את פניות הציבור בארץ ישראל.

רב ישראל היקר והנחמד, אנחנו כבר שבעים שנה אחרי השואה, אין עניין לגרור אותנו בתיאורים והשוואות נוכח אתגרי התקופה רק כי אכלו או שתו לך.

הבנו שהחסידות אותה הנך מייצג גדולה יותר, יפה יותר ומרשימה יותר, וזו הסיבה שהנך חבר כנסת מן המניין, בשליחותם עשרות אלפים שהשלימו לך את המדד למנדט.

והרביעי, טסלר, הצעיר שבחבורה, גם לך לא יזיק לא לדבר. אמנם חדש, אבל לא חייב להידבק בותיקים ובדרכם.

תתמקד בבקשה בעשייה אמיתית ולא בדאגה למען כאלו או אחרים בלבד. היית עוזר של ליצמן, אבל היום אתה כבר לא. נקסט.

אז כן, כולכם רבותיי, תשתקו. אנחנו מבקשים בקשה פעוטה, דממה מוחלטת. מעכשיו ועד י' ניסן.

גדולי ישראל ישמיעו את קולם, אנחנו נלך ונצביע בדומיה, כמו תמיד. ונגמור את הסיפור הזה. אל תבחשו בקיא הזה כי טוב לא ייצא מזה.

חיפשנו אתכם בניסן תש"פ בסגר בערים החרדיות, ולא מצאנו. נחפש אתכם בניסן תשפ"א לאחר הבחירות, וגם לא נמצא אתכם. נחסוך ממכם גם מלחפש אותנו עתה, ערב הבחירות.

תודה.

יענקלה פון ביתר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר