לא ידעה שנדבקה בנגיף

מורה בת 40 חשה ברע, קרסה ונפטרה בכניסה לבית חולים

"כל הידרדרות ומצוקה מחייבת פינוי לבית החולים", אומרים ב'הדסה' בעקבות פטירתה - בגיל 40 - של מרת שרה קוט, מורה חרדית מי-ם, שהגיעה לבית החולים עם תסמיני קורונה - מאוחר מדי (דיין האמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
הכניסה לבית החולים (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

בשכונת סנהדריה המורחבת נפטרה היום (רביעי) מרת שרה קוט, אם לארבעה ילדים, לאחר שחלתה בקורונה, והיא בת 40 בלבד.

המנוחה ע"ה חשה ברע בימים האחרונים, ותוך זמן לא רב חלה הידרדרות במצבה הרפואי, יתכן בשל מחלת רקע, ולפני מספר שעות הובהלה לבית החולים והתמוטטה בכניסה למיון, כשרק שם היא מאובחנות כחולת קורונה.

שרי קוט, בתם של הרב אליעזר יודקוביץ' הלומד בישיבת מיר ושל מרת גיטל, גדלה כילדה ונערה ברחוב פנים מאירות בירושלים, לנחת משפחתה התורנית והחשובה, המשתייכת לקהילת חוג חתם סופר.

עם נישואיה לרב בנימין משה קוט, אף הוא אברך במיר ומחסידי ערלוי, קבעו השניים את מקום מגוריהם בשכונת סנהדריה המורחבת בעיר, שם השקיעו בחינוך ילדיהם לתפארת.

במקביל, עסקה מרת שרה קוט בשנים האחרונות בחינוך בנות ישראל, במסירות רבה. תלמידותיה, כמו גם השכנים, יודעים לתאר אישה נעימת סבר, יראת שמים ובעלת מידות נפלאות.

בשעה 14:00, עם פטירתה כאמור בגיל צעיר שכזה, תובא מרת שרה קוט ע"ה למנוחת עולמים, בהלוויה שתצא מבי הלוויות שמגר, בהותירה אחריה את הוריה, עשרת אחיה ואחיותיה, בעלה וארבעת הילדים היתומים.

הרופא מדבר על האסון, ומתריע (צילום: דוברות 'הדסה')

מבית החולים הדסה עין כרם נמסר: "חולת קורונה בת 40 שפונתה מביתה עם התדרדרות במצבה, נפטרה עם הגעתה אל חדר המיון. מבירור של הצוות עולה, כי האישה, אם לארבעה, המתגוררת עם בני משפחתה בירושלים, סבלה מתסמיני קורונה בימים האחרונים, כשמסביבה מספר חולים מאומתים".

"עם הגעתה למיון הדסה על ידי מד"א, קרסו מערכות גופה, איבדה דופק ואובחנו פגיעות רב מערכתיות ולבביות. צוות חדר המיון ביצע בה החייאה ממושכת, אך הפגיעות היו קשות והוא נאלץ לקבוע את מותה".

פרופ' קובי אסף, מנהל המיון בהדסה עין כרם אמר: "אנו עדים למקרה קשה ומצער של התדרדרות מהירה ביותר במצבה של חולת קורונה, שמיד עם הגעתה לבית החולים קרסה ונפטרה".

"אני מדגיש", הוסיף הרופא הבכיר, "כי בשלהי הגל השלישי הפוגע מאד בירושלים, אנו פוגשים מדי יום במיון עשרות מטופלים עם חשד לקורונה, כאשר בין 30 ל-50 אחוז מהם מתגלים כחיוביים. מדובר במספר של 10 עד 18 חולים חדשים ביום - רק כאן במיון הדסה".

והוא סיים בבקשה: "אני קורא לציבור שסובל מתסמיני קורונה או מאובחן בקורונה, ונמצא בביתו - כל התדרדרות ומצוקה מחייבת פינוי לבית החולים. אל תתמהמהו ואל תשתהו בבית. המחלה מאופיינת בהתדרדרות מהירה, ובהמון מקרים שפגשנו, גילינו שהמטופלים חיכו בבית עד שהגיעו למצב קשה ואף קשה מאוד. חבל, כי המצב יוכל להיות שונה לחלוטין ואפשר להציל חיים, אם נעצור את ההתדרדרות בבית החולים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר