באיזו תדירות צריך לכבס את המגבת? רופא עור עונה

יצאתם מצוחצחים מהמקלחת, תפסתם את המגבת ו...עצרו: מתי כיבסתם אותה בפעם האחרונה? רופא עור: "אם המגבת מטונפת, הסבון לא יעזור". כך תכבסו את המגבת שלכם בזמן - לפני שהיא הופכת למושבת חיידקים (ניקיון, בית)

חיה כהן | כיכר השבת |
מתי צריך לכבס את המגבת? כל התשובות (צילום: Karolina Grabowska from Pexels)

מקלחת וכל שטיפת ידיים קיבלו משמעות כפולה מאז שנגיף הקורונה נכנס לחיינו, אך מה לגבי המגבות? הן לוקחות חלק חשוב לא פחות בתהליך הניקיון ואיכשהו אנחנו נוטים לשכוח את זה.

בראיון לאתר "קליבלנד קליניק" רופא העור ד"ר אלוק ויג' מסביר מה קורה למגבת שלא נשלחה לכביסה בזמן: "מגבות שאינן עוברות כביסה בתדירות מספיקה, צוברות שמרים, חיידקים, עובש ואף וירוסים שונים שנשארים עליה ורק משגשגים הודות ללחות שעל המגבת וסביבתה". והנזקים? פטרת בציפורניים ובכף הרגל, גרד ויבלות ואף התפרצות של אקזמה ומחלות עור אחרות. וזו רק רשימה חלקית.

אוקיי. השתכנענו. כל כמה זמן צריך לכבס את המגבת?

לפי ד"ר ויג', ככלל, יש להחליף (וכמובן לכבס) את מגבת הרחצה לפחות פעם בשבוע ואת מגבות הפנים והידיים 4 פעמים בשבוע ואף רצוי לאחר כל שימוש.

אם אתם חולים, כבסו את המגבות בתדירות גבוהה יותר כדי למנוע הדבקה מחודשת. ואם הלחות בביתכם גבוהה, מצב שקורה בעיקר בחודשי הקיץ, הכפילו את תדירות הכביסה של כלל המגבות.

מגבת בה השתמשתם לאחר חדר כושר או אימון ספורט יש לכבס באותו יום ולא לעשות בה שימוש חוזר.

רצוי מאוד שלא לחלוק מגבת רחצה עם אדם אחר ובעיקר לא עם ילדים, כיוון שהם סובלים מהיגיינת ידיים לקויה. מגבות פנים וידיים על אחת כמה וכמה - הימנעו ככל שניתן מלחלוק אותן ודאגו שלכל אחד בבית יהיה את סט המגבות שלו.

כיצד מייבשים מגבת כראוי?

כיוון שמגבת היא מקום נהדר להתרבות חיידקים, לאחר כל שימוש יש לפרוש אותה על מתלה מגבות ולא על הוו שמאחורי הדלת, מה שמונע ייבוש מלא של המגבת.

כמו כן, זכרו לוודא תמיד שהמגבת עומדת במבחן הריח. המגבת לא מריחה טוב? הגיע הזמן להוציא חדשה מהארון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר