נפלאות בפרשה

"אם את לא נפקדת, זו לא ההצלחה או הכישלון שלך"

השבוע אירחנו את ד"ר חנה קטן, רופאת נשים, שמעודדת נשים להקים משפחה גדולה ועוזרת בפתרון בעיות בטהרה ובמצבים מורכבים, אחרי לידה וכדומה ומגלה מה הקריבה בשביל המקצוע (אקטואליה, כיכר VOD)

מירי שניאורסון | כיכר השבת |
(צילום: דודי פלוג)

לחומש השלישי בתורה, העוסק בעבודת הקרבנות, קוראים "ויקרא" והוא מייצג את עבודת האדם להתחבר ולהתקרב עם הקב״ה.

"ויקרא אל משה" - הקב״ה קורא למשה כמו אבא הקורא לבנו - קריאת חיבה, מתוך התקשרות פנימית של אהבה וכמו שהקב״ה פנה למשה בחיבה יתרה, כך הוא פונה לכל אחד מאתנו בכל עת ובכל שעה, כי בכל יהודי יש ניצוץ של משה רבנו ובקריאתו אלינו הוא נותן לנו את הכוח לעשות את העבודה שלנו בעולם הזה, גם אם אין רואים או שומעים את קולו בגשמיות.

דרך לימוד, תפילה ומעשי חסד, אנו פוגשים ומקשיבים לגעגוע שלנו לקב״ה ויודעים שגם הוא מתגעגע אלינו, פונה אלינו בחיבה, מביט בנו באהבה ומאיר את אורו עלינו.

למרות שהגוף והעולם מסתירים את האור האלוקי שבנו, מצמצם הקב״ה את עצמו ושוכן בליבו ובנפשו של כל אחד מאתנו וטוב שכך, כי אי אפשר לעמוד באור כזה ורק על ידי ההסתרה, אנחנו לא מתעלפים מפחד ונשארת נשמה בגופנו.

בחודש בו נולדנו והפכנו לעם, המשימה שלנו היא להתחזק בעבודה יותר מן הרגיל, בדרך שלמעלה מהטבע, ללמוד וללמד את ענייני הפסח ולהוסיף בנתינה ובחסד לפני החג.

השבוע אירחנו את דוקטור חנה קטן. שמענו ממנה על קרבה והקרבה ועל מסירות הנפש של נשים יהודיות למען הטהרה.

חנה היא אשת רב, רופאת נשים, סופרת, מרצה בעיקר לנשים במסגרות שונות, חיברה 8 ספרים, אמא וסבתא ברוכת ילדים ונכדים מתוקים, למדה במכללה בירושלים והדסה עין כרם.

ד"ר קטן גרה בגוש עציון, שעלבים ובגוש קטיף וכעת במבוא חורון. היא אוהבת לצייר, חובבת דרמה ובעיקר ללמוד תורה.

חנה סיפרה לנו כיצד המקצוע שבחרה משפיע עליה. היא מעודדת נשים להקים משפחה גדולה ועוזרת לכאלו עם בעיות בטהרה ובמצבים מורכבים, אחרי לידה וכו'. היא רואה זאת כשליחות ומגלה מה הקריבה בשביל המקצוע, הבית, הבריאות.

בחזונה היא רואה את בית המקדש, שם היא עוזרת לנשים להקריב קורבנות.

ד"ר קטן מספרת שעבורה ליל הסדר הוא מורם מכל העמים, יום מיוחד ואחרי שנה שעברה, היא מרגישה שאנחנו הנשים מוכנות למשיח, שהוא עוד רגע הוא בא.

הכותבת היא מנטורית ברוח יהודית, נשיאת נפלאו"ת, מרצה, מנחה ושליחה בתקשורת.

mirisch1@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר