נפלאות בפרשה

יעל כליפא (לוי): "בקורונה גיליתי שאני אוהבת להיות אמא"

במיוחד עבורכן ולכבוד חג הפסח הקרב ובא, הזמנו את יפוש ברכהן ואת יעל לוי. שתיהן אימהות, זמרות, יוצרות ולא חובבות גדולות של עבודות הבית. שמענו מהן על אחדות נשית וקיבלנו איחולים לכבוד החג (כיכר TV, אקטואליה)

מירי שניאורסון | כיכר השבת |
(צילום: דודי פלוג)

השבת היא השבת הגדולה (שבת הגדול) שמכינה אותנו לחגוג יחד את הפיכתנו לעם בליל הסדר.

כדי לשבת יחד ולראות בכל אחת ואחד את הטוב שבו, אנחנו זקוקים למצווה החשובה ביותר בתורה: ״ואהבת לרעך כמוך״. בלעדיה אין אדם, אין יהודי ואין עם ישראל.

אחד העניינים העיקריים בגאולת מצרים המודגש בתורה, הוא שהגאולה הייתה על ידי משה רבנו, גואלם של ישראל. גם כאשר משה מבקש "שלח נא ביד תשלח", הקב״ה לא קיבל את בקשתו, כיון שהוא רצה שדווקא משה יהיה השליח לגאול את ישראל.

מכאן מובן שלמשה (גואל ראשון הוא גואל אחרון) יש שייכות עמוקה לגאולה ולכן דווקא לו יש את הכוח להביא גאולה לישראל.

השבוע, ביום י״א בניסן, חל יום הולדתו של הרבי מליובאוויטש, מי שפעל במסירות וללא לאות עבור כל יהודי באשר הוא בכל פינה בעולם. הדרך להשיב לרבי במתנה, היא לאתר עוד יהודי ולהעביר לו מסר של אהבה.

ועכשיו כמה מילים לפרשת השבוע:

״צו את אהרן ואת בניו לאמור: זאת תורת העולה". אומר רש"י: "אין צו, אלא לשון זירוז מיד ולדורות". הקב"ה מצווה למשה רבנו: "צו את אהרן" ועל ידי אהרון שהיה אוהב שלום ורודף שלום, מגיע הציווי ממקום של חיבור לכל אחת ואחד מישראל.

פרשת צו מסמנת לנו את הדרך לצוותא ולחיבור, באופן של זירוז מיד ולדורות. לאור זה, המשימה שלנו כעת היא לפעול בזריזות, כדי לפנות מהבית מהלב ומהנשמה את שאריות החמץ, לשחרר ולנקות ולהיות מוכנות לפסח.

עכשיו הזמן לצו – לעבודת צוות, לפעול בצוותא עבור מי שחסר לו מזון, לבוש או מקום לחג הפסח. בלי הפרעה או עיכוב, להיות לגמרי "בתוך" המשימה הזו.

במיוחד עבורכן ולכבוד חג הפסח הקרב ובא, הזמנו את יפוש ברכהן ואת יעל לוי.

יפוש, אם לחמישה חמודים, שהגדולה שבהם בת 18. היא זמרת, יוצרת, מלחינה ובעלת אולפן הקלטות. בעבודה היא שונאת לתקן זיופים ובבית, כלומר בחיים, לא אוהבת כביסה וכלים ויעל, שהיא החצי של אחיות כליפא, היא אם לארבעה שנולדו אחרי שבע שנות ציפייה וגם היא זמרת, יוצרת ומתעבת את עבודות הבית.

שמענו מהן על אחדות נשים, איך הן מחברות קהלים שונים דרך המוסיקה, איך הן מצליחות לעבוד ולהיות אימהות בשנה האחרונה, על החזון לחיבורים דרך המוסיקה וקיבלנו איחולים לכבוד חג החירות.

הכותבת היא מנטורית ברוח יהודית, נשיאת נפלאו"ת, מרצה, מנחה ושליחה בתקשורת.

mirisch1@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר