"אני לא מחפשת מה לא טוב ולא עובד עם ביתי החרדית"

האורחת שלנו היום היא אראלה רוסו, אישה נדירה עם תחומי עניים רבים וביניהם המוסיקה. ישבנו איתה לשיחה מלב אל לב עליה, על העיסוק במוסיקה, על ביתה החרדית ועוד וחזרנו עם אור בעיניים (אקטואליה, כיכר TV)

מירי שניאורסון | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

פרשת בהעלותך נפתחת בציווי ה' אל אהרן הכהן – ״בהעלותך את הנרות״. למה "בהעלותך"? הרי נרות מדליקים ולא מעלים ובכלל, מה הקשר בין הדלקת הנרות על ידי הכהן אלינו?

רש״י מסביר שהביטוי מתאר את צורת ההדלקה. ״עד שתהא שלהבת עולה מאליה״ – עד שהאש תיתפס ותמשיך לדלוק, כשהלהבה דולקת בזכות עצמה.

ומה הקשר אלינו? בחסידות מוסבר שצורת ההדלקה שייכת לכל אחד מאיתנו, משום שבאמצעות מעשים ופעולות של אור אנו יוצרים תזכורת שהקב״ה נמצא בכל פרט ואין עוד מלבדו.

הרצון לדבר ה׳ חדור בכל אירוע ומפגש. גם בדברים יום-יומיים אפשר לגלות את דבר ה' ולהעלות את האש וההתלהבות גם בזולת. אם נזכה להיות נר מאיר, אזי האור שבפנים כבר יעלה מעצמו.

אך לשם כך צריך כהן, שממנו מקבלים כוח להדליק נשמות. הקב״ה הוא שמדליק, ההורים והמורים – מובילים ותומכים ונשיא הדור הוא זה שמעלה אותנו, עד שהשלהבת עולה מאליה.

האורחת הנפלאה שלנו היום היא אראלה רוסו, אמא לשלושה ילדים ו-12 נכדים, נולדה וגדלה בתל-אביב, מתגוררת היום בירושלים וחשוב לציין שמשנת 1962 ועד 1992 התגוררה בארצות הברית.

אראלה היא אישה נדירה בכל קנה מידה. עוסקת כבר שנים רבות בנשימה מחלימה. מחויבת לעיסוקיה ב-110%, כמו שהרב יובל אומר: "חיה את עיסוקך" ואוהבת מאד מוסיקה מכל הסוגים, תאטרון, פילוסופיה, טיולי ארכיאולוגיה למיניהם ולהכיר אנשים מעניינים.

היא חוזרת בעזרת השם לנגן בפסנתר בקרוב. ישבנו איתה לשיחה מלב אל לב עליה, על עיסוקה, על ביתה החרדית ועל עוד כמה נושאים וחזרנו עם אור בעיניים.

קרדיטים:

פאה: פיאות טילי, בני ברק

איפור: דיני רבינוביץ, כפר חבד

טיפוח: יעלת חן, ירושלים

הכותבת היא מנטורית ברוח יהודית, נשיאת נפלאו"ת, מרצה, מנחה ושליחה בתקשורת.

mirisch1@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר