"אני אומרת לנשים סביבי: 'אל תחכו להרגיש את השחיקה'"

השבוע, ב"נפלאות בפרשה", קבלו את רחל לויטן, שסיפרה על המעבר הדרמטי ממערכת עיתון משפחה לעולם הנדל"ן וחשפה מהי ההחלטה הכי חשובה שלקחה בחייה ועוד כמה סודות (אקטואליה, כיכר TV)

מירי שניאורסון | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

בפרשת חקת אנו נחשפים לתלונות חוזרות ונשנות של העם. במשך ארבעים שנות ההליכה במדבר הם מוגנים על ידי המתנות שמוענקות להם מכוחם וגדולתם של שלושת המנהיגים: בזכות מרים הנביאה הם מקבלים מים בשפע. אהרון הכהן דואג לענני הכבוד המגנים עליהם מפני הקור, הגשם והשרב המדברי ומשה רבנו, רועה האמונה, זן ומפרנס. בזכותו מגיע המן מן השמיים.

ובמשך ארבעים שנות ההליכה במדבר, עם ישראל לא שואל מאיפה כל זה מגיע ורק ברגע שכל הטוב הזה נפסק, פתאום שמים לב לקיומו ומתחילים להתלונן.

בארה של מרים היה למעשה סלע שממנו יצאו מים. כאשר פסקו המים לצאת, מורה ה׳ לדבר אל הסלע כדי לחדש את הנביעה. משה יצא להגנת עמו האהוב ומסר את נפשו, כי ידע שכמנהיג יש השפעה לכל מעשה שלו. משה רצה לסנגר על העם המתלונן שלו.

האמת היא, שקל מאוד להתלונן. זה סוחף, זה מקובל, אך חשוב מכך, לגלות את המטמון, להבין שגם בקושי אפשר למצוא את הקב"ה ולהודות על ההזדמנות.

מפרשת חקת נלמד להכיר טובה על ה"יש", אך גם למצוא את הטוב בחוסר ולהפוך אותו לאתגר שמקרב אותנו לקב"ה, בתפילה שישפיע עלינו רק טוב וחסד ושנדע להכיר בו לא רק כשהוא חסר.

השבוע, בנפלאות בפרשת חקת, קבלו את האחת והיחידה, אישה מופלאה: רחל לויטן.

היא נשואה ואמא לארבעה ילדים. גדלה ועדיין מתגוררת בירושלים. כיום עוסקת בתחום הנדל"ן ומשווקת פרויקטים למגורים ומסחר.

התחביב שלה הוא קריאת ספרים בנושא התפתחות אישית.

רחל סיפרה לנו על המעבר ממערכת עיתון משפחה לתחום עיסוק כה שונה, כיצד נראה סדר היום שלה, איך היא מתמודדת עם חוסר וודאות וחוסר יציבות שיש בתחום הנדל"ן, מה נותן לה כוח, מהי ההחלטה הכי חשובה שלקחה בחייה ועוד כמה סודות. שווה לצפות.

פאה: פיאות טילי, בני ברק

איפור: דיני רבינוביץ, כפר חב"ד

טיפוח: יעלת חן, ירושלים

הכותבת היא מנטורית ברוח יהודית, נשיאת ארגון הנשים נפלאו"ת מתגברות, מרצה, מנחה ושליחה בתקשורת.

mirisch1@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר