לפעמים צריך

מה זה הלוואה חוץ בנקאית?

כולנו יודעים שלפעמים אין ברירה ואנחנו צריכים לקחת הלוואות, כדי לנהל את משק הבית ולעמוד בהוצאות השוטפות והחריגות שלנו. כמה מילים על זה בכתבה שלפניכם (הלוואה, מקודם)

אשראי חוץ בנקאי הוא אופציה טובה עבור מי שלא יכול לקבל הלוואה מהבנק שלו (צילום: depositphotos)

הסיבות העיקריות ללקיחת הלוואה הן סגירת מינוס וחובות נוספים, רכישה של רכב חדש, אירוע משפחתי, שיפוץ ועיצוב הבית וחופשה משפחתית בחו"ל, אבל כמובן שיש גם סיבות נוספות ובאופן כללי זהו פתרון מאוד נפוץ. בעבר, הגופים שסיפקו את מרבית ההלוואות ואשר אליהם נהגו בדרך כלל לפנות הצרכנים, היו הבנקים, אבל בשנים האחרונות חלו שינויים בשוק האשראי בישראל, שהגבירו את התחרות וגרמו ליותר ויותר אנשים לחפש מקורות מימון אחרים, חוץ בנקאיים. על מנת לקחת את ההלוואה הנכונה, בתנאים המשתלמים ביותר, כדאי מאוד להכיר היטב את מגוון האפשרויות הקיימות בשוק.

מהם ההבדלים בין הלוואה בנקאית להלוואה חוץ בנקאית?

ההבדל העיקרי והחשוב ביותר, הוא שהלוואה חוץ בנקאית לא משנה את מצב חשבון הבנק שלכם, בניגוד להלוואה מהבנק שמשפיעה באופן ישיר על האובליגו - סך ההתחייבויות שלכם מול הבנק. האובליגו כולל הלוואות ומשכנתאות שאתם מחזירים, מסגרת אשראי שאתם מנצלים בחשבון העובר ושב, מסגרות בכרטיסי האשראי הבנקאיים שלכם, ערבויות בנקאיות וכל התחייבות אחרת מול הבנק. הגדלה שלו יכולה לפגוע בסיכוי שלכם לקבל מימון מהבנק בעתיד, ואפשר להימנע מכך על ידי לקיחת הלוואה חוץ בנקאית, שהיא בעצם מסגרת אשראי נפרדת.

הבדל נוסף הוא בתנאי ההלוואה. הריבית שתשלמו על הלוואה בנקאית תהיה בדרך כלל נמוכה יותר מאשר על הלוואה חוץ בנקאית, מכיוון שלבנק בו אתם מנהלים את כספכם במשך שנים יש מידע רב על מצבכם. הבנקים מכירים את יכולת ההחזר שלכם וגם לוקחים מכם שעבודים, וכך יכולים להרשות לעצמם להציע הלוואות יחסית זולות. למרות זאת, חריגה בחשבון הבנק שלכם גוררת ריביות ועמלות גבוהות מאוד, וברוב המקרים הללו הריבית על הלוואה חוץ בנקאית היא נמוכה יותר. מעבר לכך, התהליך של לקיחת הלוואה חוץ בנקאית הוא פשוט ומהיר יותר, ובמקרים רבים אפשר לקבל את הכסף ממש תוך ימים ספורים.

מאיפה אפשר לקחת הלוואה חוץ בנקאית?

יש חברות וגופים רבים אשר מציעים אפשרויות מימון שונות. הדוגמה הבולטת ביותר היא חברות כרטיסי אשראי, וניתן לקחת הלוואות גם מחברות ביטוח, גופים מוסדיים שמספקים מימון מול קרנות פנסיה, קופות גמל וקרנות השתלמות, חברות מימון חיצוניות וגופים אשר מציעים הלוואות חברתיות.

למי כדאי לקחת הלוואה חוץ בנקאית?

אשראי חוץ בנקאי הוא אופציה טובה עבור מי שלא יכול לקבל הלוואה מהבנק שלו, בשל מצבו הכלכלי וסך ההתחייבויות שלו, אבל לא רק. הלוואות מהסוג הזה לא רק שאינן משפיעות על האובליגו שלכם, הן גם עשויות לעזור לשפר אותו. לכל אחד כדאי לשקול לפתוח מסגרת חדשה, שתאפשר לו מרווח נשימה ותסייע לו לנהל את הכסף בצורה חכמה יותר. בשורה התחתונה – תמיד כדאי לבדוק היטב את כל האפשרויות שלכם לפני שאתם לוקחים הלוואה. תנצלו את התחרות בשוק, אתם יכולים רק להרוויח מזה.

"אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל."

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר