"נוח ליפול למצב של קורבנות. השאלה מה מוציאים ממנו"

השבוע, ב"נפלאות בפרשה", ארחנו את אירינה דוידוב, מנכ״לית ומייסדת מרכז להשכלה פיננסית. אתגרנו אותה בשאלות כמו "מה הכי מעצבן אותך?" ומה קרה לה בעקבות המשבר הכלכלי. היה מעניין (אקטואליה, כיכר TV)

מירי שניאורסון | כיכר השבת |
(צילום: דודי פלוג)

השבת נקרא את פרשת "עקב". למילה עקב שני פירושים: הראשון, תחתון. העקב ממוקם בכף הרגל שהיא המקום הנמוך ביותר בגוף האדם. הפירוש השני הוא סוף – כי עכשיו התקופה היא של סוף הגלות ותחילת הגאולה.

מבולבלים? גם אנחנו. אנו נמצאים בדור נחות ומבולבל, שמפגין אהבה ומוחה ונלחם על מקומו בעולם בדרכים של הפך הקדושה. הסטרא אחרא משתולל כמו סופה ולא נותן מנוחת הנפש ומצד שני, ברור לכולנו שזה דור העקב והסוף ותכף יסתיימו המועקה והצער על חשכת הגלות ומשיח כבר עומד בפתח ומחכה. אז איך יתכן שפנימיות ליבם של בני הנוער הפרחחים והצעירים חמומי המוח, שמשתלטים על הסדר הציבורי, הם אלה שבשורת הגאולה נישאת בפנימיותם? ואם כבר הסתיימו כל הבירורים של הטוב מהרע, איך זה שמשיח עדיין לא בא?

הבטיחו לנו שכשתתגלה תורת החסידות יגיעו גם הרחוקים ביותר. היום רואים שכולם כבר חשופים ומוכנים ומזומנים. אולי הם לא יודעים להגיד מה כואב, אבל ברור שהם צועקים. אולי לא לימדו אותם לתמלל את הצורך והרצון להיגאל, אבל ברור שהם מבקשים שקט, איזון ושלווה ועוד רגע קט גם הם יגידו: "הנה, הנה משיח בא" ולא תהיה עוד מלחמת אחים בינינו, לא נדבר יותר ב'אנחנו' ו'הם', אלא נטעם כולנו מהגאולה ונצא ונצעק בקול גדול ובעיניים פקוחות לרווחה: "הנה, הנה משיח בא".

השבוע ארחנו את אירינה דוידוב, מנכ״לית ומייסדת מרכז להשכלה פיננסית, רעיה ואם לארבעה, נולדה בברית המועצות לשעבר, עלתה ארצה לקראת גיל 13 ומתגוררת היום בפתח תקווה.

אירינה עוזרת לאנשים להגיע להתנהלות כלכלית נבונה, בעיקר באמצעות יצירת בהירות פיננסית על ידי תכנית כלכלית שמובילה אותם לצמיחה ולוודאות.

היא אוהבת לקרוא ספרים, להרצות, לעזור לאנשים ובעיקר שמחה כשמשפחות מצליחות להגיע לאיזון ולצמיחה כלכלית.

אתגרנו אותה בשאלות כמו "מה הכי מעצבן אותך?", מה קרה לה בעקבות המשבר הכלכלי, איך הצליחה לדלג על הגזענות שחוותה וכיצד זה יתכן שמשיח עוד לא בא? היה מעניין. מאד מעניין.

פאה: פאות טילי, בני ברק

איפור: שרי יהל, ירושלים

טיפוח: יעלת חן, ירושלים

קולקציה: מקימי, רשת אופנה צנועה לנשים בישראל

עריכה והגשה: מירי שניאורסון, נשיאת ארגון הנשים נפלאו"ת, מרצה, מנחה ושליחה בתקשורת. mirisch1@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר