החזן, הרב ובעל התואר בפסיכולוגיה מבצע "יהי רצון"

אופיר סובול בטור מיוחד, בשבת יהיה 8 שנים לפטירתו של חברו וידידו החזן משה יעקב בן דב שולהוף ז"ל. סובול מספר על דמותו הייחודית של שולהוף שנפטר בגיל 67 (חזנות)

אופיר סובול | כיכר השבת |
(צילום: יובל)

"עננו משאלות ליבנו לטובה עננו"

מחר, ט"ז בתמוז, נציין 8 שנים לפטירתו של חברי וידידי החזן משה יעקב בן דב שולהוף ז"ל.

משה או מוישה כפי שקראנו לו, היה בעל קול טנור לירי חם ומתוק, אשר בכישרון רב ידע לגעת ולרגש באופן מיוחד, את ליבות שומעיו. שולהוף, תלמידו של החזן דוד קוסביצקי, בעל סמיכה לרבנות ותואר בפסיכולוגיה, החל להופיע ב"יובל" בשנת 1993 ובמשך 20 שנה עד למותו בשנת 2013, לא נפקד מקומו בסדרות המנויים שלנו.

על מצבתו חרטה המשפחה בצדק רב:

מ ה זכה הייתה תפילתו
ש ליח ציבור לישראל היה כל ימיו
ה רבה לעסוק בחסדי הזולת

י פה נפש וידיד כולם
ע ניו היה והרביץ תורה להרבה
ק ולו המתוק הרטיט לבבות
ב יתו פתוח לפני כל אורח

במיוחד עבור קונצרט "בתפילה לשלום" שקיימנו בשנת 1994, כתב אבא עבור מוישה את העיבוד ליצירתם של הרמן ווהל ומשה קוסביצקי, " יהי רצון - ברכת החודש".

מה כל כך מיוחד ביצירה זו שבחרתי בה בדיוק בשבת זו שהיא לא שבת מברכין?

אנו נמצאים ערב י"ז בתמוז, יום שבו אנו נוהגים לומר את תפילת "עננו". ב י"ז בתמוז אנו מציינים את היום שבו הובקעה חומת ירושלים ,כמה שבועות לפני חורבן בית המקדש השני. ביצירה זו בחר החזן משה קוסביצקי לשלב את 2 להיטיו "עננו" ו"שיבנה בית המקדש" – שניהם על המילים "חיים שימלאו משאלות ליבנו לטובה". החזן מתחנן במנגינת "עננו" והמקהלה עונה בחגיגיות במנגינת "שיבנה בית המקדש". וכשמדברים על "מתחנן", שימו לב לשולהוף המתחנן והבוכה כל כך "חיים שימלאו משאלות ליבנו לטובה" כמתפלל "עננו בעת צרה עננו".

אל שולהוף מצטרף סולן הבריטון ניסן תורן שיחד עם מקהלת בן-ברוך בניצוחו, היוו את אבן היסוד של מקהלת "יובל". בסוף החודש נציין 94 שנים להולדתו. ניסן נפטר בשנת 2009.

יהי זכרם ברוך!

שבת שלום וצום קל!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר