פרשת מקץ

אקטואליה בפרשה עם הרב וייס: לדעת להקשיב

חבר מועצת הרבנות הראשית, הגאון רבי אליעזר שמחה וייס, מתארח מידי שבוע באולפן 'כיכר השבת', ומגיש לצופים ווארט אקטואלי מהפרשה. והשבוע: לדעת להקשיב • צפו (יהדות)

(צילום: דודי פלוג)

מדוע פרעה קיבל את פרשנותו של יוסף על פני המומחים המוסמכים, "כָּל חרטומי מִצְרַיִם וְאֶת כָּל חֲכָמֶיהָ" עימם התייעץ בתחילה?

אם מסתכלים על המילה חלום בפרק זה, היא מוצגת לפעמים ברבים ולפעמים ביחיד, התורה מתארת זאת כחלום יחיד וכך גם פרעה, אבל כשהוא מספר את החלום למומחים שלו, החכמים המסוגלים לפענח חלומות לא הצליחו לפתור את חלומותיו לשביעת רצון פרעה, אלא החרטומים מניחים שמדובר בשני חלומות ונותנים הסברים בהתאם, מה שתסכל מאוד את פרעה.

בעצת שר המשקים פנה פרעה אל יוסף, ולאחר שיוסף הקשיב היטב לתיאור חלומותיו של פרעה, הדבר הראשון שיוסף אומר הוא: "חלום פרעה אחד הוא" וממשיך להסביר זאת כחלום יחיד, פרעה מאמץ את הסברו של יוסף כי הרגיש שהוא הקשיב לו והבין מה שהוא תיאר, בעוד שהוא דוחה את דעת חכמיו המומחים כי הם לא ממש הקשיבו לו.

פעמים רבות אנשים החווים כאב או מצוקה ומבקשים לדבר איתנו, כאשר אנו מתבקשים להקשיב למישהו שנמצא במצוקה או במבוכה, זאת בקשה לעזרה, ולכן צריכים להקשיב בקשב רב, כי כשמישהו מקשיב בחצי אוזן ושומע אותם דרך המסננים שלו, זה גורם לתסכול עוד יותר, הסיפור הזה של יוסף ופרעה ממחיש את הכוח של הקשבה אקטיבית וחשיבות להראות לשני שאנחנו מקשיבים לו בקפידה ולא שומעים אותו כמובן מאליו.

לעיתים קרובות מאד הבר שיח שלנו נתקל באטימות ובחוסר הקשבה מצידנו, הקשבה היא כל כך משמעותית בכל רבדיה! הסכת ושמע,! אם נקדיש הקשבה מלאה לילדינו, לבני משפחתינו, ולכל אדם באשר הוא... חיינו יהיו טובים יותר, שמחים יותר, ומלאי עזרה, בלב ובנפש חפצה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר