איזה צבע אסור לך ללבוש בראיון עבודה (ומה כן כדאי)

איזה בגד כדאי לבחור לראיון עבודה? חצאית עיפרון בגוון בז' קלאסי? קרדיגן ירוק שישקף את האישיות המיוחדת שלנו? התהיות אינסופיות ולכן פנינו לאנשי המקצוע שידריכו אותנו (אופנה)

יעל קלצקין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

חלק נכבד בהתכוננות לראיון עבודה הוא בחירת האאוטפיט הנכון. האם זו תהיה חצאית העיפרון הבז' הקלאסית, שמחמיאה לכן בטירוף? האם תשאילו את הקרדיגן הירוק והעל זמני מחברתכן הטובה ביותר, כדי להראות שאתן רציניות לגבי התפקיד, אך גם בעלות אישיות מסוימת? התהיות שלכן אינסופיות. ובגלל זה התייעצנו עם המקצוענים בחברת "סנאגהג'וב", לוח דרושים מקוון, על מנת שידריכו אותנו.

מהו הצבע שאסור ללבוש לראיון עבודה?

לרוע המזל, כתום. ככל הנראה, הגוון הסתווי הזה אינו אהוד על מעסיקים פוטנציאליים. "מחקר מ-50 השנים האחרונות סייע לנו להבין ש-75% מהשיחות הנערכות באופן פרונטלי הן לא מילוליות", אומרים מומחי הקריירה ב"סנאגהג'וב".

"מילים משמשות בעיקר להעברת מידע, בעוד ששפת הגוף והבעות הפנים משמשות להערכת עמדות וביטחון בין אישיים. כתום עשוי להיות הצבע המועדף עליכן, אך ללא כוונה הוא גם יכול להעביר מסר שאתן מועמדות המחפשות תשומת לב ובטוחות בעצמכן יותר מדי". למעשה, סקר שנערך בשנת 2013 בחן 2,099 מנהלי עובדים ומשאבי אנוש במספר ענפים וגוון התפוז הגיע לרשימת הצבעים הגרועים ביותר, כאשר 25 אחוז מהמעסיקים הסכימו שזה הצבע הגרוע ביותר ללבוש לראיון.

למרות שזה מעולה שאתן מאמינות ביכולות שלכן, אך אף מנהל גיוס לא רוצה נרקיסיסטית פוטנציאלית במשרד שלו. כמובן, הוא כן ירצה מישהי שלא צריכה המון עזרה, אבל לא מישהי עם אגו נפוח או כזו שתשפיע לרעה על הצוות במקום כי היא מרגישה שיכולה לעשות את העבודה של כל אחד אחר.

ואם אתן חושבות שזה לא רלוונטי לראיונות בזום, חשבו שוב. "'סנאגהג'וב' מזכירה לכן שאתן כבר מצויות בפורמט מוגבל של ראיון. אל תוסיפו לו עוד גורמים שיעבדו לרעתכן. "פסיכולוגיית הצבעים משפיעה על התפיסה, גם כשאנחנו לא מבינים שיש לה השפעה, אז אתן לא רוצות לתת למראיין רושם שפועל נגד מה שאתן מנסות להעביר בגלל החולצה האפרסקית שלכן", מסבירים בחברה.

נהדר, אז מה כדאי ללבוש במקום?

אם גולף המזל שלכן הוא בגוון דלעת עשיר, אל תיבהלו. כשאתן בוחרות בגד לראיון עבודה, זכרו שאתן מנסות למכור את עצמכן ולשכנע את המעסיק הפוטנציאלי שלכן שתיקחו את התפקיד ברצינות ותהוו נכס לצוות. ובעוד שאופנה היא אמצעי לביטוי עצמי, אנו מבינות לגמרי שאולי תרצו להציג גם את האינדיבידואליות שלכן ולכן עליכן להיפגש איפשהו באמצע.

"סנאגהג'וב" מציעה לכן להתפשר על ידי לבישת בגד כחול. "זה יסייע למראיין שלכן לראות בבירור איזה נכס יקר אתן יכולות להיות לעסק שלו, מכיוון שאתן מתהדרות בצבע שמשדר אמון ואחריות", מסבירים באתר. ולמרות שהאפשרויות גמישות יותר כשמדובר בראיונות אישיים, מוטב שתהיו קצת יותר מודעות כשמדובר בזום. "שימו את הצבע הכחול הכהה בעדיפות גבוהה יותר מאשר בראיון אישי. מצלמות רשת לא תופסות את צבעים כמו העיניים שלנו, כך שכחול בהיר עלול לא להיראות מספיק", אומרים ב"סנאגהג'וב".

בהצלחה רבה.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית