הסכנה: דיכאון

3 דרכים יעילות להתמודדות עם שחיקה ועייפות בעבודה

למצוא זמן בין רשימת המטלות הבלתי נגמרת כדי לבדוק מה קורה עם הבריאות הנפשית שלך מרגיש לך כמו מותרות? חשבי שנית. הנה 3 דרכים יעילות להתמודדות עם שחיקה בעבודה (אורח חיים בריא)

חיה כהן | כיכר השבת |
בריאות נפשית במקום העבודה (צילום: Anna Nekrashevich from Pexels)
קרוב לשנתיים שאנחנו לומדות לג'נגל בין בית, משפחה ועבודה. המון עבודה. הגבולות בין החיים האישיים לחיים המקצועיים הולכים ומטשטשים וזהו מתכון בטוח לעייפות ושחיקה שפוגעות בכושר העבודה שלנו, גורמות לנו לתחושת כישלון שמעצימה את הפגיעה בתפקוד והנה קיבלנו מעגל קסמים עצוב שרץ למטה כמו ספירלה.
קרסון טייט, יועצת, מאמנת ומומחית בעלת שם מארה"ב לפרודוקטיביות במקום העבודה, פיתחה שיטה כיצד להפוך כל עבודה לעבודת החלומות שלנו. זה אולי נשמע מעט יומרני, אך הנה 3 עקרונות מתוך השיטה שיכולים להועיל לשיפור הבריאות הנפשית שלנו בעבודה ולהיחלצות מהלופ הטרגי של שחיקה > תחושת כישלון > פגיעה בכושר העבודה > בריאות נפשית ירודה.

1. אל תזלזלי בהפסקה של 5 דקות - וכך תעשי את זה נכון

זה יכול להיות שיחת חולין עם חברה או בת משפחה, האזנה לשיר טוב או פשוט לעצום עיניים ולהתעלם מהכל. לדברי טייט, אפילו התכתבות קצרה עם אדם אחר, שלא במסגרת העבודה, זה כמו מזון למוח וגם "יכול לתת בוסט מיידי למצב הרוח", כך טייט.
אפשרות נוספת: הפסקת מוזיקה. לא רק שהאזנה למוזיקה טובה עוזרת להפחית דיכאון וחרדה, היא גם מעלה את רמת ההערכה העצמית שלנו, במיוחד אם בחרנו בשיר אופטימי עם מסר חיובי.

2. לחוץ מאוד בעבודה? תתחילי לזוז

אימייל לא נעים מהמנהלת, פגישת פתע שהתווספה פתאום ליומן שלך או שריפה לא צפויה שתצטרכי לבזבז כעת זמן יקר כדי לכבות אותה - הבריאות הנפשית שלנו עומדת למבחן בדיוק בזמנים האלה והדרך הכי טובה להגיב להם זה הליכה מהירה, קפיצה ואפילו מסיבת ריקודים שבה את המשתתפת היחידה וגם הדיג'יי. "תנועה היא אחת הדרכים היעילות ביותר להעביר רגשות שליליים דרך הגוף ולהתאפס" מסבירה טייט. היא משווה זאת למדיטציה בתנועה. רק שבמקום לשבת בשקט ולהתרכז (מה שאת ממש לא מסוגלת לעשות עכשיו), התנועה הנמרצת מפחיתה את האינסטינקט שלנו להגיב באגרסיביות או בבריחה לאתגר ומאפשרת לנו לעשות את הדבר הנכון שנדרש מאיתנו בסיטואציה הנתונה.

3. שאלי את עצמך בשיא הרצינות: "מה אני עושה כאן?"

הבריאות הנפשית שלנו עשויה להיפגע גם מדברים קטנים, בלי שנשים לב. כמו פוליטיקה משרדית קטנונית, קולגה שהנוכחות שלה מעיבה עלינו או משימה מינורית אך מעצבנת שאת פשוט לא מצליחה להתמודד איתה.

בשלב הזה, טייט מבקשת מאיתנו לעצור ולשאול את עצמנו בשיא הרצינות את השאלות הבאות:
- מה התועלת שהלקוחות מקבלים מהשירות או המוצר שאני מעניקה?
- איך העבודה שלי משפיעה לטובה על אחרים?
- מה תהיה ההשפעה על הצוות, החברה כולה והלקוחות אם אני לא אעשה את העבודה שלי?

לדברי טייט, הערך והחשיבות של העבודה, כל עבודה, נקבעים לפי הדרך שאנחנו מגדירות אותה. במילים אחרות, היא גורסת שאנו יכולות למצוא משמעות בכל עבודה, כי ההגדרה של משמעות העבודה נמצאת בידינו.

לאחר שהשבת לעצמך בשיא הרצינות על השאלות הללו, כתבי מעין הצהרה מסודרת וברורה מדוע בחרת לעבוד במה שאת עובדת ומה המשמעות של העבודה עבורך. "שמרי את ההצהרה בהישג יד" ממליצה טייט, "וכשתעמדי מול אתגר נוסף, תהיה לך תזכורת ויזואלית מדוע את כאן ולמה את עושה את זה".
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית