"התורה היא מקור לפרשנות ויצירתיות"

והשבוע, ב"נפלאות בפרשת וישב", מתארחת אצלנו נעה לאה כהן, שעוסקת בקידום נשים יוצרות. שאלנו אותה על מצבים שבהם האמונה מתנגשת באומנות, מה עוזר לה בעת קושי לה ועוד ועוד. צפו (אקטואליה, מאמע, כיכר TV)

מירי שניאורסון | כיכר השבת |
(צילום: אברומי לינשה)

פרשתנו פותחת במילים "וַיֵּשֶׁב יַעֲקֹב בְּאֶרֶץ מְגוּרֵי אָבִיו, בְּאֶרֶץ כְּנָעַן". מדוע חשוב להדגיש שזו ארץ מגורי אביו? מכיוון שיש כאן סוד עמוק על הקשר בין יצחק ליעקב. מגורי אביו – לשון זו רומזת לפחד ויראה, מגור. והרי מידתו של יצחק היא היראה, כמו שאומר יעקב "פחד יצחק".

אם כך, יש כאן סתירה בין "וישב" ל"מגורי". מי שחי כל הזמן בתחושת יראה, אינו יכול לשבת לרגע בשלווה ובנחת. הוא כל הזמן בדריכות, ללא יכולת להרפות. ובכל זאת, "וישב יעקב בארץ מגורי אביו" – יעקב אבינו מסוגל לשבת בשלווה גם בתוך תחושת היראה של אביו. יעקב מחבר בשלמות את אהבת אברהם עם יראת יצחק. איך עושים את זה? איך אפשר להיות ירא שמים בתכלית ועם זאת להיות נינוח? נחזור לפסוק ונגלה שם את התשובה: "וישב יעקב בארץ מגורי אביו, בארץ כנען". כנען – מלשון הכנעה. כאשר יש מידת ההכנעה בנפש, ענווה ושפלות, אז ניתן לשלב את האהבה עם היראה ואפילו לשבת בנחת בתוך היראה.

המלצה נפלאה: שבי, פשוט לשבת... והכי חשוב, בשלווה. צרי לך רגע של מנוחה ונחת במהלך השבוע.

השבוע ב"נפלאות בפרשת וישב" מתארחת אצלנו נעה לאה כהן, שנולדה בשכונה מעורבת בנתניה וגרה כיום בנחלאות בירושלים. היא נשואה עם חמישה ילדים מקסימים, מנהלת את גלריית "המקלט", עוסקת בקידום נשים יוצרות וגם מרצה במכללה לאמנות יהודית עכשווית.

שאלנו אותה האם יש מצבים שהרוח והאמונה מתנגשים באומנות, איפה היא מרגישה שנדרשת לה השלווה, מה התחביב שלה, מה משמח אותה ומה מרגיז אותה, מה עוזר לה בעת קושי, איזו נקודה בפרשה נגעה בה ועוד ועוד. כרגיל, היה מרתק ומחכים. צפו!

קרדיטים:

פאה: פאות טילי, בני ברק

איפור: דיני רבינוביץ, ירושלים

טיפוח: יעלת חן, ירושלים

קולקציה: מקימי, רשת אופנה צנועה לנשים בישראל

עריכה והגשה: מירי שניאורסון נשיאת ארגון הנשים נפלאו"ת, מרצה, מנחה ושליחה בתקשורת

mirisch1@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר