במעמד אלפים

הדלקת הנר הראשון של הגר"ש אלתר • צפו

ראש הישיבה הגאון רבי שאול אלתר הדליק נר ראשון ב'אוהל טייטלבוים' שהוקם בירושלים במעמד אלפים; הבוקר, קיבלו אברכי הקהילה 3000 שקלים דמי חנוכה; תיעוד מיוחד (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: שלומי כהן; וידאו: נתי אלבר)

ראש הישיבה הגאון רבי שאול אלתר הדליק אמש (ראשון) נר ראשון של חנוכה באוהל הגדול שהוקם בחצר הסמינר הישן (לוין) בירושלים, כלקח מהמסע לארצות הברית, שם הוקם 'שאטער' רחב ידיים להכיל את ההמונים.

בהדלקה שהתקיימה בשעה 17:00 אחר הצהריים, כמנהג בית גור, השתתפו אלפים. לאחר ההדלקה ושירי חנוכה ברוב עם נשא ראש הישיבה הגר"ש אלתר דברי חיזוק והתעוררות באידיש ובלשון הקודש כמנהגו בסעודה שלישית מדי שבוע.

עם סיום המעמד עברו קהל ההמונים להתברך ולקבל 'חנוכה געלט' כשהילדים מקבלים מטבעות שוקולד.

בתום המעמד הודיע מנכ"ל המוסדות הרב ישראל צישינסקי על תרומת נדיבי עם מארצות הברית שהרימו נדבה מיוחדת לכל אברכי הקהילה לכבוד ימי החנוכה. כבר הבוקר הופיע בחשבונות הבנק של האברכים מענק של 3000 שקלים לכל אברך. כמו כן בימים הקרובים יקבלו הר"מים, המשגיחים ושאר כלי הקודש בקהילה מענק מיוחד על סך 1000 שקלים.

האוהל שהוקם נתרם על ידי ר' מנדי טייטלבוים, מגדולי תומכי מוסדות 'פני מנחם'. ב'זאת חנוכה' ידליק ראש הישיבה שוב באוהל, וכך גם תפילות שבת חנוכה יתקיימו ברוב עם באוהל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר