פחות בשר וביגוד לחסידים

בדרך ל'מרכז עולמי' חדש; הדרישות של האדמו"ר מחסידיו

"תתקרבו אליי, אני רוצה לומר לכם כמה מילים", פתח הרבי מויז'ניץ (מרכז) את דבריו לילדי החסידות, בנאום בו חשף את הקמת מרכז העולמי החדש בעלות 250 מיליון שקלים; השיחה המלאה (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
הרבי מויז'ניץ (צילום: יהושע פרוכטר)

האדמו"ר מויז'ניץ (מרכז) כינס אמש (שני) מוצאי 'זאת חנוכה' כינוס מיוחד בהשתתפות כלל החסידים, במהלכו הודיע הרבי על הקמת מרכז עולמי חדש אשר עליו יתנוסס שמו של אביו בעל ה'ישועות משה' זצוק"ל.

בכינוס ששודר לכלל בתי הכנסת של הקהילה ברחבי הארץ דיבר הרבי על ההיסטוריה של הקמת המוסדות והקהילה בחודש ניסן בשנת תשס"ה, תוך שהוא מציין את העובדה כי מאז הוקמו כוללים, ישיבות ותלמודי תורה, תוך מיצוי כל סוגי הפתרונות לטובת הציבור, מה שהוביל למצב של צפיפות נוראה, אשר מעיקה על החסידים ואפילו על עזרת הנשים.

עוד המשיך הרבי ואמר כי לצורך הקמת הבניין החדש בשטח הקיים, והריסת המבנים הארעיים, יש צורך בגיוס של 250 מיליון ש"ח, בתוך כמה חודשים.

בהמשך הדברים קרא הרבי לילדי החסידות שעמדו בסמוך ואמר להם. "תתקרבו אליי, אני רוצה לומר לכם כמה מילים שכולם ישמעו. אני רוצה למנות אתכם לשליחים מיוחדים כדי שאם תראו מצב אצלכם בבית שאין אוכל בשרי פעמיים בשבוע, אלא רק פעם אחת, ובוודאי תשאלו את אמא שלכם מדוע זה קורה, או שתשאלו את ההורים מדוע לא קונים ביגוד כפי שהיה נהוג עד כה, אני רוצה לבקש ממכם שתקבלו את ההסבר של ההורים שבוודאי יסבירו לכם שהסיבה לכך היא בגלל שאנחנו בונים בית מדרש".

עוד הסביר הרבי את רגשותיו ואמר: "תארו לכם שבעוד חמש שנים אנו נחגוג בעזשי"ת חנוכת הבית לבית המדרש החדש, ואז בוודאי חלקכם כבר תהיו בחורים גדולים, אני בטוח שאתם תרגישו שבניתם בעצמכם את בית המדרש. אתם וההורים שלכם שוויתרתם במשך אותן חמש שנים על דברים שרציתם, אתם אלו שתבנו בסופו של דבר בעשר אצבעות את בית המדרש החדש".

יצוין כי לצורך גיוס הכסף הכריז הרבי על שבת נגידים מיוחדת בעיירה ויז'ניצא, בעבור נגידים שיתרמו סכום של מיליון ש"ח ומעלה, זאת בנוסף למסע גיוס כספים של כל אחד מהחסידים, לצד מינוי של יזם הנדל"ן ר' שלמה ברונר ור' שלמה קרלנשטיין למנהלי הפרוייקט.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר