"הילד שלי קולט בעיקר את מה שאני לא אומרת"

והשבוע, ב"נפלאות בפרשה", אירחנו את אלינור מיכאל דהאן, מנהלת בית ספר למשחק, שמספרת על המעבר החד מהרצליה לגליל ומעניקה מסר מחזק לנשים שעוברות מסע בדרכן להיות אמהות (נפלאות בפרשה, כיכר TV)

מירי שניאורסון | כיכר השבת |
(צילום: אברומי לינשה)

בפתח הפרשה אומר רש"י על המילים "אמור... ואמרת": ״להזהיר גדולים על הקטנים״ – יש להזהיר את הגדולים שיקטינו עצמם ולא יתנשאו על העם. להזהיר – מלשון זוהר.

המילה "אמור" מופיעה גם בפסוק ״כה תאמר לבית יעקב״. אמירה היא לשון רכה, בהירה ומתקבלת. גם אם מישהו נראה קשה מולנו, נגיד את הדברים בלשון עדינה, כי בסוף הם יפעלו את פעולתם.

כשנדבר בלשון רכה ונאיר את הכוחות שיש באחר, גם הוא יהפוך את השיחה הקשה שלו לקלה.

כעת, ברגעים האחרונים של הגלות, נכניס את האות אל"ף לחיים בשני מובנים: האל"ף של אלופו של עולם - בהידור בקיום המצוות והאל"ף של אולפנה - בלימוד התורה ופנימיותה, שמבוססת על הסודות שגילה לנו רבי שמעון בר יוחאי, שעכשיו זה הזמן לחגוג את אורו הגדול.

שני אלה יביאו להחשת האל"ף העיקרית של הגאולה, שהיא בהיפוך אותיות – פלא - ואז נראה את גילוי הנפלאות הגדולות שיהיו.

השבוע נקבל בברכה את אלינור מיכאל דהאן, נשואה לצלם נועם דהאן, אמא למנחם מענדל ושיינא שרה. אלינור גרה בכפר האקולוגי כליל, בגליל המערבי. היא מנהלת בית ספר למשחק ואומנויות הבמה והקולנוע, "האנסמבל", מבית מנהל קהילתי אשכולות בהנהלתה של ליבי זייבלד.

אלינור גדלה בהרצליה, למדה ביורם לוינשטיין ושיחקה בתיאטרון גשר ובטלוויזיה עד שחזרה בתשובה. היא מאמינה שהאמנות היא כלי מופלא לעבודת השם, לריפוי ולחיבור בעם וחולמת על הגאולה ובתוך כך מנסה להביא גאולה פרטית לנשים על ידי חשיפה, חיבור וחקירה אמיצה של נפשן וחייהן, דרך כלי הדרמה ובהשקפה חסידית. היא לא אוהבת לשחרר שליטה, אך מצהירה שזה הריפוי שלה וכן לא אוהבת להתעסק עם כסף, אבל זה התיקון שלה.

שאלנו אותה איך עוברים מהרצליה לכפר נידח בגליל, כיצד מתקשרים עם מישהו שלא יודע לעשות זאת, מהי דעתה על התקשורת בין העולם החרדי לזה שאינו ומה המסר שלה לנשים שעוברות מסע בדרכן להיות אמהות, כמוה. צפו.

קרדיטים:

שיער: פאות ריקה אורליק, בני ברק

איפור: שרי יהל, גבעת זאב

טיפוח: יעלת חן, ירושלים

קולקציה: מקימי, רשת חנויות אופנה

עריכה והגשה: מירי שניאורסון, נשיאת ארגון הנשים נפלאו"ת, מרצה, מנחה ושליחה בתקשורת.

mirisch1@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר