נפלאות בפרשה

"הילדים שלי אף פעם לא גדלו בצהרונים"

והשבוע, ב"נפלאות בפרשה", ריקה אורליק מספרת על המעבר הקיצוני מתחום לימוד הנגינה לעולם הפאנות וחושפת סודות מאחורי הקלעים של התחום הכה מרתק הזה (נפלאות בפרשה, כיכר TV)

מירי שניאורסון | כיכר השבת |
(צילום: אברומי לינשה)

הדלקת נרות המנורה על ידי הכהן צריכה להיות ״עד שתהא שלהבת עולה מאליה״ – עד שהאש תיתפס ותמשיך לבעור, כשהלהבה דולקת בזכות עצמה.

ומה הקשר אלינו? בחסידות מוסבר שצורת ההדלקה שייכת לכל אחד מאיתנו. באמצעות מעשים ופעולות של אור, מבעירים את הזולת ומאירים בו. והמטרה היא שהוא יאיר מעצמו, בלי עזרתנו, ללא התיווך שלנו. אנו מדליקים עד שגם הוא יוכל להאיר בעצמו ולהבעיר אחרים, שידלק מעצמו.

נקודה נפלאה: מה או מי מדליק את השלהבת שבתוכך ואיך את מעבירה את הלהבה גם הלאה?

האורחת הנפלאה שלנו היום היא ריקה (רבקה) אורליק, נשואה ליוסי ואמא לארבעה. גדלה עד גיל 6 בבלגיה ולאחר שעלתה ארצה הגיעה לבני ברק וכיום היא גרה שם. ריקה למדה נגינה באורגן, הוציאה דיפלומה ולימדה ילדות נגינה.
לפני 17 שנים החליטה לנסות משהו אחר וכיום היא מייצרת פאות מא' ועד ת'.

שאלנו אותה איך עשתה מעבר כה קיצוני מתחום הנגינה לייצור פאות, האם היא עדיין מנגנת, כאחת שתמיד הולכת 'על כל הקופה' - מה הכי מאתגר בעבודה שלה ומה לגבי הקונפליקט בעסק כמו שלך, הרצון להגדיל ולהתרחב ועם זאת, להשאר סלון בוטיק שנותן לכל אישה את הזמן האישי שלה ושירות ללא פשרות ועוד ועוד.

הכותבת היא מנטורית ברוח יהודית, נשיאת נפלאו"ת, מרצה, מנחה ושליחה בתקשורת.

mirisch1@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר