נפלאות בפרשה

"התפללתי כמעט בלי להזיז את השפתיים, כדי שלא יראו"

והשבוע, ב"נפלאות בפרשה", אירחנו את ד"ר נורית סירקיס-בנק, שחלקכן אולי מזהות מהסדרה "עוד ניפגש". היא מספרת על ההסתתרות בעת החזרה בתשובה ועל ההסתכלות המיוחדת שלה על אומנות (נפלאות בפרשה, כיכר TV)

מירי שניאורסון | כיכר השבת |
(צילום: אברומי לינשה)

בפרשת חוקת אנחנו נחשפים לתלונות חוזרות ונשנות של העם. במשך ארבעים שנות ההליכה במדבר הוא מוגן על ידי המתנות שמוענקות לו מכוחם וגדולתם של שלושת המנהיגים. בזכות מרים הנביאה הוא מקבל מים בשפע, אהרון הכהן דואג לענני הכבוד המגנים עליו מפני הקור, הגשם והשרב המדברי ומשה רבנו, רועה האמונה, זן ומפרנס – בזכותו מגיע המן מן השמיים.

ובמשך ארבעים שנות ההליכה במדבר ישראל לא שואלים מאיפה כל זה מגיע ורק ברגע שכל הטוב הזה נפסק – פתאום הם שמים לב לקיומו ומתחילים לקטר.

בארה של מרים היה למעשה סלע שממנו יצאו מים. כאשר פסקו המים לצאת, מורה ה׳ לדבר אל הסלע כדי לחדש את הנביעה. משה יצא להגנת עמו האהוב ומסר את נפשו, כי ידע שכמנהיג יש השפעה לכל מעשה שלו. הוא רצה לסנגר על העם המתלונן שלו.

האמת היא, שקל מאוד להתלונן. זה סוחף, מקובל, אך חשוב מכך – לגלות את המטמון, להבין שגם בקושי אפשר למצוא את הקב"ה ולהודות על ההזדמנות.

מפרשת חוקת נלמד להכיר טובה על היש, אך גם למצוא את הטוב בחוסר ולהפוך אותו לאתגר שמקרב אותנו לקב"ה, בתפילה שישפיע עלינו רק טוב וחסד ושנדע להכיר בו לא רק כשהוא חסר.

השבוע, ב"נפלאות בפרשת חוקת" אני זוכה לארח אישה מיוחדת, רבת פעלים: ד"ר נורית סירקיס-בנק.

חלקכן אולי מזהות אותה מהסדרה "עוד ניפגש", שם סייעה מניסיונה העשיר לחבר מחדש משפחה, אשר נוצר בה קרע בעקבות חזרה בתשובה של אחת מבנותיה.

היא ביתם של רפאל ורות סירקיס, אמה - רות סירקיס, הוציאה לאור מעל 100 ספרי בישול. אביה, רפאל סירקיס, היה הקונסול הכלכלי של ישראל בלוס אנג'לס וצאצא של הב"ח רבי יואל סירקיס.

היא נישאה בגיל 32 לד"ר מורי בנק, איתו הקימה ב"ה משפחה ענפה עם ילדים ונכדים מתוקים.

רות למדה בהצטיינות באוניברסיטה העברית לתואר ראשון ושני בפילוסופיה ותולדות האמנות וכן סיימה את הדוקטורט בחוג לאמנות רב-תחומית, באוניברסיטת בר אילן. הנושא לדוקטורט היה "היבטים חזותיים של חתונות חסידיות עכשוויות בישראל". במסגרת המחקר היא סיירה במשך 20 שנה, כל שנה בעשר חתונות חסידיות, מחצרות שונות שנקשרה אליהן במהלך השנים: חב"ד, ברסלב, בעלזא וביאלא. בכל חתונה היא צלמה, תעדה, שאלה שאלות. אחד החלומות שטרם הגשימה הוא הוצאה לאור של המחקר, דרכו ניתן להבין את הפנימיות והמשמעות של כל פעולה ומנהג בחתונות יהודיות.

רות עבדה כ-15 שנים במוזיאון ישראל בשלל תפקידים וכן שימשה כאוצרת במוזיאון וולפסון לאמנות יהודית. כיום היא מרצה במכללות בתחום האמנות ומובילה תערוכות של אמנות ובימים אלו אף מלווה קבוצה של אמנים בעלי מוגבלויות לקראת פתיחת תערוכה.

שאלנו אותה מהי לדעתה השליחות שלה, איך התקבל תהליך החזרה בתשובה בסביבתה, כיצד היא רואה את נשות ישראל בדור הזה ועוד.

גם לכן יש שאלות לנורית? מעוניינות לשתף ברגעים של ניסים ואמונה מחיי היום יום? מוזמנות לכתוב לנו בדף הפייסבוק, או בכתובת המייל וכמובן, מוזמנות להיפגש גם מחוץ למסך.

עריכה והגשה: מירי שניאורסון, נשיאת ארגון הנשים נפלאו"ת, מרצה, מנחה ושליחה בתקשורת.

mirisch1@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר