"חשבתי שמותר להתפלל שמו"ע רק מגיל בת מצווה"

והשבוע, ב"נפלאות בפרשה", אירחנו את שלומה רבקה לוין, שחקנית ויוצרת, שעלתה לארץ מאוקראינה בגיל צעיר. היא מספרת על הפערים הדתיים ועל היתרון (כן, קראתן נכון) בלהיות נמוכה (נפלאות בפרשה, מאמע, כיכר TV)

מירי שניאורסון | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

לפרשתנו שם תמוה. בלק הוא שם של גוי רשע שמחפש לקלל, להתחכם ולמצוא דרך לפגוע ולנצח את עם ישראל. כיצד הפרשה נושאת את שמו? משום שבחיים יש פעמים שהטוב מגיע ישר לעולם, בנועם ובקלות. אבל ישנם אירועים שצריכים להגיע בדרך הפוכה, פתלתלה וקלוקלת – אבל בסופה יהיו ברכות ושפע של טוב לעם ישראל.

פרשת בלק מלמדת אותנו שאין לנו שליטה על הקושי שסביבנו, על מה שיורד לעולם בהיפוך, אבל בחירתנו נמצאת בבחירה לצפות לסוף טוב – כי בסופו של דבר מגיע גם הטוב והוא הכי נעלה ויפה כשמתגלה מתוך החושך.

בלעם הנביא נשכר על ידי בלק לקלל את עם ישראל, אך כשמגיע הרגע לקלל הוא רואה את עם ישראל מתנהג בצניעות ושומר על פתחי הבתים – והכול מתהפך לו, הקללות שתכנן הופכות לברכות מעטירות.

מעניין לגלות שהפעם הראשונה שבה מופיע משיח בתורה היא דווקא בקללת בלעם. כשהוא אומר ״דרך כוכב מיעקב וקם שבט מישראל״, כוונתו להתגלות מלך המשיח המכונה ׳כוכב׳ ו׳שבט׳. זוהי בעצם בשורה משמחת בעבורנו - כן, גם בדורנו, כך בדיוק תגיע בשורת הגאולה! כל קללה שמגיעה לחיינו או צער וכאב על אובדן וחורבן – הופכים לברכת הגאולה ולשמחה גדולה בבניין בית המקדש.

אז מה עושים? לומדים תורה וענייני משיח וגאולה. כוח התורה הוא למעלה מן הטבע. יש בכוחה של התורה לשנות את האדם והעולם. היא תוציא אותנו מהגלות המדומה ונתחיל להרגיש סוף סוף את האמונה, נזכה לראות ולחוש שאנו נמצאים בתקופה כל כך מיוחדת ונתנהג בהתאם.

קבלו את האורחת הנפלאה שלנו היום: שלומה רבקה לוין. במקצועה היא שחקנית ויוצרת, נולדה באוקראינה ועלתה לארץ בגיל 6, גדלה בערד ולאחר שבגרה התמקדה בלימודי המשחק.

שלומה מחוברת לכוח התפילה. כשהיא נשאלת מה משמח אותה, התשובה היא נסיעות לקברי צדיקים. היא לא סתם מחוברת, אלא מרגישה ורואה עין בעין איך דברים שהיא מתפללת עליהם קורים ומתרחשים.

שאלנו אותה איך היתה התחושה לבוא לגור בערד, עיר כה ישראלית, על הגובה המאתגר וכיצד הפכה אותו ליתרון, מתי הבינה שהיא הולכת להיות שחקנית ועוד.

מזמינה גם אתכן להתחבר לעולם היצירה, כמו שלומה – האם יש עוד חלום שמחכה אצלכן במגרה? שימו שיר שאתן אוהבות ומצאו כמה דקות לציור או כתיבה. הרגעים האלה שאנחנו מעניקות לעצמנו, נותנים חוזק אדיר לעשיה בהמשך.

מוזמנות כמובן לשמור על קשר – נפלאות – בדף הפייסבוק שלנו או דרך המייל שלמטה.

עריכה והגשה: מירי שניאורסון, נשיאת ארגון הנשים נפלאו"ת, מרצה, מנחה ושליחה בתקשורת

mirisch1@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר