פרשת ניצבים

אקטואליה בפרשה עם הרב אליעזר שמחה וייס: כי קרוב אליך הדבר מאוד

חבר מועצת הרבנות הראשית, הגאון רבי אליעזר שמחה וייס, מתארח מידי שבוע באולפן 'כיכר השבת', ומגיש לצופים ווארט אקטואלי מהפרשה. והשבוע: כי קרוב אליך הדבר מאוד (יהדות)

(צילום: כיכר השבת)

בפרשתנו הקב"ה מבטיח לנו הבטחה .מי שרוצה להתקרב להקב"ה -לא בשמים היא לאמר מי יעלה לנו השמיימה ויקחה לנו וישמיענו אותה ונעשנה. ולא מעבר לים היא וכו' אינו צריך לטרוח לעלות עם מטוסים ,לוויינים (לא לשמים על מנת להשיג קרבת אלוקים, וכן לא חפירה באדמה בדחפורים, ולא מסע באוניית על מנת להגיע לקרבת ה' אלא ההתקרבות ע"י תשובה מעשים טובים היא הדרך להשגת ה' וקרבתו.

אברהם אבינו שהיה בן 100 שנה והבטיח לו הקב"ה בן , התקשה להאמין מחמת מצב גופו הפיזיולוגי הוא ואימנו שרה שיהיה להם בן .והוא טוען ,הן לי לא נתתי לי זרע והנה בן ביתי יורש אותי" .אומר לו הקב"ה אתה נמצא בקרבתי זרע אברהם אוהבי וכל מעשיך רק האדירו את קרבתך לי .ולכן אני מבטיחך כי ביצחק יקרא לך זרע. וכן הווה.

מעשיו הגדולים גרמו לו לאב המון גויים נתתיך .וקיבל זאת עקב " עקב אשר שמע אברהם בקולי וישמור משמרתי מצוותי חוקותי ותורותי. כלומר אותה קירבה הדוקה היא הנותנת את התוצאות..

ועל זה אמרו חז"ל לקרבה המיוחדת הזאת "פתחו לי פתח כחודו של מחט ואני אפתח לכם כפתחו של אולם.

מה עושה הקירבה לה' פותחת אוצרות שמיים בהישג יד. והאדם מחפש מקורות של רבנים ,מקובלים וכן על זה הדרך .ואמר דוד המלך בתהלים(ע"ג) "ואני טוב קרבת אלוקים לי".

ודוד אומר שוב בתהלים "קרוב ה' לכל קוראיו לכל אשר יקרואהו באמת".

ומה ה' מבקש מאיתנו בתקופה זו . אומר הנביא "ומה ה' מבקש ממך כי אהבת חסד והצנע עם אלוקיך."

גם ברפואה האדם מותר לו ללכת לרופאים .אבל לצערינו הוא תולה את כל תקוותיו ברופאים. וה' אומר כל המחלה אשר שמתי במצרים לא אשים עליך. כי אני ה' רופאיך.

אלא שהאדם לא שם על לב לכל ההבטחות שבורא עולם מבטיח לנו ושם את בטחונו בדברים בטלים אשר לא יועילו ולא ישיגו.

משפיע וחסיד חב"ד המפורסם, ר' מענדל פוטרפס, נודע בסיפורים, בעיקר מכליאתו בתקופת הקומוניסטים, והפיק לקחים מכל מה ששמע וראה שם.

הוא פעם סיפר שלמרות שמשחק קלפים היה מנוגד לכללי הכלא, חבריו לכלא תמיד היו משחקים בתא שלהם. הסוהר יכול היה לראות אותם משחקים ונסה לתפוס אותם כאשר שחקו בכל זאת, ככל שחיפש, הקלפים נעלמו כשהוא נכנס לתא לעשות חיפוש . ככל שחיפש, השומר לא הצליח למצוא את החפצים האסורים. כשהוא נואש וויתר לבסוף על האפשרות למצוא הקלפים הוא הבטיח לא להטריד את האסירים אם רק יספרו לו מה הם עשו עם הקלפים ואיך הם מעלימים אותם,

הם הסבירו לו שבכל פעם שהוא נכנס לתא, הם הכניסו את הקלפים לכיס שלו של הסוהר ואז כאשר הסוהר סיים את החיפוש שלו היו מכייסים את הקלפים מכיסו בחזרה של הסוהר לפני שהוא עזב.

הרב פוטרפס למד מזה שלפעמים אנחנו מחפשים רחוק וארוך כשיש לנו את מה שאנחנו רוצים בכיס.

לפעמים הדברים שאנחנו מחפשים, הפתרונות לבעיות שלנו, נמצאים ממש מול הפנים שלנו – "כי קרוב אליך הדבר " אלא צריך שבפיך ובלבבך לעשות. כי הדברים מצויים מאוד קרוב רק צריך לפקוח את העניים ולראות אותם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר