מה עושים עם ילד שבוכה "אני לא רוצה ללכת לבית הספר"

הבוקר, בדיוק כשעברנו את החלק הקשה של ההתלבשות, בן השש שלנו פצח בהתקף זעם, רקע ברגליו ואמר: "אני לא רוצה ללכת לחיידר!". מוכר לכם? כך תורידו את ילדכם מהעץ בקלות ובמהירות (משפחה)

תהילה אלטמן | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

להכין את הילדים למוסדות הלימודים ולצאת איתם מהבית זה כמעט כמו לרוץ מרתון. (החלק הקשה ביותר מבחינתנו? צחצוח שיניים.) רק שבמקום מדליה בסוף, הפרס שלנו הוא בית שקט שבו נוכל סוף סוף לשבת בחיבוק ידיים עם כוס קפה חמה, בידיעה שהצאצאים שלנו מתחנכים ומטופלים כראוי.

אבל היום, בדיוק כשעברנו את החלק של ההתלבשות במרוץ, בן השש שלנו פצח בהתקף זעם שאיים לחרב לכולנו את הבוקר. "אני לא רוצה ללכת לחיידר!", הוא אמר ורקע ברגליו.

"אבל אתה אוהב את החיידר!", השבנו מיד. וזה נכון - אנו יודעים שהוא מעריץ את המורים והחברים שלו ובכלל, בצהריים אמור להתקיים שיעור חשבון, שהוא אוהב במיוחד.

נשמע, מוכר, אה? ובכן, קודם כל, דעו שזה תרחיש נפוץ מאוד, קורה במשפחות הכי טובות. הרצון להישאר בבית הוא נורמלי לחלוטין. (בכנות, גם אנחנו המבוגרים מעדיפים להישאר בבית רוב הזמן.)

"בית ספר זה עניין מסובך", אומרת הגננת לשעבר ואסטרטגית ההורות הנוכחית, ליזי אסא. "יש שם טונות של כללים, ציפיות מחברים וממורים והרבה הרבה רעש". אבל, מדגישה אסא, זה שלילד קשה בבוקר לא אומר שמשהו לא בסדר במוסד הלימודים שלו.

אז מה הורה צריך לעשות במצב הזה? ראשית, הנה מה שלא כדאי לומר. משפטים כמו "אבל אתה אוהב את תלמוד התורה!" ו"אתה ילד גדול עכשיו, תפסיק לבכות!" לא ממש מועילים. במקום זאת, התמקדו באימות הרגשות של ילדכם ובהצבת גבולות. כך זה אמור להיראות:

"אתה רוצה להישאר בבית היום ובמקום זה אתה צריך ללכת לבית הספר. קשה לך להתלבש עכשיו. האם תרצה שאעזור לך?"

"היום הוא יום לימודים ולא חופש. זה בסדר לבכות ולרצות להישאר בבית. אבל אתה הולך לבית ספר. אני אעזור לך להתכונן. אני לא הולכת לשנות את דעתי".

התגובה שלכם צריכה להיות אמפטית, אך נחרצת. "התמקדו במטרה, שהיא להגיע לבית הספר", מייעצת אסא. "התכוננו בקלות לאמירות הקשות. במקום שילדכם יתלבש וינעל את נעליו, הציעו לו את עזרתכם על מנת להקל עליו את עומס המשימות. זה מאד חשוב".

היא גם מציעה פתרונות אחרים שיסייעו לכם בימים קשים, כמו שליחת פתק למורה ובו ליידע אותו שליורש העצר שלכם היה בוקר מאתגר. טיפ נוסף? תרגלו יום קודם בכך שילדכם יעמיד פנים שיש לו יום כזה שבו הוא ממש לא רוצה ללכת לבית הספר, כשאתם מגיבים באחת מהדרכים לעיל. "הסימולציה הזו תועיל לפעם הבאה", אומרת אסא. אמרו לו: "בוקר זה היה ממש קשה ללכת לבית הספר. בכית ולא רצית לצאת מהבית. איך התחלת להרגיש טוב יותר? בוא נעשה עכשיו תכנית למחר בבוקר".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית