מספר מבהיל

89 יתומים ויתומות חסרי אמצעים מתחתנים בחודש כסלו

ב'קופת העיר' החליטו להקים קרן מיוחדת ליתומים המתחתנים בחודש כסלו, לנוכח ריבוי המקרים והצורך לגייס עבורם תקציב מיוחד • רכבת החתונות כבר יצאה לדרך, והיתומים והיתומים נואשים לעזרה של הרגע האחרון • הגה"צ הגר"א בידרמן יוצא מגדרו ומברך: "כל התורם יזכה לראות ישועה בקרוב" (חרדים)

89 יתומים ויתומות חסרי אמצעים מתחתנים בחודש זה ומתחננים לעזרה (צילום: באדיבות המצלם)

אנשי הצדקה הוותיקים ב'קופת העיר' משפשפים עיניים בתדהמה. 89 יתומים ויתומות מתחתנים בחודש כסלו, וזקוקים לעזרה דחופה. 89 מקרים של יתמות, כאב וצער אינסופיים, מגיעים כעת לנקודת השיא, עם הצורך להשיא את היתום או היתומה, ולסייע להם להקים בית חדש בישראל.

"להשתתפות בהוצאות של נישואי יתומים ויתומות יש משקל מאוד חזק בהלכה ובמאמרי חז"ל השונים", אומר אחד מהעוסקים במלאכת הקודש. הגמרא במסכת כתובות אומרת שמי שמחתן יתום ויתומה, עליו נאמר שהוא "עושה צדקה בכל עת", כלומר, זאת זכות שהיא נצחית ושהיא מניבה פירות בדמות זכויות נוספות שמתרבות בכל רגע נתון, על החסד שעשה הנותן בזמן הנתינה.

89 חתנים וכלות נושאים אליך עיניים >>

"אם נדמה את זה לעולם הגשמי הפיננסי, אפשר לומר שאדם הנותן עשרה שקלים כדי לסייע בחתונת יתום או יתומה, זוכה שעשרת השקלים הללו מניבים תשואה בלתי פוסקת, וכל הזמן הם מתרבים בקצב מהיר, כי בזכות התרומה שלו הוקם בית בישראל, ובבית הזה הרי יגדלו ילדים שיקיימו מצוות וילמדו תורה ויקימו בתים נוספים וכל זה, הודות לתרומות שאפשרו את הקמת הבית, כך שהחסד הקטן של עשרת השקלים שנתן התורה, הולך וגדל לממדים בלתי נתפסים. צריך להיות שוטה מופלג כדי לוותר על הזכות הזאת!".

ואכן, הציפייה היא שהציבור יירתם לעניין ויסייע בהשאתם של 89 היתומים והיתומות, בתרומה צנועה של עשרה שקלים בלבד לכל יתום שמתחתן בחודש זה וזקוק לעזרה.

"סכום של 890 שקלים במצטבר הוא אכן לא סכום מבוטל", הם אומרים, "אבל אפשר לחלק לתשלומים, זה יוצא כמה עשרות שקלים בודדים לחודש במשך שנה או שנה וחצי, זה לא משהו שגורם למשפחה לפשוט את הרגל, וזה כן משהו שמעמיד על הרגליים 89 יתומים ויתומות. 89!!!".

מי שנרתם לטובת העניין הוא המשפיע הנודע ורב הפעלים בענייני הצדקה ועזרה לזולת, הגה"צ הגר"א בידרמן , שמשתדל בכל כוחו להשתמש בכוח ההשפעה שלו על הציבור כדי לעזור לאנשים ולהרבות מעשי חסד בעם ישראל.

במכתב פומבי שפרסם הרב בידרמן הוא פונה ללב של עם ישראל ומבקש: "הנני בבקשתי לתרום עבור המגבית שנערכת על ידי קופת העיר עבור 89 יתומים, סך 890 שקלים, הנישאים בחודש זה (10 שקלים לכל יתום), וכל התורם 890 שקלים עבור 89 היתומים הנישאים בחודש כסלו, יזכה לראות ישועה בקרוב".

לעזרה דחופה ליתומי חודש כסלו >>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר