התקבלה הודעה חדשה מ- בעלי: בואי רגע לסלון

תגידו, אתם זוכרים מה הפירוש המקורי של ווטס-אפ? לא, לא האפליקציה שאתם לא מצליחים להתנתק ממנה לרגע אחד ביממה. אנחנו מדברים על התרגום המילולי של What's up? מה קורה, בעברית. שאלת התעניינות ידידותית וכנה כדי להתעדכן בשלומכם. לאן כל זה נעלם? ומה בכל זאת טוב?

ריקי שפירא | כיכר השבת |
תקשורת בין בני זוג, המונח המוכר שכולל בתוכו שיחות, הבנה ושיתוף של אישה ובעלה, הופך יותר ויותר להיות תקשורת במובן הכי מילולי: כלי תקשורת. זוגות רבים מוצאים את עצמם מתקשרים בעיקר באמצעות אימיילים, הודעות טקסט ומביעים רגשות בעיקר באמצעות אייקונים.

אמש הזדעזעו עשרות מיליונים ברחבי העולם, עם פרסום החשד עפ"י תחקיר של המשרד להגנת המידע בהולנד כי אפליקציית המסרים הפופולרית וואטס-אפ, שומרת על שרתיה לא רק את כל המידע של המנויים שלה, אלא גם מידע של אנשים שאינם משתמשים באפליקצייה ומעולם לא התקינו אותה בסלולארי שלהם.

איך? האפליקציה מקבלת גישה לכל המידע שנמצא על המכשיר של המשתמשים שלה, ולא רק למסרים שמועברים על ידה מאחד לשני.

למה הם נבהלו? כי הידיעה שכל החיים שלהם, אם ארשה לעצמי להגזים, נמצאים על שרתים של חברה כלשהיא, והמידע הפרטי, כולל המידע של הקרובים והחברים שלהם, יצאו משליטתם וכבר לא נמצא רק בידיהם – מערערת את הביטחון בפרטיות.

אני נבהלתי מסיבה אחרת. הבהלה שלהם מבהירה עד כמה אנשים עברו לחיות במדיה הזו. שוב, בהגזמה, אך לא רחוקה מן האמת, הם מנהלים את חייהם, ובעיקר את חיי החברה בעולם הווירטואלי, המכני, הרובוטי. זה שמחליף זר פרחים בכרטיס ברכה אלקטרוני, מילות חיבה התחלפו בסימני פיסוק של שפות קיריליות.

אמש הזדעזעו עשרות מיליונים ברחבי העולם, עם פרסום החשד עפ"י תחקיר של המשרד להגנת המידע בהולנד כי אפליקציית המסרים הפופולרית וואטס-אפ, שומרת על שרתיה לא רק את כל המידע של המנויים שלה, אלא גם מידע של אנשים שאינם משתמשים באפליקצייה ומעולם לא התקינו אותה בסלולארי שלהם. ,איך? האפליקציה מקבלת גישה לכל המידע שנמצא על המכשיר של המשתמשים שלה, ולא רק למסרים שמועברים על ידה מאחד לשני.,למה הם נבהלו? כי הידיעה שכל החיים שלהם, אם ארשה לעצמי להגזים, נמצאים על שרתים של חברה כלשהיא, והמידע הפרטי, כולל המידע של הקרובים והחברים שלהם, יצאו משליטתם וכבר לא נמצא רק בידיהם – מערערת את הביטחון בפרטיות.,אני נבהלתי מסיבה אחרת. הבהלה שלהם מבהירה עד כמה אנשים עברו לחיות במדיה הזו. שוב, בהגזמה, אך לא רחוקה מן האמת, הם מנהלים את חייהם, ובעיקר את חיי החברה בעולם הווירטואלי, המכני, הרובוטי. זה שמחליף זר פרחים בכרטיס ברכה אלקטרוני, מילות חיבה התחלפו בסימני פיסוק של שפות קיריליות.,,נקודת המבט הרחבה שלנו הצטמצמה לכדי מלבן (המסך החדש של גלאקסי גדל באינץ'! וואו, הגדלתם אופקים!)
"תראי, תראי מה שלחו לי הרגע" (אילוסטרציה: shutterstock)

נקודת המבט הרחבה שלנו הצטמצמה לכדי מלבן (המסך החדש של גלאקסי גדל באינץ'! וואו, הגדלתם אופקים!) מאיר אחד, אנחנו מריצים אותיות בלי הכרה, מנציחים על רגע זניח בתמונה לפייסבוק, אבל למוח הפרטי שלנו אין אפילו ג'יגה זיכרון, ושיחות הנפש הטובות הפכו להיות שורת סטטוס שמגיעה בתפוצה ישירה ל230 "חברים".

ועוד לא דיברנו על כך שציוץ הוא כבר מזמן לא של ציפור שיר.

אין מה לומר. התוכנות השונות למסרים מידיים, שיתופי תמונות, שיחות ווידאו והחלפת הגיגים – עשו את כל העולם קטן ונגיש יותר. אנחנו מצליחים לשמור על קשר קרוב יותר עם חברים מפעם, קל וחינמי לשתף בחיינו קרובי משפחה מחוץ לארץ, וזה שימושי מאוד בחיי היום יום.

פעם גבר היה הולך לקניות וחוזר עם רשימה שלמה של טעויות, כי הוא לא היה בטוח לאיזה סוג פסטה התכוונת. היום הוא פשוט שולף את הסמארט-פון, שולח ישירות לאשתו תמונה של המדף הרלוונטי בסופר, והיא שולחת לו בחזרה את הבחירה שלה.

דרך התקשורת הזו מתחילה להיות בעייתית באופן חמור כשהיא מדיחה לגמרי את הדיבור פנים אל פנים. מתי הסתכלתם אחד לשני בעיניים במבט ישיר ועמוק? האישונים כבר רגילים להתרוצץ על המסך הקטן או הקטן יותר בחיפוש אחר או מידע. אנחנו בורחים מהמציאות ליקום המקביל שהקמנו לנו באינטרנט וברשתות החברתיות. וזוגות רבים הפסיקו לתקשר אחד עם השניה, דווקא בגלל שהם מתקשרים בלי הפסקה. רק דרך המכשירים. גם כשהם בתוך הבית, הם משגרים הודעות sms אחד לשני, שנמצא במטבח מעבר לקיר.

מתי בפעם האחרונה חייכתם אחד לשני, ולא באייקון? (shutterstock)

יחד עם זאת, התקשורת החדשה בעידן המתקדם שלנו מאפשר לגברים שהתקשו עד היום בהבעת רגשות, להשתחרר באמצעות הכלי הזה, ולשדר רגש, מילים טובות וסמלים של אהבה. מסך הזכוכית שיוצר איזה מרחק ביטחון, מגן עליהם מפני המבוכה וזה מקל עליהם להתבטא.

בתבונה, אפשר להשתמש בכלי הזה ולנצל אותו לקרבה בין בני הזוג, לחלוק תחומי עניין ולשתף אחד את השני בקלות ובקלילות.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית