אל תזניחו את הריסים שלכן

העיניים שלנו זוכות לרוב ללא מעט טיפוח. ומה קורה עם הריסים?

דינה פלר | כיכר השבת |
כשאנו מדברות על טיפוח הריסים, בדרך כלל השיחה מסתכמת בבחירת מסקרה נכונה. אך הריסים שלנו יודו לנו מאוד אם נקדיש להם מספר דקות נוספות ביום. הדבר החשוב ביותר בטיפוח הריסים הוא דווקא הסרת האיפור. ראשית, אין דבר שפוגע יותר בריסים מאשר שינה עם המסקרה. מסקרה הופכת את הריסים לשבריריים יותר, מונעת את ההתחדשות ומגבירה את הנשירה שלהם. כמו כן, בלילה גושים קטנטנים של מסקרה עלולים להיכנס לתוך העין ולגרום לדלקת.

להסרת המסקרה הרטיבו את צמר הגפן בתכשיר להסרת האיפור מהעיניים, הצמידו צמר גפן לעין לעשרים שניות ואז תעבירו בעדינות על העין. אם עדיין נשאר איפור על העין, חזרו על התהליך. חשוב מאוד לא לשפשף את העין כדי לא למתוח את העור העדין של העפעפים ולא לפגוע בריסים. אן אתן משתמשות בעדשות מגע בחרו בתכשיר להסרת האיפור ללא שמן או שטפו היטב את העיניים עם המים פושרים לאחר הסרת האיפור. השומן עלול ליצור גושים קטנטנים שעשויים להקשות על השימוש בעדשות ביום למחרת ולגרום לגרד בעיניים.

נשירה של ריסים היא תופעה טבעית. אורך החיים של כל ריס הוא 3-5 חודשים, לאחר מכן הריס נושר ובמקומו צומח חדש. אך אם אתן מרגישות שהריסים נושרוים מהר מדי או רוצות לחזק אותם, מומלץ להשתמש בשמן קיק או שמן שקדים. מרחו את השמן בעדינות על הריסים וסרקו את הריסים במסרק המיוחד. השמנים האלה מזינים את שורשי הריסים ומזרזים את גדילתם. אך אם בכוונתכן להתאפר, השתמשו בשמן לפני השינה, כי לא ניתן למרוח מסקרה בשכבה אחידה על השמן. כמו כן, ריסים מגיבים היטב למסכות בתוספת תמצית קלנדולה ותה שחור. ניתן להרטיב את הצמר גפן בתמצית צמחים ולהניח על העינים למשך חצי שעה.

בנוסף לכך חשוב מאוד לחזק את הריסים מבפנים. הוויטמינים החשובים לצמיחת הריסים הם A, E, 5B ו-12B. ניתן לקחת את הוויטמינים כתוסף מזון או לצרוך אותם ממוצרים טבעיים. המוצרים החשובים לבריאות הריסים הם: ביצים, דגים, עלים ירוקים ודגנים מלאים.

את מראה הריסים ניתן לשפר בעזרת מסקרה מתאימה. המסקרות מתחלקות לשתי קבוצות עיקריות: מאריכות ומעבות. המסקרה המאריכה עושה זאת בזכות סיבי משי או ניילון שמוסיפים אורך לכל ריס. המסקרה המעבה מכילה שעווה מיוחד שעוטפת כל ריס ומעבה אותו. לפני מריחת כל סוג של מסקרה מומלץ מאוד לנקות את המברשת בנייר רך על מנת להוריד ממנה גושים קטנים של מסקרה יבשה שימנעו מריחה אחידה.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית