אחרי חופשה: כך תתמודדי עם חזרה לעבודה

החופשה הסתיימה, צריכים לחזור לעבודה. איך מתמודדים עם הקושי של היום הראשון של השגרה?

רינה כספי | כיכר השבת |
החזרה לשגרה אחרי חופשה נעימה תמיד קשה. רק לפני מספר שעות נהנינו ממראה הילדים המשתכשכים בבריכה, והנה כבר אנחנו רואים עשרות מכתבים בתיבת הדואר האלקטרוני, היומן קורס תחת העומס, ואנחנו כלל לא יודעים איך להתמודד עם הבלגן. אבל כמו בכל משחק הישרדות, גם בחזרה לשגרה אחרי חופשה יש כללים.

ראשית, אל תנסו לפתור את כל הבעיות שהצטברו כבר ביום הראשון, לענות לכל הלקוחות ולבצע את כל המשימות, גם אם הן דחופות ביותר. תתחילו את היום מבדיקה קפדנית של מה שהצטבר במהלך החופש ומהמשימות שצפויות לכם.

תקבעו את סדר העדיפויות ותפעלו בהתאם לתכנית. אם תנוהלו ע"י הלחץ המופעל מבחוץ, ישנו סיכוי סביר שתעשו רק את הדברים הדחופים שהגיעו ברגע האחרון, ודווקא הדברים הגדולים והחשובים לא יבוצעו מרוב לחץ.

כדי להרוויח קצת זמן לפתור את הבעיות החשובות באמת, ולא לטפל בדברים הקטנים וגוזלי הזמן, אל תמהרו להסיר את התשובה האוטומטית במייל ומענה הקולי.

תנו להם להמשיך לספר לאנשים שאתם עדיין בחופשה, יתכן וחלק מהדברים המציקים הם יפתרו בדרך אחרת. ברגע שתסיימו לטפל במשימות החשובות, תוכלו להתפנות ללחץ השוטף.

אחרי הלו"ז הנעים של ימי החופשה אנחנו מתעייפים מהר יותר בעבודה. הלחץ שאחרי החופשה מסוגל להפוך את העייפות הזאת לבלתי נסבלת כבר בסוף היום הראשון. כדי למזער את הנזקים כדאי מאוד להתחיל את העבודה אחרי החופש לא ביום הראשון, אלא לקראת סוף השבוע: ביום רביעי או חמישי.

כך נוכל לנוח מהלחץ של החזרה לשגרה בסוף השבוע ולהתחיל שבוע ארוך בכוחות מחודשים וללא הלחץ הנוראי של הימים הראשונים.

דרך אגב, אם אתם חוששים מאוד מהלחץ הצפוי לכם ביום הראשון של החזרה לעבודה, אין שום פסול לפנות מעט זמן לעבודה גם במהלך החופש, וזאת על מנת להרוויח קצת שלווה נפשית כשתחזרו.

30 דקות ביום לבדיקה חפיפה של המיילים לא יהרסו את החופש, אך כשתחזרו לא תצטרכו לפתוח את היום בתחושה של מפל המשימות והלחצים שאין לכם מושג מאיפה הוא בא ואיך מתמודדים אתו.

כמו כן, המחשבות על העבודה ועל הצפוי לכם כשתחזרו, גוזלים יותר זמן ופוגעים יותר במצב הרוח מאשר חצי שעה של עבודה מסודרת, שאחריה ניתן לסגור את המחשב וליהנות מהחופש ללא מחשבות רקע מעיקות.

ראשית, אל תנסו לפתור את כל הבעיות שהצטברו כבר ביום הראשון, לענות לכל הלקוחות ולבצע את כל המשימות, גם אם הן דחופות ביותר. תתחילו את היום מבדיקה קפדנית של מה שהצטבר במהלך החופש ומהמשימות שצפויות לכם.,תקבעו את סדר העדיפויות ותפעלו בהתאם לתכנית. אם תנוהלו ע"י הלחץ המופעל מבחוץ, ישנו סיכוי סביר שתעשו רק את הדברים הדחופים שהגיעו ברגע האחרון, ודווקא הדברים הגדולים והחשובים לא יבוצעו מרוב לחץ.,כדי להרוויח קצת זמן לפתור את הבעיות החשובות באמת, ולא לטפל בדברים הקטנים וגוזלי הזמן, אל תמהרו להסיר את התשובה האוטומטית במייל ומענה הקולי.,תנו להם להמשיך לספר לאנשים שאתם עדיין בחופשה, יתכן וחלק מהדברים המציקים הם יפתרו בדרך אחרת. ברגע שתסיימו לטפל במשימות החשובות, תוכלו להתפנות ללחץ השוטף.,אחרי הלו"ז הנעים של ימי החופשה אנחנו מתעייפים מהר יותר בעבודה. הלחץ שאחרי החופשה מסוגל להפוך את העייפות הזאת לבלתי נסבלת כבר בסוף היום הראשון. כדי למזער את הנזקים כדאי מאוד להתחיל את העבודה אחרי החופש לא ביום הראשון, אלא לקראת סוף השבוע: ביום רביעי או חמישי.,כך נוכל לנוח מהלחץ של החזרה לשגרה בסוף השבוע ולהתחיל שבוע ארוך בכוחות מחודשים וללא הלחץ הנוראי של הימים הראשונים.,דרך אגב, אם אתם חוששים מאוד מהלחץ הצפוי לכם ביום הראשון של החזרה לעבודה, אין שום פסול לפנות מעט זמן לעבודה גם במהלך החופש, וזאת על מנת להרוויח קצת שלווה נפשית כשתחזרו.,30 דקות ביום לבדיקה חפיפה של המיילים לא יהרסו את החופש, אך כשתחזרו לא תצטרכו לפתוח את היום בתחושה של מפל המשימות והלחצים שאין לכם מושג מאיפה הוא בא ואיך מתמודדים אתו.,כמו כן, המחשבות על העבודה ועל הצפוי לכם כשתחזרו, גוזלים יותר זמן ופוגעים יותר במצב הרוח מאשר חצי שעה של עבודה מסודרת, שאחריה ניתן לסגור את המחשב וליהנות מהחופש ללא מחשבות רקע מעיקות.,,גם אם התאמצתם מאוד להפחית את המתח ביום הראשון, עדיין ישנו סיכוי סביר שהיום הזה יהיה הרבה יותר קשה מכל יום אחר בעבודה. לפעמים החזרה מהחופשה יכולה להיות קשה כל כך שבערב בן אדם מגיע למסקנה ברורה שעליו להחליף את מקום עבודתו.,כדי להפחית את התסכול ולהתמודד עם המתח של החזרה מהחופשה, כדאי לתכנן לערב הראשון אחרי החופשה משהו נעים ומפנק. אכן, ספר או סרט בליווי עוגת שוקולד לא ממש משתווים לחופשה אמתית, אבל זה עדיין עוזר להיפטר מההרגשה הקשה ולהגיע ליום השני במצב רוח טוב ועם נכונות להתמודדות עם המשימות השוטפות.
כמה קשה החזרה לעבודה אחרי חופשה מפנקת... (אילוסטרציה: shutterstock)

גם אם התאמצתם מאוד להפחית את המתח ביום הראשון, עדיין ישנו סיכוי סביר שהיום הזה יהיה הרבה יותר קשה מכל יום אחר בעבודה. לפעמים החזרה מהחופשה יכולה להיות קשה כל כך שבערב בן אדם מגיע למסקנה ברורה שעליו להחליף את מקום עבודתו.

כדי להפחית את התסכול ולהתמודד עם המתח של החזרה מהחופשה, כדאי לתכנן לערב הראשון אחרי החופשה משהו נעים ומפנק. אכן, ספר או סרט בליווי עוגת שוקולד לא ממש משתווים לחופשה אמתית, אבל זה עדיין עוזר להיפטר מההרגשה הקשה ולהגיע ליום השני במצב רוח טוב ועם נכונות להתמודדות עם המשימות השוטפות.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית