גילית גוש חשוד בצוואר? אולי יש לך סרטן

מחנק בגרון, גוש בלתי מזוהה בצוואר, חולשות וסחרחורות - הם חלק מהסימפטומים להופעת סרטן בלוטת התריס השכיח בקרב נשים. זיהוי מוקדם וטיפול נכון יכול להציל חיים (בריאות)

יערית אלבז | כיכר השבת |
סרטן בלוטת התריס הוא סרטן השכיח בקרב נשים וצעירים. אין מחקרים או סיבה מדויקת להופעתו אך ההשערות הן כי הוא מופיעה בשל חשיפה לקרינה רדיואקטיבית מוגברת, חוסר ביוד, או היסטוריה משפחתית של מחלות בבלוטת התריס.

סרטן בלוטת התריס נחשב כחמור פחות מסוגי סרטן אחרים. הוא גדל באיטיות ולכן קשה מאד לאבחן אותו בהתחלה. הסימן המובהק הוא היווצרות גוש ללא כאב בצוואר המכונה קשרית, הוא גדל בהדרגה ויכול במשך הזמן ללחוץ על צינור הושט או על קנה הנשימה. הסיכון הופך לממשי כשהוא מתפשט מעבר לצוואר, לאיברים אחרים בגוף.

במידה וחשתם בגוש בצוואר יש לפנות לרופא משפחה. הוא יבצע בדיקה גופנית פשוטה ויפנה לביצוע בדיקות דם ואולטרא סאונד צווארי. בבדיקת האולטרא סאונד יועברו גלי קול על האזור החשוד, ויהיה ניתן לראות את מבנה הבלוטה. האבחון ייעשה על ממצא ציסטה המכילה נוזל או גוש מוצק ובלוטות לימפה מוגדלות.

במידה ואובחן כי ישנו גידול חשוד, תנתן הפניה לביצוע ביופסיה. בבדיקה זו נלקחת דגימה על-ידי מחט עדינה מהאזור הנפוח שאובחן בצוואר. השימוש באולטרא סאונד יוביל לתוצאה מדויקת יותר וימנע סבל מיותר.

במידה ולא תלקח דגימה מדויקת, דגימת התאים תועבר לבדיקה ובחינה של התאים האם הם סרטניים ומאיזה סוג, בדיקות דם נוספות יש לבצע גם במהלך תהליך האבחון לצורך בדיקת רמת ההורמונים של הבלוטה המכונים TSH.

במידה ויאובחן ממצא המעיד על גידול בביופסיה, אך התוצאות מבלי שיהיו תוצאות חד משמעיות יכריע הרופא האם להפנות למיפוי או סריקה כדי להיות בטוח שאכן מדובר בתופעה שחייבים למגר על-ידי טיפול מתאים.

הפחד מתוצאות חיוביות מובן, אולם בדיקה מוקדמת יכולה להציל חיים. זיכרו את זה.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית