15 טיפים יעילים לטיפול ברגל סוכרתית

טיפול יעיל ונכון ברגל סוכרתית יכול למנוע סיבוכים מסוכנים עד כדי מניעת מצב של כריתה, שמירה על כפות הרגליים תוך הקפדה על טיפול יומי קבוע, ימנעו סיבוך לרגל הסוכרתית (בריאות)

יהודה קורנפלד | כיכר השבת |
1. שטפו את כף הרגל אחת ליום. הדבר חיוני למניעת הצטברות לכלוך שעלול להוביל לזיהומים.

2. הקפידו ליבש את כף הרגל עד תום - במיוחד בין האצבעות, איזור הרגיש לזיהומים והצטברות חיידקים ופטרת. ניתן להיעזר בטלק המכיל מרכיבים אנטי פיטריתיים. יש לפזרו על הרגל ובין האצבעות. טלק המכיל חומרים אנטי פטרייתיים ואנטי ספטיים מומלץ לשמירת היגיינת הרגל ומניעת התפתחות פטרת וחיידקים בתנאי החום והלחות.

3. שמרו על כף הרגל שלא תהיה יבשה או סדוקה ע"י סיכוך במשחות. ניתן להיעזר בתכשירי לחות מיוחדים כמענה לעור יבש עד סדוק.

4. יש להשתמש ב"נעלי נוחות" ייעודיות להליכה, והמסיעות בייצוב הגוף ותמיכה מלאה בכף הרגל והגנה עליה מפני פגיעות חיצוניות, שלפוחית בשל חיכוך, זיהום ועוד. על הנעליים להיות גמישות, רכות ומאווררות.


5. מומלץ להשתמש בגרביים מכותנה ולא מחומר סינטטי המונע את ספיגת הזעה. המצאות הזעה מעודדת התפתחות פטריות המצטברות על הרגל ובנעל עצמה.

6. חשוב – יש להימנע מגרביים לוחצות, המותירות סימן על הרגל והעלולות לשבש את זרימת הדם התקינה.

7. גזיזת ציפורניים באופן שוטף אחת לשבוע וטיפול זהיר ומקצועי ביבלות – ימנעו זיהומים. את הציפורניים יש לגזוז באופן ישר ולא עגול בכדי למנוע מצב של ציפורן חודרנית.

8. יש לטפל באופן מיידי בכל גירוד או אדמומיות החשודים כפטריה. בקרב המתמודדים עם מחלת הסוכרת הסיכון המשמעותי הוא התפתחות זיהום. הטיפול יעשה באמצעות רחצת הרגל עם סבון אנטיספטי ופיזור טלק המכיל חומר אנטי פיטרייתי.

9. יש להימנע מהליכה ללא נעל וזאת, בכדי למנוע מכף הרגל להיפצע. בעת ביקור בים ובבריכה ניתן להיעזר בנעליים מיוחדות המאפשרות כניסה למים, "נעלי ים" או "נעלי גלישה".

10. בכל פצע שנוצר יש לטפל באופן מיידי, תוך מעקב יום יומי עד להחלמתו המלאה

11. מומלץ להקפיד על חליצת נעליים ואוורור הרגל, בעת הפוגה מהליכה ממושכת.

12. יובש בכף הרגל הינו תופעה אופיינית בתנאי הליכה מרובה. עיבוי סוליית כף הרגל כתוצאה מיובש, עלול ליצור סדקים או חריצים עמוקים עד לפציעה (בעיקר בעקב). תהליך זה מהווה סיכון משמעותי להתפתחות זיהום בכף רגל. הטיפול ביובש כף הרגל מבוסס בד"כ על משחות בעלות מרכיב לחות.

13. למעוניינים בטיפול הישן והמסורתי ניתן תמיד לחזור ל"תרופת הסבתא": השריית כף הרגל בגיגית מים פושרים למשך מספר דקות ולאחר מכן לנגבה תוך כדי שפשוף עם המגבת להסרת העור המת.

14. אקזמה - הינה תופעה דלקתית המתבטאת באדמומיות, גירוי טורדני ודלקתיות בעור, ועד לתופעת עור יבש מקושקש ואפילו בעל שלפוחיות. הסיכון בהתפתחות אקזמה אצל המתמודדים עם מחלת הסוכרת, הינו בזיהום העלול להיווצר בעקבות גירוד העור ויצירת פצע פתוח.למניעה – במקרה כזה מומלצת רחצת הרגל בסבון אנטיספטי ואוורור הרגל עד לייבושה המלא.

15. יבלות- יבלות הן בעצם סוג של יובש קשה מאוד ומקומי מאוד שבד"כ נוצר עקב לחץ פיזי מתמשך על האיזור הספציפי. היבלת בד"כ בולטת ולכן גם גורמת לכאב בזמן ההליכה.

הטיפול ביבלות נעשה אצל פודיאטור מוסמך. הטיפול המניעתי ביבלות הוא התאמת מדרס תומך, החלפת הנעל לנעל נוחה ומתאימה יותר, או תחלופת נעליים באופן תדיר, כך שהרגל אינה "נשחקת" בנעל אחת קבועה.

הכותב הינו מומחה האורטופדיה ר' יהודה קורנפלד מ"בסד אורטופדיה"

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית