מי האח? כדאי שתדעו מי מנתח אתכם

מה הייתם עושים אם הייתם מגלים שהמרדים הוא אח ולא הרופא המנתח? האם הייתם ממשיכים את התהליך? גם במחיר שהוא הטוב ביותר אך לא מוסמך לכך? * לפני שעולים על שולחן הניתוחים כדאי לדעת מי ה'אח'?

יערית אלבז | כיכר השבת |
תדמיינו כי אתם נמצאים בסיטואציה, כמה דקות לפני ניתוח מסובך (חלילה, הכל רק בדימיון) ופתאום אתם מקבלים הודעה שמי שירדים, ינתח, יחתוך או יתפור את בשרכם יהיה "האח" ולא הרופא מומחה. נו איך ההרגשה?

בכתבה שחשף רן רזניק (ישראל היום) 'האחים המנתחים' היא סוג של תופעה . גבי מלול 'אח' חביב הרופאים. מי שנכח ואחראי במשך שנים לכמה ניתוחים פלסטיים, לב, עיניים ועוד. בקיצור כל מה שנדרש על שולחן הניתוחים. ניסיונו העשיר של האח מלול הוא זה שעמד לצידו במשך כל השנים. אבל אילו היתה חליליה נופלת טעות תחת ידו ואי מי מהמטופלים היה מאבד את חייו בגלל טעות מקצועית העונה להגדרה רשלנות, או התערבות מחוסר סמכות, המצב היה שונה לחלוטין.

'בעל ידי זהב' - זה הכינוי שלו, הוא השתתף במשך שנים וצבר ניסיון עשיר וכמעט בלעדי בחדרי ניתוח. 'פרשת מלול' שהתפוצצה לפני כשבועיים, מטלטלת בשבועות האחרונים את הנהלת משרד הבריאות. מלול, תושב נתניה בן 57, ידוע מאוד במערכת הרפואית ונחשב זה שנים ליד ימינם הקבועה של מנתחים מובילים - חלקם אפילו אינם מוכנים להיכנס לחדר הניתוח בלעדיו.

רבים מהם מדברים עליו לא כעל אח, אלא כ"עוזר רופא מנתח" - הגדרה שלא קיימת במערכת הבריאות הישראלית, וכזו שנועדה להדגיש כי במשך שנים נוהגים רופאים אלו לאפשר למלול לבצע פעולות כירורגיות שחורגות מתפקידו המוגדר של אח בחדר ניתוח. כל זאת מבלי שיהיה לכך תיעוד בדו"חות הרפואיים או בשיחות עם המטופלים עצמם

חשיפת פרשיית האח גבי מלול אינה היחידה שמדאיגה את מערכת הבריאות, במקרה הקיצוני הזה, האח מלול הוא באמת אחד מהאחים הטובים בעל ידי זהב, הרופאים איתם עבד העידו כי הם היו נותנים לגבי לנתח את בני משפחת בלב שלם. לטענתם של הרופאים גבי מזמן יכל להיות כירורג מצטיין מבין הבכירים בארץ.

מה שמדאיג בכל הסיפור הזה איך יתיחס משרד הבריאות לתופעת 'האחים המנתחים', כביכול אלו הם אחים בעלי ניסיון רב, אך ללא הכשרה או הסמכה לכך. האם ניתן למצא פיתרון לבעיה? במידה ויצא משרד הבריאות בהכשרה חדשה לאחים הבכירים. מה גם שהתערבות של אח בתהליך כירורגי מחייבת הודעה לחולה, והסכמתו לכך.

לטענת הרופאים: משרד הבריאות צריך לקבל החלטה ולהכשיר את האחים הללו באופן מיוחד לחדרי ניתוח. צוות רפואי חובה שיהיה מורכב ומוכשר ע"י המומחים ביותר, ויש אחים כאלו כדוגמת גבי מלול שניסיונם העשיר מאפשר להכשירם על מנת להציל חיים.

אז לפני שאתם חותמים .על מסמך ניתוח כדאי שתשאלו מי האח העוזר?

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית