'חיים ומוות ביד הלשון' וגם הבריאות..

הלשון שלנו הוא אחד השרירים החשובים בגופנו, חיים ומוות בידיו לא נאמר רק כמטאפורה לדיבור שהיא אחראית להנפקתו, אלא היא גם מעידה על הבריאות שלנו. סימנים, מחלות ותופעות פתולוגיות שונות, תורה שלימה שניתן ללמוד מהלשון * מה באמת מספרת לנו הלשון? (בריאות)

Mame | כיכר השבת |
הלשון מהווה אינדיקציה חשובה לכלל אברי הגוף כך טוענת הרפואה הסינית לגבי לשוננו, אך גם הרפואה המערבית אינה מזלזלת כלל בחשיבותה של הלשון, כאשר אנחנו מתבקשים 'להוציא לשון' זה ללא מחייב רק כדי לבדוק את חלל הגרון, אלא גם אם חלילה קיימים שם גידולים שיכולים גם להיות קטלניים. פצעים וכיבי פה יכולים להיות שכיחים בקרב האוכלוסיהיה המעשנת או כאלו שהגיינת הפה אצליהם ברמה נמוכה. הלשון בדרך כלל מחוספסת וגבשושית, ישנם כמה מאפיינים שניתן לראות על הלשון, שימו לב לסימנים:

לשון חלקה

לשון חלקה מדי מהווה משטח נהדר להצטברות חיידקים וכתוצאה מכך להפיץ ריח רע מהפה, כאשר ישנם משקעים או ריח רע, יש לנקות את הלשון באמצעות מברשת מיוחדת ללשון, כאשר הריח ממשיך ייתכן והוא קשור גם לדלקת גרון, או כתוצאה מדלקת מעיים, זה סימן שצריך להבדק אצל הרופא.

לשון מחורצת

חריצים בלשון אינם מראים על סימן מדאיג כלשהו, מתיחסים אליה כמבנה רגיל אך עם נטייה גדולה יותר להצטברות חיידקים ושאריות מזון, לכן היא דורשת ניקיון באופן תכוף יותר.

הלשון הקלאסית

בעלת מראה גמיש וצבע ורוד, עם חיפוי דקיק ולבן, מראה ז בדרך כלל מופיע אצל ילדים וצעירים כאשר הגוף עדיין בשיאו. חיפוי דקיק ולבן מעיד על לשון בריאה ומצב גופני תקין.

לשון עבה מדי

מצב זה מעיד על עודף נוזלים בגוף, וכשיש חיפוי דק מדי או כשאין בכלל, זה יכול להעיד על חומציות יתר בקיבה. כאשר חיפוי הלשון נראה לבן יותר - זה יכול להעיד על קור, וחיפוי צהוב - מעיד על חום.

לשון שחורה

לשון בעלת מראה שעיר ובצע שחור יכולה העיד על הצטברות פטריה כתוצאה מחוסר איזון חומצי באזור הפה, או כתוצאה מטיפולים כירורגיים המצריכים שטיפות וטיפולים אשר גורמים לפטריה, גם טיפולים כימותרפיים יכולים לגרום לתופעה זו . כתמים מוזרים או כהים מדי מצריכים בדיקה אצל רופא ויכולים להעיד על מחלות פנימיות או כרוניות.

לשון תפוחה

לשון תפוחה תעיד על תגובה אלרגית או על מחלה מסויימת מאד, יכולה גם ללאותת על בעיה בהצטברות הנוזלים והלחות בגוף, בעקבות כך יכולה להעיד על בצקות או פגיעה כלייתית לפי האזור הלשון הנגוע המשליך על הגוף.

לשון עם סימני שיניים

סימני שיניים יכולים להעיד על לחץ וסטרס, או על טונוס שרירים נמוך באזור הלשון הגורם ללחיצת השיניים על צידי הלשון.

לשון יבשה

לשון יבשה יכולה להעיד על בעיות בדרכי הנשימה, אסטמה או חסימת אויר, חוסר נוזלים, עישון מאסיבי, ונטילת תרופות שגורמות ליובש.

לשון בצבעים

לשון צבעונית אדומה או ורודה יכולה להעיד על חוסר בויטמינים, אנמיה או קנדידה, לשון סגולה יכולה להעיד על חוסר חמצן ולשון כחולה על מצב של חנק, מחלות נשימה וריאה גם מעידים על תחלופה בצבעים.

לשון חיוורת

לשון בריאה היא לשון ורדרדה, לכן כאשר היא חיוורת הדבר מעיד על חוסר כלשהו, בדרך כלל על חוסר תזונתי בגוף, מצב של חוסר דם וחוסר באנרגיה.

לבריאות..

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית