היא רק רוצה לישון: מהי תסמונת הנרקולפסיה?

את כמעט רוב הזמן עייפה ולא יודעת למה? פתאום את מוצאת את עצמך מנמנמת על השולחן בעבודה, והכי גרוע מה קורה כאשר כשאת נוהגת ומנקרת? תסמונת העייפות הכרונית וסימניה (בריאות)

יערית אלבז | כיכר השבת |
למרות שישנת מוקדם אמש, קמת רעננה בעשר דקות הראשונות של הבוקר ומיד אחכ' העייפות שוב משתלטת עלייך ואת רק רוצה לחזור למיטה, חוסר בעות שינה, תזונה לקויה ועבודה מול מחשב שעות ארוכות יכולים לגרום לעייפות כרונית. אך ישנה תופעה נוספת הנקראת בשם נרקולפסיה - זוהי מחלה כרונית הגוורמת לאנשים להרדם באופן פתאומי ללא כל סימן מקדים. נשמע לא מציאותי? יש דבר כזה. אנשים אלו הם אינם בהכרח סובלים מחוסר שינה, הם יכולים להיות גם לאחר שינה מקסימלית, להרגיש רעננים לחלוטין ופתאום אופס.. העייניים נעצמות.

מחלת הנרקולפסיה אינה שכיחה אך קיימת, מרבית מהלוקים בה אינם מודעים למחלתם, תופעה זו יכולה להיות מסוכנת ולא נעימה במיוחד אם לא מודעים לקיומה.

מהם הסימפטומים המאפיינים אותה:

1. הרדמות באופן פתאומי או הדרגתי למשך מס' דקות כמה פעמים ביום ללא ידיעה מוקדמת.

2. כאבי שרירים, וחולשה במהלך היום.

3. הזיות בהן לא ניתן להבחין בין חלום למציאות.

4. התאבנות - חוסר תזוזה המופיע לפני ההרדמות או לאחר היקיצה.

5. דכאון מתמשך, הפרעות קשב וריכוז.

חולים הסובלים מתסמונת זו לעיתים קורסים באמצע הרחוב והסכנה הגדולה להרדמות פתאומית בזמן נהיגה, מחלה זו נחשבת למחלה תורשתית והסיבה לקיום תופעה זו היא חוסר איזון בגזע המוח ובפעילות יתר של תאי עצב. חולים אלו לפעמים מאובחנים כסובלים מאפילפסיה בזמן שהמחלה ממנה הם סובלים היא שונה, אמנם הסימפטומים מעט זהים אך היא אינה אותה מחלה. אין טיפול תרופתי שמסייע להפטר מתסמונת זו. כיום מחפשים תחליף לאורקסין במוח ע"י טיפול בתרופות מעוררות כמו ריטלין, מודאפיניל, תופעה זו אינה שכיחה אצל יהודים אך יחד עם זאת אם אתם מכירים מישהו שנראה לכם כסובל מכך, כדאי שתאירו את עיניו.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית