לא אוהבת לישון מחוץ לבית? יש לך סיבה טבעית

'הפעם אני לא יוצאת מהבית, שונאת לישון מחוץ לבית ולא נח לי'. מוכר לך? יש לכך סיבה מאד מוצדקת וגם הסבר ביולגי * אז אם את מתכננת לישון מחוץ לבית יש סיבה ביולוגית לכך שאת הולכת להיות ערנית (בריאות)

מאמע | כיכר השבת |
חגים, טיולים, התארחויות למינהם, ואתם גם ישנים מחוץ לבית, לא תמיד זה נעים גם אם החוויה הכללית נראית לנו ממש בסדר, הלילה הראשון קשה מחוץ לבית. ולמה באמת? למה אתם לא מצליחים להרדם אפילו שאתם ממש, אבל ממש עייפים?

נדודי שינה בעקבות שינה מחוץ לבית יבואו לידי ביטוי בלילה הראשון, יש לכך הסבר ביולוגי הגיוני, אנחנו מחליפים סביבה חדשה פחות מוכרת, א שבמידה והיא מוכרת היא אינה הסביבה המורגלת שלנו. כשאנחנו ישנים במקום חדש או אחר, הגוף נמצא במצב עירני יותר, משום שהוא רוצה להגן עלינו, הוא נמצא במצב הישרדות.

ניסוי שנערך באוניברסיטת בראון מצא כי כמעט כולם חווים את 'אפקט הלילה הראשון' של שינה מחוץ לבית, המחקר בוצע שם על החוקרים באוניסברסיטה בכבודם ובעצמם, הם ישנו במעבדות שינה, במהלך המחקר נבדקו האונות שבמוח שנמצא כי אחת מהן פעילה יותר במהלך כל הלילה ולרגישות גבהוה לרעשים חיצוניים, מה שמסביר את מצב ההשרדות בו מצוי אדם כאשר הוא ישן מחוץ לביתו בלילה הראשון, חצי מוח ער על מנת להגן עלינו מאיומים סביבתיים שלא ממש מוכרים לנו.

אז אם אתם מרגישים ערניים מדי, תדעו כי מצבכם מצויין זוהי תגובה השרדותית טבעית, בלילה השני תהיו כבר רגועים יותר.. או שתשקלו לחזור לישון בבית.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית