מבוגרות שמנה לב; גם אתן סובלות מבעיות קשב וריכוז

משום מה ניתפס רבות בעינינו התדמית של הפרעות קשב וריכוז כילד מרושל, בוהה בפרפר המרחף בשמים מבעד לחלון הכיתה. אך איך משתלב תיאור זה עם איש עסקים מוצלח, או אימא בלבוסטע? האם היפראקטיביות היא תופעה שחולפת עם השנים, או קיימת בכל הגילאים? ואיך אפשר לזהות תופעה זאת אצל מבוגרים? (הפרעות)

שולי סגולה | כיכר השבת |
בשונה ממה שמקובל לחשוב, היפראקטיביות והפרעות קשב וריכוז קיימות בקרב מבוגרים, לא פחות מאשר בקרב הילדים, אולם נראות קצת בצורה שונה. ע"פ מחקרים, כ-10% מאוכלוסיית העולם המבוגרת סובלת מהיפראקטיביות ADHD- והפרעות קשב וריכוז ADD. חלקן הגדול לא מאובחנים.

אז איך זה ניראה ומרגיש?

קשיי ריכוז בנושאים יבשים - באם אצל ילדים הפרעות קשב יתאפיינו בבהייה מחלון הכיתה וחוסר עמידה בקצב הזמן, אצל מבוגר זה יראה כמבוגר שמאבד ענין ורצף בקלות בשיחה, אינו זוכר אחרי השיחה פרטים קטנים, חשוב לציין, שגם אצל הילדים וגם אצל המבוגרים, הבעיה אינה קיימת בתחומי העניין שלהם - בהם קל להם להתרכז. אלא בתחומים הטכניים והיותר יבשים, שאף אם הם מודעים לכך שהם חשובים, הם לא יצליחו להישאר מרוכזים.

קושי לסיים בנושא בו התחילו

מבוגרים בעלי היפראקטיביות הם בעלי אנרגיה ומעוף באופן לא שיגרתי וניחנים ביכולות ניהול ופעמים רבות ביכולות רטוריות, הם לוקחים משימות ומלהיטים את סביבתם על נושא זה, ומצד שני - יידרש להם עבודה אישית עמוקה מאד על מנת לעמוד במשימות עד לסיומן.

אי שקט ואימפולסיביות

בעוד התופעה אצל הצעירים תתאפיין בתנועה רבה, וחוסר יכולת לשבת על המקום, מבוגרים בעלי ADHD ינועו רבות במהלך ישיבות, ידברו רבות ויתעסקו באופן תמידי במכשיר הניד שלהם, יעשו תנועות תזזיתיות ולפעמים כמעט כפייתיות כגון "הקפצת" הרגל תוך כדי שיחה.

מאפיין חזק נוסף הוא אימפולסיביות וחוסר יכולת לחכות. דבר שלעצמו פעמים רבות הופך אותם לאנשים המניעים פרויקטים גדולים, ובעלי יכולת ניהול. אולם בקשרים בין אישיים, יהיה להם קושי לחכות וחוסר סבלנות להכלת תהליכים ארוכים. הם מבקשים את מילוי רצונם כאן ועכשיו. וכל המתנה ועיכוב בדרך לקיום רצונם יגרור תנודות במצב רוחם הסוער.

היפראקטיביות וזוגיות

בן זוג בעל היפראקטיביות, הוא בן זוג שמצד אחד מתקשה לסיים משימות, להתנהל כלכלי בצורה נבונה. מצד שני, הוא בן הזוג המכיל ביותר שאישה יכולה לאחל לעצמה. ההיפראקטיביים הם אנשים מכילים, יצירתיים, ואוהבים לפנק ולהפתיע את בן זוגם. חיים עימם ואף פעם אינם משעממים, כי הם חווים כל רגש בצורה מוקצנת. התנודות במצב רוחם הסוער הופך אותם לאנשים הסולחים מהר, וניתנים לריגוש באופן מהיר.

אך מאידך - אי אפשר להתעלם מהקושי, אדם הסובל מהיפראקטיביות חייב עזרה חיצונית הבאה לידי ביטוי גם במישור הרגשי, במידה ויש צורך בעזרה תרופתית על מנת לאזן אותם גם באמצעות עזרה חיצונית - לעתים בניהול הטכני של החלקים "היבשים" שבהם הם אינם חזקים, כגון: התנהלות כלכלית וכדומה. בשילוב עם הכלה נכונה - המווסת את עוצמת רגישותם, הבעת הערכה וקבלה כפי שהם- יהפכו אותו לבן לזוג מושלם, מפרגן ומכיל .

בהצלחה במשימה!

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית