איזו פאה מתאימה לך?

נשים רבות מתחבטות בשאלה:'איזו פאה לעשות'? התהייה פופולרית במיוחד בקרב כלות צעירות שעומדות להינשא ושפר עליהן גורלן: שתי פאות! מה עושים עם שתי פאות, ועוד יש אופציה לטופ מתחלף, אז בכלל, מה עושים עם כל השפע הזה? (עיצוב)

מאמע | כיכר השבת |
לפני הנישואין שיערן היה גזור לתספורת כלשהי, ולא היה הרבה מה להתחבט, בחורה בעלת שיער חלק, לא תקום עם תלתלים מחר בבוקר, לעומת זאת, כחובשת פאה, כל החלומות אפשריים פתאום, צריך רק לבחור את הפאנית המוצלחת.

הפאנית (אומנית) אסתי ברגמן, משתפת אותנו בכמה תובנות שרכשה עם הזמן במקצוע. לסלון נכנסות נשים רבות, אשה אשה וחוויותיה הקודמות, ("רציתי תלתלים, אבל יצרו לי בסוף פאה גלית כזאת, ובכלל לא מתולתלת".) וגם עם הרבה חלומות. אנחנו מקשיבות, מנסות להבין את הרצון שמאחורי החלום, את המסרים שמועברים מעבר למילים. כגון: "פאה חלקה משעממת אותי, עם המדורגת אני נראית שמנה." כל אחת נושאת מטען רגשי שלם סביב עניין הפאה. בכל זאת, זו המסגרת של הפנים שלנו, ואני מבינה בהחלט את העניין הרב שמסביב. פאות הן לא מוצר זול ורובנו לא מחליפות אותן בקלות. חשוב שמי שחובשת אותן תרגיש מיליון דולר. בשביל זה אנחנו כאן. בשביל לתפור חלומות מדויקים.

לעיתים מגיעה אשה, עם בקשה ספצפית, שאני יודעת שלפי ה'חוקים' תעשה לה עוול. לדוגמא: אשה נמוכה שחפצה בפאה ארוכה מאוד, חוטאת למטרה, היא בקלות יכולה לשוות לעצמה מראה גוצי ולא מחמיא. אשה שרוצה דירוג חזק ויש לה פנים מלאות, אייעץ לה לקחת פאה לא מדורגת מדי, כדי לאזן. תמיד יש להאזין לרצונות ולחלומות של הלקוחה, אולם אתן לה גם את חוות דעתי, יש כאלה שאוהבות את זה ואומרות לי: "את אשת המקצוע, עשי כהבנתך". לי חשוב שהיא תאהב את מה שהיא רואה במראה, ולא אני.

אני מאמינה שכל אשה עושה קצת שיעורי בית ומתייעצת לפני שהיא הולכת לרכוש פאה. טוב לסמוך על אשת מקצוע טובה שתעשה את העבודה, אך כדאי להגיע עם ידע מוקדם כדי לחסוך לך ולפאנית זמן ועוגמת נפש של בלבול. אז איזו תסרוקת תחמיא לך?

פנים ארוכות

מאפיינים: פנים מלבניות וארוכות, מצח וסנטר באותו רוחב, רחוקים זה מזה

תספורת מומלצת: תספורת שתאזן את הצורה ותקצר את המראה. אפשר "לקצר" פנים ארוכות בעזרת תסרוקת נכונה, למשל תסרוקת קארה שמגיעה עד לכתפיים. פוני הוא בחירה מצוינת לנשים עם פנים ארוכות. לפנים צרות וארוכות מאד מתאימות תספורות עם נפח כמו תלתלים, פן חיצוני, פוני ארוך לצידי הפנים או תספורת שמסתיימת בקו הסנטר.

תסרוקת מומלצת: שביל באמצע מאריך עוד יותר את הפנים, לכן מומלץ לאמץ תסרוקות עם שביל בצד

תספורת לא מומלצת: שיער ארוך שישווה לפנים מראה ארוך יותר.

פנים עגולות:

מאפיינים: פנים מלאות בעלות לחיים עגולות וסנטר קטן.

תספורת מומלצת: במבנה פנים זה המטרה היא ליצור מראה פחות מלא ויותר מאורך. ניתן ליצור את המראה בעזרת פאה בעלת שיער ארוך וחלק אשר יורד עד מתחת לסנטר.

תסרוקת מומלצת: כדאי להרים את השיער באזור מרכז הראש כלפי מטה אחורה (שהמצח נשאר חשוף)

תסרוקות לא מומלצות: קארה המבליט את המראה העגול, כמו גם מפוני ומשביל בצד - היוצרים נפח ונותנים תחושה של פנים מלאות עוד יותר. שמדרגות ומנפחות את השיער בחלק העליון של הראש הן בחירה לא מוצלחת, שכן הן מוסיפות נפח מיותר. יש לך שיער גלי? אל תדרגי אותו, התסרוקת "תתנפח" לך ותוסיף נפח מיותר.

פנים בצורת לב

מאפיינים: מצח רחב וסנטר צר.

תספורת מומלצת: שיער בגובה הכתפיים עם דירוג שנחתך לכיוון הסנטר. תספורת באורך הסנטר יכולה להחמיא. את קצוות השיער לתלתל או לנפח, כדי להוסיף נפח לחלק הצר של הפנים- ולאזן.

תספורות לא מומלצות: תספורות בעלות נפח רב באזור העליון שנהיות צרות יותר באזור הסנטר. הן מחדדות את האזור הצר למטה, במקום לטשטש ולאזן את מראה הפנים.

פנים מרובעות

מאפיינים: פנים רחבות בעלות מצח רחב, עצמות לחיים רחבות וסנטר רחב וזוויתי.

תספורת מומלצת: שיער ארוך ומדורג שיורד אל מתחת לסנטר יכול לרכך את קו הלסת ולהסתיר סנטר זוויתי, או לחילופין תספורת באורך קצר עד בינוני בעלת קצה רך. כדי לרכך את תווי הפנים החדים כדאי לבחור תסרוקות רכות, גולשות ונשפכות.

תסרוקת לא מומלצת: בעלת קצוות חדים וזוויתיים.

מבנה פנים אובלי (אליפסה)

מאפיינים: לפנים אלה צורת ביצה, והן מאוזנות כך שהמצח והסנטר באותו רוחב.
תספורת/תסרוקת מומלצת: כל סוגי התספורות, התסרוקות, והאורכים מתאימים לצורת פנים אידיאלית זו.
ובכל זאת עדיף להימנע: פוני עבה שמסתיר את הפנים.

בעלות צוואר קצר:

לנשים בעלות צוואר קצר תתאים תספורת קצרה ומדורגת, שחושפת את הצוואר ויוצרת אשליה של צוואר ארוך. אפשר גם לבחור בתסרוקת אסופה או אסופה חלקית. מומלץ להימנע מתסרוקת של שיער פזור שמושכת את העין לצוואר.

נשים מלאות

לנשים מלאות מומלץ לוותר על שיער ארוך כיוון שהוא גורם לתוספת נפח באזור הראש, וכן לוותר על פוני. פוני, נראה עניין פשוט לכאורה, אך צריך לדייק בו: הפוני צריך להתאים למבנה ולפרופורציות של הפנים. פוני יתאים לרוב מבני הפנים, למעט מבנה פנים מרובע. כמו כן, פוני לא יתאים לבעלות שיער מקורזל או מתולתל, אלא רק לבעלות שיער חלק עד גלי”.
“אם המרחק בין הגבות לקו המצח גדול – הפוני יכול לעזור לך לטשטש את המרחק ולשפר את הפרופורציות. אם המרחק בין הגבות לקו המצח קטן – פוני לא מתאים, כי הוא מקטין ומסתיר את הפנים”.

ישר, על הצד או מעוגל?

פוני ישר – יתאים במיוחד לבעלות שיער חלק ולבעלות פנים עגולות, מפני שהוא מיישר את הפנים ויוצר מסגרת.
פוני לצד – יתאים לבעלות מבנה פנים וצמיחת שיער בצורת לב, כשהשיער צומח כלפי מעלה
פוני מעוגל – יתאים במיוחד לבעלות מבנה פנים גדול ושיער חלק עד גלי.

הכותבת אסתי ברגמן- סלון פאות - Shiri

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית