היא תמיד שם בשבילם, רק היא!

על ההזמנה היא היתה חתומה. מתחת לשם בתה רשמו את שם בעלה ז"ל. היא יודעת שהשתתף בחופה, אמרו לה שנשמות ההורים יורדות לשמחה הזו. אך היא צפתה בחופה מהצד. ההורים שלה הובילו את הכלה והחתן לחופה. כך היתה חתונת היתומה הפרטית שלה שמתחילה חיים חדשים. ואילו היא, חוזרת לבדה לביתה (משפחה)

נעמה כהן | כיכר השבת |
החתונה הסתיימה כולם חזרו הביתה. הכלה חזרה עם החתן, וגם המחותנים נפרדו ממנה יפה ושבו לביתם. והיא, היא חזרה לבד. בבית מסתובבים שאר הילדים, מחליפים חוויות, מאושרים בחלקם. לבה עמוס גם הוא, רוצה לחלוק את הרגשות המתרגשים-מפעימים-חוששים שלה. אבל האדם שאתו היא רוצה לדבר יותר מכל, הלך לבית עולמו לפני שנים ספורות. והיא לבדה, באושרה ובעצבותה.

אלה החיים שלה כבר כמה שנים. תחשבו על זה רגע: לשרוד את היומיום לבד. בלי בעל, בלי הכתף התומכת שלו והאוזן הקשבת, וללא שום סיוע מצידו, גם לא טכני. כל העול של הבית, הילדים, הפרנסה, הבירוקרטיה, החינוך, הגידול, הניקיון, הסדר, ההרגעה, האוכל, הקניות, התקציב, ההתמודדות, השמחה, הצער, ההתרגשות... הכל לבד.

זה לא פשוט בכלל. אנחנו רואים את אותן נשים גיבורות ברחוב ולא חושבים אפילו, מה באמת עבר עליהן עד שיצאו מהבית לעבודה בחיוך, מטופחות כמו תמיד. ומי מדבר על האבל? ועל החסר? ועל שאלות הילדים והתשובות שצריך לענות להם? ומי מדבר על הניסיון למלא את החלל שלהם בלי כלים לכך – כי יש דברים שרק אבא יכול לעשות, ואבא ז"ל כבר לא כאן.

היא פותחת את דלת ביתה באיטיות, רוצה ולא רוצה להיכנס לבית השקט והדומם הזה. אבל כשהדלת נפתחת לרווחה, עולה לפתע חיוך על פניה. על השולחן שבסלון עומדת מתנה קטנה ואישית עבורה, ובצידה – מכתב. המכתב מרגש, ונוגע בדיוק בתחושותיה. מישהו זוכר אותה ואת בתה. הרבנית מזמינה אותה להתקשר, בכל שעה, לחלוק, לספר, להתרגש ולבכות. והיא יודעת לעשות את זה. הבנאדם היחיד שמסוגל למלא את החלל שנפער בה.

טלפי אלמנות חוגגות חג לבדן, לפעמים אם נביט סביבנו לרגע, מילה טובה, מחווה שיעשו להן טוב, שיש מישהו בין החיים שדואג להן, חסד זה גם בדברים הקטנים..

ארגון 'זה לזה' לקח על עצמו לדאוג לאותן אלמנות, לזכור ולהיות שם בשבילן 1800-800-444.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית