אמא רגועה: למה אמהות הולנדיות רגועות יותר?

יש כמה מאפיינים שמבדילים בין אמהות הולנדיות לישראליות, מבדיקה שעשתה אחת האמהות הישראליות שמתגוררת בהולנד, העלתה כי יש הבדלים בולטים והם נעוצים דווקא בתרבות (אמהות וילדים)

טליה אדר | כיכר השבת |
זה לא סוד שילדים רגועים ומאושרים הם בניה של אם נינוחה, אמא ישראלית שעברה להתגורר בהולנד החליטה לבדוק מדוע הילדים ההולנדים רגועים והאמהות שלהם נינחות?הן שמות את זמן המשפחה בראש סדר העדיפויות, מלבד זאת שהן גם מטופחות הן פשוט נינוחות, לטענתה יש כמה מאפיינים בולטים בשוני בין אמהות הולנדיות לישראליות.

1. לא תחרותיות

קו אופי שמייחד אותן הם אינם מתחרות בינהם מי עושה יום הולדת גדולה יותר, הן אינם מנסות להרשים את השכנים כי האופי השיתופי יותר אינו מצריך מהן להתחרות האחת בשניה.

2. נטולות אגו

הן אינן מייחסות את התנהגות הבן שלהן אליהם, התנהגותו אינה נחשבת ככרטיס הביקור שלהן הן אינם מתרברבות בהצלחותיו או מטייחות כשלונות, אלא בטבעיות מקבלות אותו כפי שהוא.

3. לא מעודדות את ילדיהן לבלוט

האמהות ההולנדיות תמיד מעודדות את ילדיהם להיות נורמלים, הם אינם מעודדים אותם להתבלט, או להיות שונים, הם אינם מקבלים שיעורי בית ואחר הצהריים שלהם פנוי, והם נהנחם מהילדות שלהם.

4. מעניקות לילדים חופש

״הילדים ההולנדים מקבלים הרבה עצמאות וחופש , הם מבלים זמן איכות רב, אחה"צ הם נהנים לשחק , ההורים חופשיים יותר מהנטל של הציפייה שילדם יהיה הטוב ביותר כדי שיצליח.

5. אמא בחצי משרה

הנתון הבולט באמהות ההולנדיות הוא שהן עובדות בחצי משרה והן מאושרות מכך, הן עדין מעורבות בעבודה אך ב זמנית הן שומרות על הבית ומנהלות חיי משפחה תקינים ללא כל לחץ, מנהלות בית, ויש להן זמן רב ופנוי עם ילדיהם..

6. חינוך חינם, בריאות חינם, וסיוע בגידול הילדים

מדיניות הרווחה בהולנד באה לקראת המשפחה היא מעניקה החזר רבעוני להורם המגדלים ילדים, בריאות וחינוך בחינם והוצאות קטנות, ההורים יכולים להרשות לעצמם לעבוד בחצי משרה והלחץ על הילדים להצטיין פוחת, כתוצאה מכך הם יותר רגועים.

7. הן לא כועסות, מאופקות

הנשים ההולנדיות מאופקות יותר- הן לא צועקות או מרימות את קולן מחוסר סבלנות, הן תמיד מדברות ברוגע, איך הן עושות זאת? הבדלי תרבות, כנראה שמזג האויר והחיים הרגועים יותר גורמים להם להתנהג ברוגע ולהגיב במתינות.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית