ריצוי תמידי; הטעות הגדולה של אבות חורגים

אין כמו להיות אבא חורג, אתה צריך להיות יותר אקרובט מלולין בקרקס. אתה מתחיל הליכה על חבל דק כשמתחתך פעורה תהום עמוקה * הטעות הגדולה של אבות חורגים היא הניסיון לרצות את הילדים על מנת להשיג לעצמם זוגיות שקטה ויציבה (משפחה)

שרי שטיירמן | כיכר השבת |
אבא חורג זה כמו נהג חדש על אוטוסטרדה, אין עצירות פתאום. טעית ואתה נפלט ביציאה הראשונה, תצטרך להסתובב ולחפש את הדרך חזרה למסלול הנכון. הילדים החדשים ירחרחו אותך ויבדקו אותך בזכוכית מגדלת. אין לך פריביליגיה לטעות. הטעות הנפוצה ביותר של אבות חורגים היא הרצון העז שלהם לרצות את הילדים החדשים, לפעמים בכל מחיר.

כמעט תמיד יש בתמונה את האבא של שבת שהוא האב הביולוגי ,אליו הילדים הולכים פעם ב... ושם מותר לקפוץ על הראש לאכול רק ממתקים לקבל מתנות חינם ולאחר לישון .... במידה והוא לא נשא עדיין אישה חדשה.

מאליה מתפתחת תחרות סמויה על אהבת הילדים, זהירות! מלכודת. אבא חדש צריך לדעת איך להיות מה שנקרא באנגלית: Good father ולא Goody father. אני לא מוצאת הקבלה בעברית כדי להסביר שאתה חייב להיות אבא טוב ולא אבא יס יס. לבוא עם עקרונות, עם כללים, עם דרך חיים. לחנך ולהתמיד בכך להיות אוטוריטה. הילדים רוצים דמות אב אמיתית , סמכותית ולא מריונטה שהם מושכים בחוטיה כאוות נפשם.. אל תהיה בובה סמרטוטה שלהם ..

הילדים מריחים אותך מהדקה הראשונה, אל תילחם למצוא חן בעיניהם בכל מחיר, זה לא יוכיח את עצמו לאורך זמן. להיפך תגמל אותם על משמעת והתנהגות טובה. והתמד בכך. כי מאד קשה לעמוד על עקרונות אחרי שמוותרים עליהם . הימנע ככל האפשר מהטפות מוסר .פאפא דונט פריץ'! אבא על תטיף, עדיף לתת דוגמא אישית בהתנהגות היום יומית שלך בבית ובמיוחד באופן שאתה מתייחס לאימם ..

כמובן שחשוב מאד להיות על אותו גל עם האם. בלי שיתוף פעולה ואחידות דעות אין מצב להצליח אפילו עם ילדי ביולוגיים ועל אחת כמה וכמה עם חורגים. מניפולציות? ילדים המציאו את המושג . מכירים את :" אבא אני יכול, אמא שלי מרשה! " ואת : "אמא אני הולך אפילו אבא הרשה"? הם יודעים לתמרן ולתחמן אותנו ולהשיג את שלהם.

ואת האם דעי לך שאם כבודו של אב ביולוגי מחול אם הוא מוחל עליו אין הדין כך באב חורג . מאד חשוב וגם כדאי לך שהילדים שלך ילמדו לכבד אותו ולציית לו . וגם אם יש חילוקי דעות ביניכם מקומם של אלו בחדר השינה. היו חזקים ועימדו על שלכם כשאתם עושים את הדבר הנכון . הילדים ילמדו בדרך כלל לכבד ולציית, גם אם זה לא מוצא חן בעיניהם ברגע הראשון.

*****

א' הדעתן והמרדן היה כבן ארבע כשניסיתי להסביר לו את ההיררכיה בבית. ילד חכם שהתקשה לציית. כל הוראה המשיכה בויכוח או ב "אני לא העבד שלך ". אמרתי לו : אבא הוא כמו המלך בבית שלנו ואמא היא המלכה. אז מה אתה? חיכיתי לשמוע אותו מודה שהוא רק הנסיך הקטן... אתם יודעים מה הוא ענה לי ? טוב מאד, אז אני הבוס! לצערי היתה לו האג'נדה שלו כבר מגיל צעיר ועם כל המאמצים וההשקעה הוא מעולם לא קבל על עצמו מרות של אבא ביולוגי או חורג. אין ערובה להצלחה. אבל אנחנו צריכים לעשות את הטוב ביותר וילדים זקוקים לגבולות.

אבא חדש צריך להקשיב! ( ולא רק לשמע ) לילדים החדשים וללמוד אותם. כדי שיוכל לחנך אותם ועל פי דרכם, ככתוב:
אם לא תקשיב להם אין סיכוי שהם יקשיבו לך, ילדים הם המראה שלך. על ההבדל בין להקשיב לילד שלך או לשמוע אותו תוכלו ללמד מסיפורו של ר' איש עסקים שתמיד עסוק בעיסוקיו הוא.

גם כשהגיע הביתה בשלהי יום ההולדת של הבת הקטנטונת, התיישב בכורסה לקרא עיתון. הוא שמע אותה מספרת שקיבלה מתנה סט של כלים למסיבת תה והיא שאלה אם הוא ישתה איתה ספל תה.. הוא הנהן והיא הביאה לו ספל מלא ונדנדה לו אבא תשתה ת'תה שהכנתי לך. בהיסח הדעת הוא לגם ורק טעמו המוזר של התה גרם לו להסתכל על הקטנה ולהבין לחרדתו בהבזק של רגע מהו המקום היחיד שהקטנה יכלה להגיע לשאוב ממנו מים....

ילדים אינם מסתפקים בכך שתשמע להם הם רוצים הקשבה ויותר מכך. ילדים חורגים צריכים אותך בנעליים שלהם ממש הם כמהים להבנה ויותר מכך להזדהות. אני לא אומרת שאלו משימות קלות וצריך הרבה אורך רוח וסבלנות לפעמים צריך עצבים מברזל. איך שהוא הצעקות של הילדים שלך רועמות באזניך פחות משל החורגים, המריבות של ילדיך מפריעות פחות לשלוות נפשך משל החורגים. הבכי של שלך מעצבן פחות והחיתול שלו מסליד פחות. כשאת/ה מגיע/ה לרגע הזה שאת/ה פוחד/ת שאינך מסוגל/ת יותר ובאו מים עד נפש... זה הזמן לחפש את הכתבה הבאה וללמד מהי הדרך שתאפשר לכם בעזרת השם לצלוח את המשימה בשלום.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית