כולם מפחדים מנשים

מי שהכי מפחד מהכוח הנשי הן הנשים בעצמן, את יכולה לרוץ לכנסת, את גם יכולה לעשות עשרה ילדים ואז לרוץ לכנסת, אבל את גם יכולה להשכיל להבין שבת מלך לא צריכה לרוץ להשיג שום דבר בחוץ

כולם מפחדים מנשים. וזה בסדר. איש בדורנו לא הגה מחדש את זה הפחד והוא עתיק יומין והוא נטמע בעומק התודעה האנושית עוד אז בימי בראשית מאיזו סיבה פסיכו –אלוקית נעלמה. אז כשנשתבשה מערכת היחסים הגברית-נשית בעקבות מעלליהם של אדם, חוה, נחש, הטריו הגורלי וחטא נפל בעולם.

חטא הוא לשון החטאה, כלומר פספוס. מישהו החטיא למלא את ייעודו, מישהו חרג מתפקידו, מישהו שינה ממה שאמור היה לעשות.

והנה חוה. אם כל חי, אמנם לא לבדה נענשה וכל גיבורי העלילה הבראשיתית נמצאו אשמים מתוך סבך הדיאלוגים ביניהם לבין עצמם ובינם לבין האלוקים, אך אין ספק כי חוה היא זאת שאכלה והאכילה ונמצאת גם אוכלת, מסתמא, את עצמה עד היום.

ועל מה בעצם חוה נענשה? מה בדיוק היא עשתה שחרג ממה שצוותה לעשות? איך היא החטיאה את המטרה שלה? היא הוסיפה על הציווי (פרש"י בראשית ג, ג).

מעבר לאכילה עצמה מן הפרי, חוה הוסיפה מדעתה בחילופי הדברים בינה לבין הנחש ואמרה, כי האלוקים הורה לא לגעת בפרי העץ פן ימותו. מה שלא נכלל בציווי האלוקי המקורי, שהורה לא לאכול מן העץ בלבד, פן ימותו. וזה מה שהפיל אותה, הנחש תפס אותה במילתה ודחף אותה כנגד העץ והנה היא לא מתה וכך שוכנעה לנגוס בפרי.

ובהתאם לחופש הביטוי המופרז בו נקטה חוה, כך גם נענשה, על אפשרותה להתבטא. "אין לך מצח לתובעו בפה" מפרש רש"י על פסוקי הענישה של חוה תחת המלים "והוא ימשול בך"(שם טז) כנראה שקב"ה מעוניין שחוה תהיה רגע בשקט.

והרי שהתורה היא נצחית וחדש תחת השמש אין וחזר הגלגל וגלגל אותנו כאן לאותה הסיטואציה ממש, רק בלבוש חדש והפעם שיח בדבר השאלה האם נשים חרדיות בכנסת כן אן לא? והפמיניזם הליברלי המחלחל.

ובכן, התשובה, תרתי משמע, היא כזאת, חילונים כמו גם חילוניות מפרים דרך קבע ובמוצהר את הציווי האלוקי, חרדים ונשים חרדיות בפרט מקבלים על עצמם את הצו האלוקי כעול, בהגדרה, יתרה מכך, עול מצוות בעיני האיש או האישה החרדים אינו כעול כלל, כי אם שמחה שבמצווה, מתוך ההבנה שדין אלוקי אינו דין כפשוטו, כי אם חסד וכל מה שעושה השם לטובתם הגבוהה הוא עושה.

וכך גם לגבי חוה, מייצגת כלל הנשיות האנושית, שדינה נחרץ שתיקה ושדינה אינו דין כלל כי אם חסד אשר לטובתה ולטובת כלל הנשיות והנשים הוא ניתן, חסד כה גדול המזכה אותה בהזדמנות לעוצמה שקטה ורכה שאינה באה מתוך כוחנות או חיצוניות והחצנה, אלא מתוך הפנימי והצנוע דווקא, כמו שכתוב וידוע "כל כבודה בת מלך פנימה"(תהלים מה יד)

אך מה היא המשמעות העמוקה של "כל כבודה בת מלך פנימה", עומק מחשבתנו מחייב אותנו להבין כי לא רק באורך השרוול מדובר, אז מה כן. הפסוק כלל אינו מרמז, כי אם פורש באופן גלוי את סוד העוצמה הנשית. "פנימה", אומר הפסוק, "פנימה".

יכולת ההכלה, יכולת החיבור הפנים נפשית, ההזדהות הרגשית, הפרשנות והראיה לעומק הפרטים ומשמעותם, כמו גם והחשובה מכולן, היכולת להניע אנשים וסיטואציות מבלי לזוז מהמקום, אלא רק במילה, רק ברמיזה, מתוך רגישות ודקות אבחנה, הן איכויות נשיות מובהקות, הן חכמת הנשים והן הן העוצמה הנשית בשיא תוקפה, אך מילת המפתח נותרת "פנימה.

וזה מפחיד.

בטח שזה מפחיד ונדמה שמי שהכי מפחד מהכוח הנשי הן הנשים בעצמן, כי הכוח הזה, הכבוד הזה והמלוכה הזאת שתלויים בהשארות בפנים, כרוכים בויתור. ויתור על התובענות, "אין לך מצח לתובעו בפה" כאמור. ויתור על היציאה האגרסיבית הגברית החוצה, ויתור על כוחנות על קולניות, ויתור על להיות מקדימה.

את יכולה לרוץ לכנסת. את גם יכולה לעשות עשרה ילדים ואז לרוץ לכנסת. אבל את גם יכולה להשכיל להבין שבת מלך לא צריכה לרוץ להשיג שום דבר בחוץ. בת מלך לא צריכה להוכיח את המלוכה שלה בזה שהיא תהיה מקדימה. היא לא צריכה להתאמץ כל כך, לא צריכה לרדוף, בת מלך באים אליה. בת מלך, כגפן פורייה בירכתי הבית לא צריכה להשתולל, להכין רשימת מועמדות בפוטנציה, להחתים עצומות ולעשות רעש. השתיקה שלה לבדה, רועמת.

]]>

האם הכתבה עניינה אותך?

כן (100%)

לא (0%)

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

13
יהדות זה לשמוע לתורה ולהלכה כאן בכתבה זו לא תורה ולא הלכה - חבל על זה נאמר "מים אין בו נחשים ועקרבים יש בו"
אח
12
ובכלל הרי זה כפירה! אנו עושות ילדים? הקב"ה לא בעסק בכלל! אנחנו עושות אותן? מה זה אתר דתי או ?..........
פייגי
11
צורת הכיתוב ממש מבישה!!
ברכי
10
את מבינה שחטא הדעת מתקיים בגן עדן? כן. (ברור) את מבינה שבגן עדן אין גברים ונשים במובן הפיזי כפי שאנו מכירים בעולם הזה? כן. (הרי גן עדן זה לנשמות נכון? מצטער אם הרסתי למישהו את האשלייה שמדובר בגן עם עצים יפים.. זה הרבה יותר עמוק מזה) את מבינה אם כך שעלייך להבין מחדש את כל הנושא הזה? אני מקווה בשבילך.
אריאל
9
מה שטוב לך לא טוב למשהיא אחרת. כולנו שונות וכל אחד הצרכים שלו. ושנית ברור שהרבנים לא יתמכו בהם לא כי זה אסור אלה כי יש להם אינטרס : "הם מאבדים קולות" . ומספיק לחשוב שהעם טיפש, פה אין שום דעת תורה יש אינטרס בחירות!!
חנה
8
שבת לג'. – נשים צריכות לצאת לעבוד, אחרת הן "פרות הבשן העושקות דלים". מכאן שמצוה להן לצאת. האשה נפסלה לעדות כדי להגן עליה, כיוון שבאותה תקופה היא הייתה שפחה של הבעל. היהדות לאט לאט הביאה את השיוויון לעולם כולו וכך גם לנשים. אני מתכוונת ליהדות אמיתית לא לכתות שהשתלטו על היהדות! במעמד הר סיני התורה נית
מרים
7
איזו לשון בוטה בכתבה שמדברת על צניעות. גברת כנען אשמח אם תעלי את הרמה לאפס ותשני את הלשון ל"ללדת עשרה ילדים".
מיכל
6
המאמר טיפשי וסותר את עצמו. צר לי מאד אבל- נשים וגברים חרדיים מקיימים את הציווי האלוקי??? מעניין מאד. ומה אם הציווי האלוקי לגבר "בזיעת אפיך תאכל לחם"???? את זה מקיימים אצל החרדים? אה לא ... מה פתאום האישה בזיעת אפיה אוכלת לחם ומאכילה את בני משפחתה וגם את הגבר. והיא גם יולדת מאד בצער. ומה עם הגבר? הו
תחזרי למקורות
5
לעשות עשרה ילדים? כ"כ לא מכובד.
הילה
4
אמר לה (מדרש רבא). הטענה אליה הייתה מדוע קבלה את מה שהאדם אמר ולא בדקה, הרי זה תפקידה לפקח עליו, "עזר כנגדו"! זה מה שרש"י מתכוון. (ה' דיבר עם האדם...). איך עובדים עליכם הנשים!!!
משה
3
ולא לכתוב לעשות זה צורם מאוד למה מי עושה...
מלי
2
יש בלבול מה באמת הוא הציווי האלוהי!!! האם יתכן שהגברים בפחדם מפני העוצמה הנשית דאגו משך שנים רבות לפרש את"כבודה של בת מלך פנימה" עד לכדי העלמה, השתקה והשקפתה של האישה. כתבה מצוינת !!!!
דורית
1
כתבה מדויקת ומלמדת! מצליחה לבטא את דרך החשיבה של האישה העצמאית והעוצמתית האמיתית בפנימיותה ולא בחיצוניות. ישר כח!
שני

עוד באקטואליה:

ש

בברכת גדולי התורה:

ציקי גל|מקודם
ש

"ערבים זה לזה"

כיכר בשיתוף מפעל הפיס|מקודם

באיזה עולם אנחנו חיים?

||
11

קבלו השראה- "זה קלי ואנוהו"

||
4

כוונו שעונים מעוררים

|

נשים חרדיות פותחות צוהר ל'מילואים'

||
29