בנות להורים עובדים? שבו בבית!

אוטוטו נפתחת שנת הלימודים הבאה, ולצד ההתרגשות והשמחה לעולים כיתה, יש עדיין בנות האמורות לעלות לסמינרים, אך עדיין לא שובצו ולא התקבלו בשערי שום מוסד חינוכי. הסוגיה אמנם מעסיקה כבר במשך שנים, אבל כעת השערורייה מחמירה: אמא ואבא עובדים? תעלי כיתה אבל לא בבית ספרנו

טליה אדר | כיכר השבת |
בעוד כחודש, בנות רבות יתחילו את שנת הלימודים בסמינרים וההתרגשות גוברת. אלא שאצל חלק מהן זו לא התרגשות אלא אכזבה. הרגשה שלא ניתן להכלה. גם אם היא בת מוצלחת מאד, הציונים שלה גבוהים, היא בעלת חסד, אינה נראית ספרדיה, ומשפחתה בעלת שורשים פולניים עמוקים לגמרי. עדיין, זו אכזבה. המאבק הפעם שונה. אילו מניעים אחרים מסתתרים מאחורי ההחלטה השערורייתית להושיב בנות טובות בבית בטענה כי הוריהם פשוט עובדים.

ניקח לדוגמא את משפחת לב, המונה כ-8 נפשות, האם סייעת בגן ילדים והאב בוגר ישיבה שיצא לפני כ- 3 שנים לעזור לאשתו בפרנסת הבית, הם צריכים לחתן ילדים, המינוס בבנק זועק ולסיים את החודש זוהי השאיפה בשלב הזה.

או למשל את משפחת עוזרי, גם שם האבא יצא לעבוד, אצל משפחת זמיר האבא כבר היה עובד אבל עכשיו רק הבחינו בכך באופן מוחלט. האבא של משפחת אינהורן גם יצא לעבוד הוא עובד בהוצאת ספרים כדי לפרנס את אשתו החולה ו- 11 בנותיו , יש לו רק בנות בבית, בנות נפלאות, אבל הוא עובד זה בעיה.

והאב..נאלץ לעזוב את סדר הלימוד ולהשתתף בעול הפרנסה שהיה רובץ שנים על כתפיה הצרות של אשתו, הגיע זמנו לצאת ולהביא אוכל לעולליו. ואז מגיעה גזירה נוספת משום מקום, על אף שהם מנהלים בית למופת, למרות שגידלו ילדה מצויינת שעונה על כל הדרישות להתקבל לסמינר, נגזר עליה לשבת בבית כי אביה הלך להביא טרף לביתו כדי לאפשר לילדיו לחיות ממש ליד קו העוני.

אז הבנות ישבו בבית כי? כי ככה זה עכשיו. יש אפשרות לשנות את הנוהג לפני שיקבע על מנת להציל את הבנות מאובדן רוחני גדול יותר מהאיסור החמור 'שאביהם יצא לעבוד'. חובה עלינו לעצור את המחדל החדש: "בנות להורים עובדים, שבו בבית".

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית