חיילות לוחמות? בגבול האוייב כן!

מי אמר שאישה לא יכולה? מסתבר שהיא מסוגלת גם לעמוד גם בשטח האויב דרוכה עם נשקה. ארבעה חודשים שצבא אוקראינה גייס נשים שלוקחות חלק פעיל בקרבות שמתנהלים בצד אחד של המדינה (מהעולם)

גילי שלום | כיכר השבת |
עם נשקם בידם, לבושות במדי הסוואה כשהן מחויכות מול שטח האויב, הצטלמו חיילות אוקראינות והעלו את תמונתם לרשת. מה שעומד מאחורי התמונות הללו זה להוכיח שנשים הורשו לראשונה לקחת חלק בקרבות מול רוסיה, ומלחמת האזרחים שהחלה בשנת 2014 שכל צד רוצה לשלוט על חצי האי קרים.

עד כה, לא היה ניתן שהחיילות האוקראיניות לוחמות ״רשמית״ בשטח חם מול האויב, הן היו צריכות למצוא תירוצים ולהגיד שהן סתם מצטרפות לפעילויות בשטח. עד שבחודש יוני האחרון הוכרז כי הן תוכלנה להצטרף לפעילות רשמית. ומאז החלו לצוץ ברשת תמונות של הלוחמות עם נשק ומדים כשהן מחויכות ובמצב לחימה, התמונות שהפכו לוויראליות זכו לפרגון ברחבי הרשת ובחשיפה בכלי התקשורת בכל העולם.

אם בעבר נשים יכלו לשרת בתפקידים כגון תפקידי מטבח, רפואה וכו׳, כעת החיילות יכולות לשרת במגוון רב של תפקידים כולל 'צלפות' וכולל לחימה של ממש. אך כדי לעשות זאת הן נדרשות לעבור אימונים רבים ומבחנים פיזיים ומנטלים קשים. מספר הלוחמות בצבא אוקראינה עומד על כמעט 18 אלף לוחמות, שזה כמעט 9% מהצבא האוקראיני.

בשבועות האחרונים החלו בצבא רוסיה להעמיד חיילים רבים ולהוסיף כח על הגבול. ומנגד, גם אוקראינה לא נשארה חייבת והחלה לעבות את גבולה בטנקים וחיילים והחלו לבצע ניסוי טילים סמוך לחצי האי קרים. לפי טענתם של צבא אוקראינה מדובר ב״חיזוק כח ההגנה של אוקראינה״ על פי ההערכה, הסכסוך הזה ומלחמת אחים הזו גבתה חייהם של אלפי בני אדם, שבעצם האצבע המאשימה של אוקראינה מופנית לכיוון רוסיה שסייעה לכוחות המורדים במדינה. לעומת רבים מאזרחי המדינה שואפים להתנתק מאוקראינה ולהתחבר לרוסיה, או להקים מדינה חדשה שנקראת ״נובהרוסיה״ (רוסיה החדשה) וכל זאת קורה בעודם מנהלים קרבות קשים ביותר מול הצבא האוקראיני שלא מגלה רחמים מול מורדים.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית