חרדיות במד"א: הוסמכו נשים לחובשות ונהגות אמבולנס

כעשרים וחמש נשים חרדיות מגוש עציון הוסמכו לראשונה כחובשות ונהגות אמבולנס מתנדבות במד״א. שבוע שעבר נערך טקס הסיום של קורס חובשות ונהגות אמבולנס חרדיות הראשון מסוגו בתחנת מד״א בירושלים, בסימן ״חלוצות בהצלת חיים מקום המדינה ועד היום״ (אקטואליה, נשים)

גילי שלום | כיכר השבת |
הקורס הינו ייחודי ונפתח על ידי מתנדבת מד״א הרבנית ציונה גולדשטיין, ציונה היא נהגת אמבולנס ידועה וותיקה במיוחד בגוש עציון. בקורס הוכשרו כ-25 נשים חרדיות מכל הגילאים והסוגים, הן הוכשרו כחובשות לרפואת חירום ונהגות אמבולנס. מטרת הקורס הייתה לשלב כמה שיותר נשים חרדיות למערך החירום במרחב ירושלים של מד״א.

הרבנית ציונה גולדשטיין, ציינה במהלך הטקס את מי שהייתה נהגת האמבולנס הראשונה במרחב ירושלים של מד״א. גברת סימה חזן ז״ל, סימה חזן פעלה כנהגת אמבולנס מבצעית במלחמת ששת הימים וסייעה לכוחות הלוחמים בקרב בגבעת התחמושת ובפריצה לעיר העתיקה. בטקס השתתפה ביתה של סימה, קרן אור.

עוד אמרה ציונה בטקס כשנשאה דברים ״הקורס מאפשר לפתח את אפשרויות המענה הרפואי ביישובי גוש עציון ולשלב נשים באופן מוצלח יותר במערך חשוב ומשמעותי כל כך. אני מבקשת להודות לכל מי שתרם להצלחה של הקורס ולאנשים המיוחדים שלקחו בו חלק בהבנה ובאכפתיות שהביאו לכך שהקורס התנהל בדרך הכי טובה שאפשר, ובאופן שמשתלב עם אמונתן הדתית של המשתתפות בקורס".

גם נשא דברים ממלא מקום סגן מנהל מד"א מרחב ירושלים, פליקס לוטן. פליקס בירך את החניכות ואת פעילותן וגם אמר "מרחב ירושלים שמח לכל מתנדב ומתנדבת ובעיקר לקורס ייחודי מסוג זה, זו גאווה גדולה מאד לצרף קבוצה כל כך איכותית וטובה למשפחת מד"א ירושלים".

רבקה בלאק, אחת מהחניכות נשאה גם היא דברים בשמם של כולן: "אני רוצה להביע הכרת תודה ענקית לכל מי שטרח ותרם להצלחתו של הקורס המיוחד הזה. כל גורמי מד"א חברו ועמלו כדי להביא לכך שהקורס יוכל להתקיים ולהכשיר קבוצה כל כך גדולה של נשים חרדיות תוך התחשבות והתגמשות בכל פן אפשרי. ותודה על הנכונות של כל הגורמים הרלוונטיים לפעול לשילובן של בוגרות הקורס במערך המתנדבים של מד"א בפועל באופן שהולם את אמונתן".

ראש מועצת גוש עציון, משה סוויל בירך גם החא את בוגרות הקורס ואמר למתנדבות הנרגשות "כמי שמתנדב במד"א ויודע מה מידת ההקרבה הנדרשת ממשפחה שאחד מבניה יוצא להציל חיים, היה חשוב לי להגיע לטקס הסיום של הקורס ולהצדיע לכן, החובשות החלוצות. ואני מבקש להודות לארגון מד"א, לאסף וילף אחראי תחום רפואה במועצה ומדריך הקורס יעקוב ברון תושב כרמי צור, על מאמציהם להוציא לפועל את הקורס באופן מוצלח כל כך.

שיתוף הפעולה הטוב של מד"א תורם לשלומם של התושבים הן בעתות חירום והן ברגעי שלווהאנו גאים ביכולת של מד"א לאפשר לכלל האוכלוסיות הקיימות במדינת ישראל להשתלב בהתנדבות בארגון ולתרום להצלת חיים. הפעם מדובר בקורס ייחודי שיאפשר מתן מענה רפואי נרחב יותר ביישובי גוש עציון תוך שילובן המלא של נשים תושבות האזור, אני גאה ביוזמה של אנשי המקצוע והמתנדבים שטרחו ועמלו כדי להוציאה אל הפועל".

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית