מסתבר שאנחנו לא כאלו אומללים

אז כמה אנחנו נחשבים "מדינה אומללה"? באיזה מקום אנחנו לעומת שאר המדינות? ומי בכלל קובע את הכללים? מדד האומללות 2017

נטלי פולג | כיכר השבת |
אומללות..
מדד אומללות - יש מדד כזה והוא נמדד לפי מצב המדינה, מצבה הכלכלי של המדינה, מצב החובות ושיעורי ההלוואות בבנקים, פלוס שיקלול הנתונים מה מדד זה עושה לנפש האדם? הינה יש בפניכם תוצאות. אז איפה אנחנו נמצאים בסולם?

מקום ראשון: וונצואלה

מקום של כבוד נקרא לזה? נו נו לרשימה שכזו זה לא כלכך כבוד. אך כן, היא נמצאת במקום הראשון וקיבלה את התואר "המדינה האומללה בעולם" שתי שנים ברציפות. כישלונה של המדינה, הפשיעה הבלתי פוסקת ברחובות, כלכלת שוק פרמיטיבית ותורי ענק שמחוץ לחנויות הם חלק קטן לסיבה שאליה הגיעה וונצואלה למקום הראשון ברשימה.

מקום שני: ארגנטינה

הסיבה שלה דווקא, היא פשוט כשל מדיני וכשל כלכלי, ההנהגה שם הייתה שנים סדוקה וקשה, ככה שלאט לאט היא טיפסה והגיעה למקום השני ברשימה.

מקום שלישי: ברזיל

המקום פשוט חממה קטנה של אנשי הפשע, שם השוק האפור שולט ברחובות, פלוס ההדחה של השליט שבכלל גרמה לעם להתחיל להתנהג כפי שעולה על רוחו.

מקום רביעי: ניגריה

המטבע שלה חלש ונחלש ככל שהזמן עובר, האינפלציה חוגגת ועולה על גדותיה. לא צריך יותר סיבות לכך שהיא נמצאת במקום הרביעי במדד האומללות.

מקום חמישי: דרום אמריקה

הסיבה העיקרית היא,השחיתות שחוגגת במדינה, שחיתות שהגיעה גם לשופטים, לחברי כנסת ולמשטרה המקומית. במצב כזה, לך תנהל מדינה..

מקום שישי: מצריים

השוק האפור במדינה משגשג. האינפלציה גם היא חוגגת, שלטון צבאי נוקשה ומטבע בעייתי, הם רק חלק מהסיבות שבגללה הגיעה מצריים לנקום השישי וה(לא) מכובד ברשימה.

מקום שביעי: אוקראינה

המדינה עדיין לא התאוששה ממלחמת האזרחים שחגגה בה. השחיתות בממשלה גם היא עדיין השאירה את סימניה, את האמת? לא התפלאתי, דווקא מפרגן לה מקום שביעי.

מקום שמיני: אזרבייג׳ן

מגפת שחיתות שמשתוללת ערך המטבע הנחות. הונאה גם בממשל, וחוסר שליטה באזרחים הביאה את המדינה לככב בעשיריה הפותחת.

מקום תשיעי: טורקיה

נשיאה הדורני של המדינה, ארדואן. שמשקיע בעיקר בעצמו ובעוצמתו ושוכח את נתיניו. זאת סיבה מספיק טובה להביא את המדינה למצב של שפל. האזרחים שקועים בפחד תמידי, הכסף המקומי איבד את חוזקו, והאינפלציה מתחילה להראות את אותותיה. אכן - טורקיה לא ראתה ימים גרועים יותר.

מקום עשירי: איראן

טוב נו, פה פשוט יפה שתיקה..

בצד השני של הרשימה: במקום האחרון ברשימה - נמצאת יפן. אושרה של המדינה, הסדר המופתי והאינפלציה האפסית, כנראה אלו שנתנו לה להיות הכי פחות אומללה משאר המדינות.

במקום ה-49: ישראל

לא רע! שיעור האבטלה בישראל עומד רק על 4.8%. האינפלציה כמעט ולא קיימת, וכך גם ההלוואות בבנק עומדות רק על 3.4%. מעליה נמצאות המדינות: רומניה, הולנד, הונגריה, מלזיה, גרמניה, שוויץ, דרום קוריאה, תאילנד, סין, יפן.

במקום ה-21: ארצות הברית

אמריקה ידעה ימים טובים יותר, אך עדיין - טראמפ הבטיח! אולי גם יקיים.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית