אומנות החרדה: כך נראית 'חרדה' מעדשת המצלמה

כל אחד חווה בצורה עקיפה או ישירה פחד ממשהו, במיוחד במציאות בא אנו חיים. המילה חרדה משמשת תפקיד משמעותי בחיינו, ישנם כאלו שהחרדות משתלטות על חייהם וגוזלות מהם את חירותם * האמנית נילי גינגולד אלשיך יצרה תערוכת תמונות המבטאות תופעות חרדה (תרבות)

נילי גינגולד אלשיך | כיכר השבת |
יש דברים שהשתיקה יפה להם, כך חושבים לא מעט אנשים אך יש דברים שהשתיקה דבקה בהם מפני הבושה אותה בושה שמתירה אנשים בודדים פצועים ולא מטופלים והשתיקה הזאת, היא הורגת לא פעם לא רק את האדם הסובל, אלא מוציאה גם את הסובבים חסרי אונים.

ודאי אתם תוהים לעצמכם על מה אני כותבת, אז זהו אני כותבת לא על מחלה פיזית ממארת, אלא על אותן הפרעות המטובלות היטב בסטיגמה, לעיתים הפרעות הניתנות למרפא, אך מה שבעיקר הביא אותי לכתוב את הטור הנוכחי, היא העובדה שהחיים בארצנו מלאים במתח, אין מי שאין לו חבר או מכר שהיה, ראה, שמע בקשר עקיף או ישיר על אירוע לאומני כזה או אחר. כולנו ברמה כזו או אחרת נפגעי חרדה סובלים סובלים מסטרס. או לא עלינו יש מקרים של תקיפה שעליהם לא מדברים.

השקט הזה בשילוב הבושה רק ממאיר ומבודד, כל אדם הסובל ממחלה פיזית כזו או אחרת, מבין את הצורך לקבל טיפול ואילו הצד הנפשי נותר מיותם ולא מטופל, לכן יצרתי תערוכה שבא יוכלו הצופים להתבונן בתמונות אשר יגרמו לצופה לחוש מה חש אדם הסובל במצבים של התקף חרדה או הפרעות מסוימות ועל ידי כך ההזדהות תיצור אמפטיה, אבל חייבים לשבור את השקט, להושיט יד חמה, חיוך ומעט אמפטיה זה כבר 30 בדרך להחלמה.

והכי חשוב לא לשפוט אלא להזדהות, ככתוב אל תדון אדם עד שתגיע למקומו להלן שלוש תמונות המטהרות מצבים שונים:

תמונה המתארת התקף חרדה, למרות שהכל יפה מסביב אתה חש בלב מלחמה שכל הולך ליפול..

ודאי אתם תוהים לעצמכם על מה אני כותבת, אז זהו אני כותבת לא על מחלה פיזית ממארת, אלא על אותן הפרעות המטובלות היטב בסטיגמה, לעיתים הפרעות הניתנות למרפא, אך מה שבעיקר הביא אותי לכתוב את הטור הנוכחי, היא העובדה שהחיים בארצנו מלאים במתח, אין מי שאין לו חבר או מכר שהיה, ראה, שמע בקשר עקיף או ישיר על אירוע לאומני כזה או אחר. כולנו ברמה כזו או אחרת נפגעי חרדה סובלים סובלים מסטרס. או לא עלינו יש מקרים של תקיפה שעליהם לא מדברים.,השקט הזה בשילוב הבושה רק ממאיר ומבודד, כל אדם הסובל ממחלה פיזית כזו או אחרת, מבין את הצורך לקבל טיפול ואילו הצד הנפשי נותר מיותם ולא מטופל, לכן יצרתי תערוכה שבא יוכלו הצופים להתבונן בתמונות אשר יגרמו לצופה לחוש מה חש אדם הסובל במצבים של התקף חרדה או הפרעות מסוימות ועל ידי כך ההזדהות תיצור אמפטיה, אבל חייבים לשבור את השקט, להושיט יד חמה, חיוך ומעט אמפטיה זה כבר 30 בדרך להחלמה.,והכי חשוב לא לשפוט אלא להזדהות, ככתוב אל תדון אדם עד שתגיע למקומו להלן שלוש תמונות המטהרות מצבים שונים:,תמונה המתארת התקף חרדה, למרות שהכל יפה מסביב אתה חש בלב מלחמה שכל הולך ליפול..,,,תמונה המבטא מניה דיפרסיה, שהאדם עף גבוה אבל בסוף הוא נשרף ונופל ומתרסק.,,תמונה הממחישה דיכאון, למרות שיש לך הכל אתה מרגיש מנותק יש מסילה שחוצה בינך לבין החיים לעיתים בין האנשים שאתה הכי אוהבים.,,
‏ תמונה המבטא מניה דיפרסיה, שהאדם עף גבוה אבל בסוף הוא נשרף ונופל ומתרסק.‏

תמונה הממחישה דיכאון, למרות שיש לך הכל אתה מרגיש מנותק יש מסילה שחוצה בינך לבין החיים לעיתים בין האנשים שאתה הכי אוהבים.

‏ ‏]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית