מאמע TV: הפנים היפות של היהדות החרדית

אז החלטנו להביא בפניכם גם פנים יפות מזוית מעניינת. 'בבית של יעל' התקבצו 15 סטודנטים לתואר שני בפרויקט היוקרתי מטעם המדינה ״ צוערים לרשויות המקומיות״ * בניחוח מרק מהביל ובישיבה מזרחית אותנטית הם ניפצו סטיגמות ובעיקר ראו את פניה היפות של היהדות * בנימה אישית עם יעל מזרחי. צפו (תרבות)

מאמע TV | כיכר השבת |
(צילום אישי)ואז הם הגיעו.. 15 סטודנטים לתואר שני בפרויקט היוקרתי מטעם המדינה ״ צוערים לרשויות המקומיות״, במסגרת הלימודים הם מתעתדים להיות ״מתכננים אורבנים״ וככאלה הגיעו אלי הביתה ,היישר אל סלון הבית ,להכיר מקרוב את החברה החרדית , ללמוד את צרכיה ובכלל לגעת ביהדות. ״אליי״ -אשנב לשיח יהודי ישראלי - הוא למעשה פרויקט בעשרים שנה האחרונות של פרטיזן בודד, אלי לינקר. שהקים את הארגון לתת מענה לקבוצות הרבות שפונות אליו, בתוכם צעירים וצעירות ממכינות קדם צבאיות. אלי מעניק להם חוויות אותנטיות של שבתות במיגזר החרדי ועוד פעילויות המציגים את הפנים היפות של היהדות החרדית, ובכלל לגעת ביהדות אותנטית. אני שמחה להיות הפנים היפות לשעה קלה ולארח את החבר׳ה הנחמדים והפלורליסטיים האלה בסלון ביתי, כן הם הרגישו בבית והיה כיף שוחחנו (בעיקר אני)
(צילום אישי)

ואז הם הגיעו..

15 סטודנטים לתואר שני בפרויקט היוקרתי מטעם המדינה ״ צוערים לרשויות המקומיות״, במסגרת הלימודים הם מתעתדים להיות ״מתכננים אורבנים״

וככאלה הגיעו אלי הביתה ,היישר אל סלון הבית ,להכיר מקרוב את החברה החרדית , ללמוד את צרכיה ובכלל לגעת ביהדות.

״אליי״ -אשנב לשיח יהודי ישראלי - הוא למעשה פרויקט בעשרים שנה האחרונות של פרטיזן בודד, אלי לינקר. שהקים את הארגון לתת מענה לקבוצות הרבות שפונות אליו, בתוכם צעירים וצעירות ממכינות קדם צבאיות. אלי מעניק להם חוויות אותנטיות של שבתות במיגזר החרדי ועוד פעילויות המציגים את הפנים היפות של היהדות החרדית, ובכלל לגעת ביהדות אותנטית.

אני שמחה להיות הפנים היפות לשעה קלה ולארח את החבר׳ה הנחמדים והפלורליסטיים האלה בסלון ביתי, כן הם הרגישו בבית והיה כיף שוחחנו (בעיקר אני) על חרדים וקצת ניפצנו סטיגמות. הם הגיעו אלי אחרי מפגש מרתק במאה שערים.

הודו על המרק כתום -ירוק המנצח שלי, על העוגיות התמרים מתכון אליפות של מיכל. כשהלכו נשארתי להרהר עם עצמי; ״החילוניים״ האלה מבקשים לגעת, לדעת, מגיעים אלינו.

מה אנחנו עושים בשביל החיבור וכדי לחזק את הזהות היהודית?

האם אנחנו באמת שמחים לפתוח להם דלתות או שאינסטנקטיבית אנו נרתעים, סוגרים דלתות וממציאים לעצמינו תירוצים רוחניים למה לא לקבל אותם לביקור במחוזותינו...

#תחשבו על זה#

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית