פסיכולוגיה יקרה בגרוש

כל מציאות ניתן להפוך לנושא משעשע, הכי קל זה ליפול למלכודות פסיכולוגיות משעשעות פחות או יותר, ואז אנחנו נתקלים באיזו סטיגמה שתופסת תאוצה ונוגעת בטפל ולא בעיקר, בפשוט מוכרים אותנו בזול (תרבות)

נילי גינגולד אלשיך | כיכר השבת |
יש שיאמרו כי סדרות על חרדים, ההתפרקות, עזיבת הדת וכו'
היא פסיכולוגיה זולה, ויש כאלו שהתפרקו מכך לחלוטין,
השאלה המתבקשת מה עלינו כחברה לעשות, הלא ידוע משכבר הימים כי העם היהודי על כל דורותיו ושנותיו עבר מהפכות וההתבוללות תמיד היתה מכת הדור, הלא רק באמריקה עצמה נשאר מספר היהודים על כשש מליון אותו מספר מלפני 70 שנה, ולא בואו לא נשגה זה לא שכמות הילדים פחת במשפחה, אלא מספר נשואי התערובת גדל, ולא התערובת שבין יהודים ספרדים לאשכנזים חלילה אלא מדובר בהתבוללות של ממש.

אותה מציאות ניסית שאינה סיסמה או קלישאה אלא אמת צרופה, שעומדת מול אויביה הרוחניים והפיזים של היהדות, אותה נשמה יהודית שחיה מדור לדור את הרעיון היהודי, ואולי אולי אכן אבישי צודק אכן יש סדקים, סדקים שאכן שוברים את הגוף אך לא את הנשמה היהודית, ותמיד היו ויהיו אותם אנשים נבדלים ויחידי סגולה שיתנו את חייהם למען המשך קיומה של הנשמה היהודית, העם היהודי והתורה הקדושה.

אני לא מהססת לומר שהפעם התקשורת החילונית בחרה ליפול בטקטיקה מרושעת של פסיכולוגיה ודמגוגיה זולה, הרוצה בעיקר לשכנע את אלו שכבר יושבים על הגדר בדרכם החוצה מהחברה החרדית ובמילים אחרות מסבירה להם שאם עוד היה להם סיבה להישאר אז הינה הגיע העת לעזוב. הלא כבר בספר בראשית מסביר רש"י את הפסוק 'אחי עשיו', מדוע מוזכר עשיו בתור אח וגם בשמו, על מנת ללמדנו שפעם אויבינו באים אלינו בתור אחים שאוהבים אותנו ורוצים להציל אותנו מחשכת הגלות, בדיוק כמו שעשו היוונים בחנוכה, ופעם הם באים אלנו בתור עשיו רוצים לשסע את גופנות ונשמתנו הרוחנית,כאחת.

אך אותה גברת בשינוי אדרת מגיע לא רק בתור גוי אלא גם בתור אח, ככתוב 'בוניך ומחריביך ממך יצאו', ולעומת זאת בואו נודה על האמת מבין אלו שמנסים לפרק אותנו מבחוץ, יש גם את אלו שמפרקים מבפנים ועל כל אלו אין זעקה? לא על בנות סמינר ספרדיות שיושבות בבית, לא על ילדים שנפגעים פיזית על ידי המלמדים שלהם אולי פחד ההתפרקות בתת מודע,
יעורר את החלקים המתים שבנו, מפני שאת הנשמה היהודית איש לא יקח ובטח לא יערער ודאי לא אותה דת החילוניות שפשטה את הרגל ביום שהיא קמה, כך שהייתי מסכמת את המהלך להביא לתת מודע או למודע, כפסיכולוגיה בגרוש ששווה ערך יקר לאותם אנשים שידעו להשתמש בה נכון.


תודה לך אבישי, על חשבון הנפש שאתה מעורר בחברה החרדית, חברה שלעולם תתן צדקה, תחזיר ארנק גנוב תארח אנשים בכל שעה ביום ותחלק אוכל לכל אדם כך שמי שהכי צריך לדאוג מהתפרקות אם היתה כזו זו כל החברה מפני שתרומתה של החברה החרדית היא גדולה לאין שיעור, אם כן אין לי ספק שאם ישנה איזו שהיא התפרקות היא רק תביא לבניה מחודשת וענפה של יהדות חייה נושמת ובועטת,בעיקר את אלו שמאיים לפגוע ולפרק אותה מבפנים ומבחוץ

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית