לנשים בלבד: מי תהיה הזמרת הבאה?

שרית יגודיוב הקימה את תחרות המוזיקה YOUR SOUND כדי לעזור לנשים ובנות חרדיות, בכל הגילאים להגשים את עצמן ואת חלומן, תוך כדי שמירה על עקרונות היהדות. הן עושות מה שעושים בכל תחרות מוזיקה: עוברות אודישנים, עולות להופיע ואף זוכות בפרסים יקרי ערך (מוזיקה)

מאמע בשיתוף YOUR SOUND | כיכר השבת |
הן עומדות בנסיון קשה שמרביתנו לא חוות. וטוב שכך. מאז ומעולם, נשים ונערות חרדיות שניחנו ביכולת שירה מיוחדת, גדלו על ההבנה וההשלמה כי המתנה שקיבלו היא בו בעת ניסיון לא פשוט שהן מועמדות בו. בניגוד לזמרות בעולם הכללי שיכולות להפוך את יכולת השירה שלהן גם לקריירה מקצועית מצליחה וגם לבמה לביטוי כשרונן והשגת הערכה ומקום בתודעה הציבורית, האמצעים העומדים לרשות זמרות חרדיות להשגת המטרה דלים בהרבה. האיסור ההלכתי מגביל את תחום העיסוק הזה, הן מתקשות לטפח קריירה בתחום השירה וחלק גדול מהן מתייאשות מראש.

שרית יגודיוב, זמרת חרדית ממשפחה מוזיקאלית, זיהתה את הצורך אמיתי בקהילה החרדית והחילטה להרים את הכפפה ולתת מענה לכל אותן זמרות חרדיות מוכשרות שרוצות להשמיע את קולן. בשנתיים האחרונות עומדת שרית בראש בית הספר למוזיקה YOUR SOUND, תכנית תחרות מוזיקאלית שפתחה בעצמה, ונועדה להכשיר את הבנות ולעזור להן להגשים את חלומן.

"יש הופעות רבות לנשים ", מבהירה שרית, "נשים שרות בסרטי נשים, בהצגות ומחזות זמר, אך את התפקידים האלה מקבלות רק זמרות בעלות שם, וכאלה שיש להן נסיון מוכח, בעוד הזמרות הנמצאות בתחילת דרכן, אלו שרוצות שקולן ישמע על כל במה שהיא, עד היום לא מצאו מקום שגם מכשיר אותן וגם מאפשר להן לעלות על הבמה ולהביא את הפוטנציאל ואת הכישרון בגלום בהן לידי ביטוי.

מאיזה גיל את שרה?

"מהיום בו נולדתי", היא צוחקת, " אבי, שהיה חזן גדול בחו"ל, דאג להנציח לכל ילד את רגעי הקסם שבגדילה, והקליט אותנו בכל שלב בחיינו, מצלילי הבכי הראשון, סיפורי הגן והשירים החדשים שנלמדו בכל תקופה, זו הייתה שעת חוויה מונצחת ובלתי נשכחת. כשגדלתי הייתי הסולנית הראשית בכל אירועי בית הספר, וכבר בגיל 14 התחלתי לאמן מקהלות. בשנות הסמינר לקחתי על עצמי את כל מה שקשור למוזיקה, וגם בשנות ההוראה שלי, היו תחתיי כל תכניות בית הספר, כולל הצגות מחולות ומקהלות".

מתי הקמת את האולפן ואיך הצלחת לרכוש לעצמך שם מקצועי כל כך?

"כשהייתי בחורה עבודתי ללא הפסקה, הייתי עוברת מאולפן לאולפן, מנסה לעמוד בעומס ההקלטות ובביקוש הגובר. אך בגיל 17 הרגשתי שהטיולים האלה והלחץ קצת גדולים עלי, ובכוחי לתפעל אולפן אחד בלבד. ביקשתי מאבי שיפתח לי אולפן בבית - וכך היה: מאז כל ההקלטות נעשות אצלי באולפן בלב אוהב ובנפש חפצה". היא מחייכת ומוסיפה. "מקצועיות באה במהלך השנים, עם הנסיון והמיומנות הנרכשת, מה גם שכאשר אוהבים את מה שעושים, מצליחים בעשייה.

האולפן שלי הוא מקור השראה עבורי ליצירה, לכתיבה וללחנים חדשים. זכיתי להוציא כבר 4 אלבומים עם שירים מקוריים, ובכלל אני משתדלת לכתוב לכל שלב במופעי התחרות, שיר חדש בנושא המופע".

מהיכן שאבת את הידע הכל כך נרחב שיש לך?

"למדתי, ולמדתי ושוב למדתי", היא עוצרת ומוסיפה, " ועוד למדתי… התחלתי כמו בספרים בלימודי גיטרה ופסנתר, המשכתי בלימודי פיתוח קול, משחק, קואוצ'ינג, גרפולוגיה, אבחון ציורים, תורת הפנים ועוד...

מהיום בו אני זוכרת את עצמי התעניינתי בנפש האדם ובכל נושא הפסיכולוגיה, וכידוע מוזיקה ושירה היא כראי הנפש. אחרי שנות לימודיי, בחרתי לפתח קונספט מיוחד המאפשר לבנות להשתמש בכישרון ולהצליח להוציאו מן הכוח אל הפועל, והקמתי את בית הספר למוזיקה YOUR SOUND"

בית הספר של שרית יגודיוב ממוקם בבני ברק וקיים כבר מעל 10 שנים בקבוצות למידה קטנות. בשנתיים האחרונות בחרה בקונספט המיוחד של לימודי הכנה ויציאה לתחרות. כדי להתקבל לבית הספר, כל מועמדת צריכה לעבור אודישן קצר, ומי שצלחה את האודישן, מתחילה את מסלול הלימודים הכולל שלוש שעות שבועיות במשך שנה.

לאילו גילאים מיועד בית הספר ?

יש את קבוצת הצעירות המונה 25 בנות בגילאי 9-14, ויש את קבוצת הבוגרות שגיליהן נעים בין 16-70 והיא מונה כ-50 בנות. בשלושת החודשים הראשונים המתמודדות לומדות ומעשירות את עצמן, בלימודי העצמה אישית, לימודי פיתוח קול ומקהלה, שנותנים להם גם את הידע וגם הכנה אינטנסיבית לשלב ההופעות, בתום 3 חודשי לימוד, השופטות מחלקות את המתמודדות לסולניות, צמדים וקבוצות זמר, ומתחילות בהכנה למופעי סינון, בו כל אחתמהמתמודדות משתתפת בשיר האודישנים וכן בשירי מקהלה.

בכל מופע קבוצה של כ-15 בנות מתמודדת על השלב הבא. לאחר ששמענו את כל המתמודדות, עוברים לשלב הדו קרב, בו שרות המתמודדות ראש בראש, ורק מחציתן עוברות לשלב הבא. לאחר מופע הדו קרב יש את מופע חצי הגמר, ממנו ממשיכות רק 5 מתמודדות נבחרות, שחוברות אל 3 מתמודדות נבחרות מקבוצת הצעירות (שלהן יש מופעי תחרות משל עצמן) ומתמודדות על המקום הראשון בגמר .

השופטות במופעים הן זמרות ידועות מהמגזר החרד הן וכן קהל המצביע באמצעות קליקרים (מערכת הצבעה אלקטרונית) קובעים את בחירתן והתקדמותן של המתמודדות".

מה עושות הבנות שלא עוברות את מבחן השופטות או הקהל ?

הבנות שיורדות נשארות לשיר במקהלה ולהופיע בשיר נושא בכל מופע, והשנה יש דבר חדש! קורס בונוס שיאפשר לכולן, גם לאלו שנשרו מהתכנית, להמשיך בלימודי ריקוד או משחק לפי בחירתן. בכל מופע יהיו גם קטעי דרמה ומחול המאפשרים לכל אחת להופיע ולקבל את המקום שהיא חזקה בו.

מעבר לאפשרות להופיע יש גם פרסים לזוכות ?

"בוודאי, הזוכה במקום הראשון מקבלת הפקת דיסק מיוחד שיכלול את חמשת השירים ששרה בשלבי בתחרות, ושבאמצעותם הצליחה לעבור שלב אחר שלב, וכן מספר שירים שאני מלחינה וכותבת לה. לזוכים במקומות הבאים יש פרסים נוספים של מלגות לימודים, סדנאות איפור, וכו'"

איזה שירים נמצאים ברפרטואר?

"יש לבנות רשימה מכובדת ביותר של שירים שמהן הן בוחרות: שירים של זמרים מהמגזר הדתי חרדי – יעקב שוואקי, אברהם פריד, שולי רנד, אהרון רזאל, ישי ריבו, אודי דוידי, חנן בן ארי, איציק דדיה גד אלבז ועוד. אני באופן אישי מעריכה כל ביטוי של אומנות ויצירתיות, ולכן גם מעודדת כתיבה ולחן. במידה ובת כבר עברה את השלבים הראשונים ורוצה להביא שיר מקורי, אנחנו מכינים לה פלייבק. המגמה הכללית היא להתאים להן את המקום כך שהן יוכלו להביא את עצמן בצורה הטובה ביותר".

איך נרשמים לעונה השלישית ומתי יש אודישנים?

זה פשוט. מתקשרים, משאירים פרטים ומשריינים מקום ליום האודישנים. כרגע אנחנו ממש לפני סגירת הרישום לעונה השלישית. הלימודים מתחילים לקראת סוף חודש חשוון הבעל'ט, ונשארו מקומות בודדים. במידה ויש בנות או נשים שאוהבות לשיר ומעוניינות להתמקצע ולהופיע, ניתן להירשם ליום אודישנים הקרוב שיתקיים ביום ראשון הבא, באולפני YOUR SOUND בגבעת שמואל.

לפרטים והרשמה ניתן להתקשר: 052-7108815, או באתר WWW.YOUR-SOUND.CO.IL

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית