ללמד את הקטנטנים אנגלית? בעד ונגד

אומנם מבחינה ביולוגית נדרש כל אדם לשלוט בשפת אם בלבד, הגלובליזציה מכריחה אותנו ללמוד גם שפות זרות. והקורבנות הראשונים לכך הם הילדים שמגיל צעיר מתרוצצים בין מורים פרטיים, חוגים, גנים דוברי אנגלית וכו'. מה מכל זה באמת תורם ללימוד השפה הזרה?

דינה פלר | כיכר השבת |

לפעמים כשההורים מתחילים לחשב את כל הסכומים ששולמו למורים פרטיים לאנגלית, מרכזי לימוד אנגלית לפעוטות, חוגי אנגלית דרך שירה וכו', הם מגיעים למסכנה שעדיף היה לשלם למהפנט שהיה מכניס בכוח את השפה הזרה לתודעתו של יורש העצר.

אכן, מגוון האנשים והמרכזים שלוקחים כסף מההורים ומבטיחים ללמד את הילד אנגלית הוא עצום. וכולם טוענים שהם פיצחו את סוד הכנסת האנגלית לראשים הקטנים של אנשי העסקים של מחר. כדי לעשות קצת סדר, ראשית חייבים לנפץ מספר מיתוסים.

ככל שילד קטן יותר, כך קל לו יותר ללמוד שפה זרה

. כמו שלצערנו גיל מבוגר לא תמיד מבטיח חוכמה, כך גם גיל צעיר לא תמיד מבטיח יכולת לקלוט שפות. אכן, כשילד מגיע לסביבה דוברת שפה זרה הוא קולט שפה במהירות יחסית, אך כשמדובר בלימוד שפה כשפה זרה במסגרת כלשהי, הכול תלוי אך ורק בכישרונו של הילד.

יש ילדים שמוכשרים יותר בתחום השפות ויש ילדים שמוכשרים פחות בתחום הזה. מה שמשפיע הרבה יותר מגיל התלמיד זה המוטיבציה שלו. לכן קצב ההתקדמות של נער שמבין שחייב ללמוד את השפה על מנת לקבל מקצוע מבוקש יכול להיות הרבה יותר גבוה מזה של ילד קטן שלומד אנגלית רק כי אמא שלו רוצה בכך.

חשוב לבחור בשיטה טובה ואמינה ללימוד אנגלית

זה עצוב ואף קורע לב, אבל אין עדיין אף שיטה שתבטיח כניסה ודאית של הידע לראשו של התלמיד. לכל השיטות יתרונות וחסרונות משלהן ואין שיטה אחת ויחידה שתתאים לכל הילדים.

באופן כללי, ניתן לציין רק שילדים לומדים טוב יותר דרך משחק ולא בשיעורים פרונטאליים, לכן כשמדובר בחוג עדיף לבחור זה שמשלב בין ידע להנאה. מאידך, מומלץ לבדוק שמאחורי המשחקים, השירים והריקודים יש מתודולוגיה מסודרת והמורה מצפה מתלמידיו להישגים ולא רק לחיוכים.

עדיף ללמוד קצת מאשר לא ללמוד בכלל

כמו שכבר אמרנו קודם, הדרך היעלה ביותר ללימוד אנגלית היא כניסה לסביבה דוברת אנגלית. יש בה גם חסרונות רבים, היות והילד מוכנס בכוח לעולם אחר, בו אף אחד לא מבין אותו הוא לא מבין אף אחד. בכל מקרה בארץ השיטה הזאת לא ישימה במיוחד, לכן נתמקד בשיטות פופולאריות ונפוצות יותר.

צילום: shutterstock

ההבדל העיקרי בין השיטות הוא מספר שעות הלימוד בשבוע. הורים רבים סבורים שעדיף להשקיע 45 דקות בשבוע בחוג אנגלית מאשר לא ללמוד בכלל. במקרה הזה הם מתייחסים לאנגלית כאל ערך בפני עצמו, כשבפועל מדובר במיומנות נוספת עבור הילד. וכמו כל מיומנות אחרת גם זו נעלמת אם לא נעשה בה שימוש. כשכל השימוש במיומנות הוא 45 דקות בשבוע קשה עד בלתי אפשרי לשמר את התוצאות לאורך זמן. במקרים רבים ילדים שלמדו אנגלית בגיל הגן במסגרת חוג כלשהו, ולאחר מכן עשו הפסקה לשנה-שנתיים, מתקשים להיזכר בידע הקודם כשהם מתחילים ללמוד אנגלית במסגרת בית הספר.

אז לא שווה להשקיע בלימוד אנגלית בגיל צעיר? שווה, אבל לא בכל מחיר ולא בכל דרך.

בחוגים רבים עיקר הדגש מושם על לימוד מילים ושירים. אוצר המילים הוא הדבר שהכי קל להשלים אותו והוא גם הדבר שבורח ראשון מזיכרוננו.

עיקר הבעיה בלימוד האנגלית אצל מבוגרים הוא בצורך לזכור ולהבין מבנים דקדוקיים מסובכים. הילדים נוטים לקלוט אותם בקלות וטבעיות, אך מעטים החוגים והמורים שמקדישים לכך זמן.

לזכותם של אלה שכן עושים זאת ניתן לומר שאף שהישגיהם נראים פחות מרשימים מאשר דקלומים ושירים, הם נשמרים לאורך זמן וכן מסייעים לתלמיד בהמשך לימודיו.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית